Ποιες θα είναι οι σημαντικότερες τάσεις το 2023 στις επιχειρήσεις, την τεχνολογία, τις αλυσίδες εφοδιασμού και αλλού;
Η εταιρεία SAS, που δραστηριοποιείται στον τομέα των analytics, και τα προετοίμασαν μία λίστα με προβλέψεις για τις τάσεις που θα πρωταγωνιστήσουν στο νέο έτος.
Η Τεχνητή Νοημοσύνη πιο κοντά στους ανθρώπους
«Το 2023, η έννοια του “analytics για όλους, παντού” δεν θα είναι μόνο μια σημαντική τάση που πρέπει να παρακολουθήσουμε, αλλά και ένας σημαντικός τρόπος για να γίνουν οι επιχειρήσεις πιο ώριμες στο κομμάτι της τεχνητής νοημοσύνης. Καθώς οι επιχειρήσεις συνεχίζουν να υιοθετούν τη μηχανική μάθηση, τη μηχανική όραση, τα IoT analytics και άλλες τεχνολογίες για να αποκτήσουν πολύτιμες πληροφορίες, οι άνθρωποι όλων των επιπέδων δεξιοτήτων θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν και να αξιοποιήσουν τα analytics στην εργασία τους, μέσω επιλογών low-or nο-code».
– Jared Peterson, Senior Vice President of Engineering
Πώς «βλέπουν» οι Έλληνες επιχειρηματίες την επόμενη μέρα
Ανθρώπινη προκατάληψη και υπεύθυνη Τεχνητή Νοημοσύνη
«Είναι ευρέως γνωστό και αποδεκτό ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να είναι προκατειλημμένη. Το 2023, ο κλάδος τεχνολογίας θα βοηθήσει να αποδεχτούμε ότι οι προκαταλήψεις υπάρχουν μέσα και γύρω μας, είναι μέρος της ανθρώπινης φύσης μας και επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο παίρνουμε αποφάσεις. Η ανάπτυξη Τεχνητής Νοημοσύνης που θα προβλέπει και θα αμβλύνει τις επιβλαβείς προκαταλήψεις είναι το πρώτο βήμα για την εξασφάλιση της απαραίτητης εμπιστοσύνης ώστε να προχωρήσουμε μπροστά χωρίς να επαναλάβουμε τα λάθη του παρελθόντος».
– Reggie Townsend, Director of Data Ethics Practice
Τι αλλάζει τα δεδομένα για τους marketers
«Το 2023 θα είναι η χρονιά που οι marketers θα πρέπει να επιβιώσουν σε ένα περιβάλλον χωρίς customer data. Ο επικείμενος αφανισμός των third-party cookies το 2024 σημαίνει ότι τα brands θα πρέπει να επαναξιολογήσουν ολόκληρη τη στρατηγική για τα δεδομένα των πελατών, από τα zero-party δεδομένα μέχρι τα first, second και third-party δεδομένα. Η αλλαγή αυτή αποτελεί μια άριστη ευκαιρία για τα brands να απαλλαγούν από κακές πρακτικές μάρκετινγκ που στηρίζονταν στα third-party cookies και να αναπτύξουν στενότερες, πιο αξιόπιστες σχέσεις με τους πελάτες».
– Jennifer Chase, Chief Marketing Officer
Το μανιφέστο που ανατρέπει το επιχειρείν: «Πρώτα ο εργαζόμενος»… ξεχάστε τον πελάτη
Οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες θα διπλασιάσουν τις ESG ενέργειες
«Εν μέσω των συνεχιζόμενων οικονομικών δυσκολιών, θα περίμενε κανείς ότι τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα θα συγκρατούσαν τις πρωτοβουλίες για το περιβάλλον, την κοινωνία και τη διακυβέρνηση (ESG). Οι ενδείξεις όμως δείχνουν ότι οι περισσότερες τράπεζες θα συνεχίσουν να κινούνται στην ίδια τροχιά σε αυτό το κομμάτι ή και ακόμη θα διπλασιάσουν τις προσπάθειές τους. Έρευνα που διενεργήθηκε από την SAS σε 500 τραπεζικά στελέχη αποκάλυψε ότι περισσότερα από τα τρία τέταρτα πιστεύουν ότι οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες πρέπει να ασχολούνται ενεργά με κοινωνικά ζητήματα. Ωστόσο, το 64% των στελεχών πιστεύει ότι ο τραπεζικός τομέας υστερεί σε σχέση με άλλους τομείς στην προώθηση των ESG ενεργειών».
– Alex Kwiatkowski, Director of Global Financial Services
Esports και blockchain θα συμβαδίσουν
«Το blockchain και τα esports θα συνεχίσουν να συγκλίνουν και θα υπάρξουν παιχνίδια που θα έχουν κατασκευαστεί εξ αρχής από την τεχνολογία blockchain μέσα στα επόμενα 5-10 χρόνια. Τα esports βασίζονται πλέον σε μεγάλο βαθμό στα analytics, τη μηχανική μάθηση και την τεχνητή νοημοσύνη για να παρέχουν μια επαγγελματική εμπειρία στους παίκτες και τους fans σε όλο τον κόσμο. Από την αναζήτηση παικτών ίδιου επιπέδου κατά τη διάρκεια των αγώνων και την ανάλυση των αλληλεπιδράσεων μέσα σε κάθε περιβάλλον μέχρι την παρακολούθηση και την προώθηση προϊόντων που μπορείτε να αγοράσετε – τα δεδομένα που μπορούν να αναλυθούν στο gaming είναι ατελείωτα και θα συνεχίσουν να αυξάνονται».
– Bryan Harris, Chief Technology Officer
Μετά τη «Σιωπηρή Παραίτηση» έρχεται η «Ηχηρή Απόλυση»
Τεχνητή Νοημοσύνη και αναβάθμιση γραμμών παραγωγής
«Οι επιχειρήσεις θα εφαρμόζουν ολοένα και περισσότερο τη μηχανική όραση και άλλες τεχνολογίες Τεχνητής Νοημοσύνης, τις οποίες μπορούν να αξιοποιήσουν όλοι οι επαγγελματίες του κλάδου μέσα στο IoT βιομηχανικό περιβάλλον, όχι μόνο το προσωπικό που ασχολείται με την τεχνολογία και οι επιστήμονες δεδομένων. Οι πρωτοβουλίες για τη μηχανική όραση θα επικεντρωθούν στη βελτίωση της απόδοσης και των λειτουργιών και την ασφάλεια».
– Jason Mann, Vice President IoT
Η real-time αποθήκευση δεδομένων αντικαθιστά τα data warehouse
«Το 2023, θα συνεχίσουμε να βλέπουμε τις επιχειρήσεις να απομακρύνονται από την παραδοσιακή αποθήκευση δεδομένων και να στρέφονται σε επιλογές αποθήκευσης που υποστηρίζουν την ανάλυση και την αντίδραση στα δεδομένα σε πραγματικό χρόνο. Οι επιχειρήσεις θα προσανατολίζονται στην επεξεργασία δεδομένων που θα είναι άμεσα διαθέσιμα και θα τα αποθηκεύουν σε φιλική προς τον χρήστη μορφή, έτοιμα να χρησιμοποιηθούν για αναφορές και έλεγχο. Είτε πρόκειται για έναν κατασκευαστή που παρακολουθεί δεδομένα IoT που ρέουν από μηχανήματα, είτε για έναν retailer που παρακολουθεί το e-commerce traffic, ο εντοπισμός των τάσεων σε πραγματικό χρόνο θα βοηθήσει στην αποφυγή δαπανηρών λαθών και στην αξιοποίηση ευκαιριών όταν αυτές παρουσιαστούν».
– Jay Upchurch, CIO
Πώς θα είναι οι τράπεζες το 2035 – Τα τρία σενάρια
Τα ψηφιακά δίδυμα βελτιώνουν τις αλυσίδες εφοδιασμού
«Η κλιματική αλλαγή συχνά επηρεάζει τις αλυσίδες εφοδιασμού εμποδίζοντας τη μεταφορά εμπορευμάτων, αλλάζοντας τα δρομολόγια των φορτίων, ή και ακόμη εμποδίζοντας τους εργαζόμενους να μεταβούν στη δουλειά τους. Οι ομάδες της εφοδιαστικής αλυσίδας θα χρησιμοποιούν τα ψηφιακά δίδυμα και την προσομοίωση για να επιταχύνουν τη λήψη αποφάσεων, ώστε να μπορούν να ανταποκρίνονται ταχύτερα στις απαιτήσεις του κλάδου».
– Dan Mitchell, Director of Global Retail & CPG Practice
Οι γενικοί επιστήμονες δεδομένων εξειδικεύονται
«Το 2023 θα δούμε τους επιστήμονες δεδομένων να αναζητούν εξειδικευμένη εκπαίδευση, αφού όσοι διαθέτουν ειδικές γνώσεις στον κλάδο θα είναι πιο επιτυχημένοι, ικανοποιώντας τις απαιτήσεις και τις προσδοκίες των επιχειρήσεων».
– Marinela Profi, Data Scientist και Product Lead for Analytics & ModelOps
Από τη «Μεγάλη Παραίτηση» στη «Μεγάλη Αβεβαιότητα»
Η διαφορετική, δίκαιη και συμπεριληπτική εργασιακή κουλτούρα
«Οι εταιρείες θα στηρίζονται περισσότερο στις ομάδες ανθρώπινου δυναμικού και analytics για να κατανοήσουν τα δεδομένα και τις αναλύσεις για το προσωπικό τους, ώστε να δημιουργούν συγκεκριμένα πλάνα για το εργατικό δυναμικό. Οι εταιρείες χρειάζονται δεδομένα για να ενημερωθούν για το ποιες δεξιότητες διαθέτουν, ποιες απαιτούνται για την προώθηση επιχειρηματικών πρωτοβουλιών και πού πρέπει να καταρτιστούν για να ανανεώσουν τις στρατηγικές τους σε επίπεδο μάθησης και ανάπτυξης. Τα δεδομένα θα βοηθήσουν επίσης να διασφαλιστεί ότι η διαφορετικότητα, η ισότητα και η συμπερίληψη αποτελούν μέρος της επιχειρηματικής στρατηγικής μιας εταιρείας πέρα από το ανθρώπινο δυναμικό.»
– Jenn Mann, Διευθύντρια HR
Για περισσότερες λεπτομέρειες και προβλέψεις, ανατρέξτε στην ανάρτηση της SAS στο blog Remaining resilient: Οι αναλυτικές προβλέψεις μας για το 2023.
Latest News
«Σφίγγουν το ζωνάρι» οι εργοδότες - Μειώνουν τις προσλήψεις [γραφήματα]
Η Ελλάδα κατέχει την 3η θέση παγκοσμίως για τις προθέσεις προσλήψεων του κλάδου Υπηρεσιών Επικοινωνίας, ξεπερνώντας τον παγκόσμιο μέσο όρο κατά 21 μονάδες
Μελέτη ΙCAP CRIF: Οι γυναίκες αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην επαγγελματική τους ανέλιξη
Σε πέντε μόνο οικονομίες το ποσοστό των γυναικών που ίδρυσαν ή «έτρεξαν» μια νέα επιχείρηση ήταν ίδιο ή υψηλότερο από το αντίστοιχο των ανδρών
Η άνοδος των διευθυντών προϊόντος - Κερδίζουν έδαφος στην εποχή της AI
Πολλοί υποστηρίζουν ότι ο διευθυντής προιόντος θα ξανακερδίσει την αίγλη του στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης