Ως «έτος καμπής» χαρακτηρίζεται το 2023 για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, με τις νέες τεχνολογίες να πλέουν… πρόσω ολοταχώς. Σύμφωνα με αναλυτές, τους επόμενους 12 μήνες θα δούμε σίγουρα την επόμενη φάση του ταξιδιού ψηφιοποίησης της ναυτιλίας να αποφέρει καρπούς.
Όπως αναφέρει το Splash247, το 2023, πρώτον, η τεχνητή νοημοσύνη θα επιφέρει αλλαγές και περαιτέρω ενοποίηση του τομέα βελτιστοποίησης ταξιδιών, με την «ένωση» του επιχειρησιακού και τεχνικού τομέα με την εμπορική οδό.
Καθώς η αγορά συνεχίζει να αναζητά λύσεις που μπορούν να προσφέρουν πραγματικά ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, εμπορική απόδοση και μείωση των εκπομπών ρύπων, γίνεται σαφές ότι αυτά τα διαφορετικά στοιχεία δεν μπορούν να υπάρχουν ανεξάρτητα: αποτελούν όλα μέρος του ίδιου πακέτου. Στο παρελθόν, ήταν πολύ πιο δύσκολο να ενοποιηθούν αυτά τα στοιχεία επειδή, με απλά λόγια, η τεχνολογία δεν ήταν διαθέσιμη.
Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν στη Μαύρη Θάλασσα
Τεχνητή νοημοσύνη
Δεύτερον, αναμένουμε ότι η υιοθέτηση της τεχνολογίας που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη στη ναυτιλία θα συνεχιστεί – αποδεικνύοντας περαιτέρω ότι μπορεί να προσφέρει πραγματικά αποτελέσματα. Μόλις πριν από λίγα χρόνια, ο αριθμός των εταιρειών τεχνητής νοημοσύνης που δραστηριοποιούνταν στη ναυτιλία ήταν σχεδόν μηδενικός, αλλά είναι πλέον σαφές ότι αυτός ο τομέας αναπτύσσεται με γρήγορους ρυθμούς. Από μεγάλους οργανισμούς έως νεοφυείς επιχειρήσεις με εξειδικευμένες υπηρεσίες βασισμένες στην τεχνητή νοημοσύνη, υπάρχει πλέον αυξανόμενη αποδοχή στον κλάδο.
Το πρώτο βήμα στο ταξίδι υιοθέτησης της τεχνητής νοημοσύνης είναι η εισαγωγή τεχνολογίας, βασισμένης σε υπάρχουσες διαδικασίες, που αυξάνουν τη λειτουργική απόδοση. Πρόσφατα success stories όπως η συνεργασία με τον Wallenius Wilhelmsen, καθώς και η πρόσφατη συμφωνία της Orca AI με τη Maran Tankers και άλλες, σηματοδοτούν μια σημαντική αύξηση στην υιοθέτηση της τεχνολογίας AI από σημαντικούς παίκτες στη ναυτιλία. Αυτή η τάση αναμένεται να συνεχιστεί, καθώς η επιτυχία γίνεται όλο και πιο εμφανής.
Αυτοματοποίηση
Προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα βλέπουμε πιο κοντά την έννοια των «αυτοματοποιημένων πλοίων» – ένα θέμα που προκαλεί σε πολλούς ενθουσιασμό. Η πραγματικότητα του αυτοματισμού, ωστόσο, είναι ότι δεν είναι πλέον μια μακρινή μελλοντική προοπτική, αλλά κάτι το αναπόφευκτο. Νέες τεχνολογικές λύσεις αναπτύσσονται για κάθε πτυχή του κλάδου: ναυσιπλοΐα, κινητήρες, έλεγχος, ανεφοδιασμός καυσίμων κ.λπ.– και είναι βέβαιο ότι με την πάροδο του χρόνου αυτοί οι τομείς θα αρχίσουν να συγκλίνουν.
Επιπλέον, η βιομηχανία θα συνεχίσει με στόχο να ξεπεράσει τον γενικό τεχνολογικό σκεπτικισμό της. Ένα από τα ζητήματα που υπάρχουν είναι η πρόκληση του διαχωρισμού κινήτρων – η προφανής διαφορά μεταξύ του ναυλωτή και του ιδιοκτήτη όταν πρόκειται για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές. Ωστόσο, με την εισερχόμενη ρύθμιση CII, παράλληλα με τη νέα ρήτρα BIMCO, η ευθύνη του ναυλωτή αυξάνεται.
Ένα τελευταίο, σημαντικό σημείο αφορά τον ανθρώπινο παράγοντα. Καθώς η ναυτιλία εισέρχεται στην ψηφιακή εποχή, η αξία των τεχνολογικών λύσεων που έχουν πραγματικό αντίκτυπο γίνεται για πρώτη φορά αντιληπτή και αποδεικνύεται χωρίς αμφιβολία. Δεδομένων των πρόσφατων τεχνολογικών εξελίξεων, είναι αναπόφευκτο ότι ο κλάδος θα απαιτήσει νέες δεξιότητες όσον αφορά τα δεδομένα και την τεχνητή νοημοσύνη. Αυτό το νέο επίπεδο γνώσης και τεχνογνωσίας πρέπει να ανατεθεί σε ειδικούς, καθώς η ναυτιλία θέλει να προχωρήσει στο ταξίδι της ψηφιοποίησης.
Latest News
Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα
Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα
Το Ιράν διέσωσε ναυτικούς δεξαμενόπλοιου που κινδύνευσαν ανοιχτά του Ομάν
Οι ιρανικές αρχές διέσωσαν 21 ναυτικούς από δεξαμενόπλοιο που εξέπεμψε SOS
Κι αν κλείσουν τα στενά του Ορμούζ; - Οι κίνδυνοι για εμπόριο και ναύλους
Τα εφιαλτικά σενάρια υπό το πρίσμα δύο ναυλομεσιτικών οίκων
Δεσμεύσεις 580 εκατ. για πράσινη ναυτιλία από Στυλιανίδη
Οι πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των λιμενικών υποδομών
Μελίνα Τραυλού: Ακρογωνιαίος λίθος της πράσινης μετάβασης η ναυτιλία
Το μήνυμα της προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στο 9th «Our Ocean Conference 2024»
Στον διεθνή ανταγωνισμό για την ενεργειακή μετάβαση και η ναυτιλία
Τι είπαν η πρόεδρος του ECSA Karin Orsel και ο πρόεδρος της Intercargo Δημήτρης Φαφαλιός στη Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους Ωκεανούς
Στη δεύτερη θέση των κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων η Αθήνα
Έχασε το 2024 την πρωτιά από τη Σιγκαπούρη
Αναταραχές στη Μέση Ανατολή - Διπλή απειλή για το παγκόσμιο εμπόριο
Οι γεωπολιτικές κρίσεις στη Μέση Ανατολή και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις δοκιμάζουν θαλάσσιες διαδρομές από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ
Sea Europe: Στόχος να κατασκευάσουν 10.000 πλοία μέχρι το 2035
Ο κλάδος της ναυτιλιακής τεχνολογίας είναι κομβικής σημασίας για τη στρατηγική ανεξαρτησία της Ευρώπης
Τι ζητούν οι εφοπλιστές κρουαζιερόπλοιων ενόψει της νέας σεζόν - Η επιστολή προς 65 λιμάνια
Ποια έργα υποδομής και ποιες συγκεκριμένες ρυθμίσεις ζητά η ΕΕΦΚΝ να προωθηθούν άμεσα προς επίλυση