Ένας αριθμός βρίσκεται ανάμεσα σε έναν καλό εργαζόμενο και σε έναν υπάλληλο-ηγέτη: 2.500 δολάρια.

Αυτό είναι το μεγαλύτερο μέρος που ξοδεύει το 65% των επιχειρήσεων ετησίως ανά εργαζόμενο για την ανάπτυξη ηγεσίας, σύμφωνα με μια έρευνα με περισσότερους από 700 ηγέτες ανθρώπινου δυναμικού που διεξήχθη από το Forrester και το HR Executive Magazine και δημοσίευσε το CNBC την Δευτέρα.

Εργασία: Πώς η χαλάρωση στη δουλειά είναι παραγωγική

Χαμηλό κόστος

Είναι ένα ασήμαντο ποσό για πολλές εταιρείες, αλλά όταν ξοδεύεται έξυπνα, μπορεί να βοηθήσει τους πολλά υποσχόμενους υπαλλήλους να γίνουν αποτελεσματικοί ηγέτες, λέει η Katy Tynan, κύρια αναλύτρια της Forrester που δημοσίευσε την έκθεση.

Η σημασία των δαπανών ηγεσίας καταλήγει σε ένα απλό μαθηματικό πρόβλημα, εξηγεί. Χωρίς ποιοτική ηγεσία, οι εργαζόμενοι απλά εργάζονται, οδηγώντας σταδιακά σε προβλήματα. Η πρόσληψη ενός νέου υπαλλήλου για να αντικαταστήσει έναν παλιό κοστίζει από ένα επιπλέον 50% έως 200% του μισθού του ρόλου, αναφέρει η Tynan, με βάση την ανάλυση του Forrester.

Αυτό σημαίνει ότι εάν πέντε εργαζόμενοι που «βγάζουν» 100.000 δολάρια ετησίως παραιτούνται, η εταιρεία  μπορεί να χρειαστεί να ξοδέψει 500.000 για την αντικατάστασή τους. «Ξαφνικά, 2.500 ανά υπάλληλο δεν ακούγονται πολλά», δηλώνει χαρακτηριστικά η Tynan.

Χρειάζεται και χρόνο

«Η ανάπτυξη ηγεσίας δεν είναι κάτι στο οποίο μπορείτε απλά να ρίξετε χρήματα. Πρέπει επίσης να αφιερώσεις χρόνο σε αυτό», λέει η Tynan.

Η ανάπτυξη ηγεσίας λαμβάνει συχνά δύο μορφές: εργαστήρια ηγεσίας και μαθήματα εικονικής μάθησης.

Από μόνα τους, κανένα από τα δύο δεν είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό, δηλώνει στο CNBC make it.

Τα μεμονωμένα εργαστήρια συνήθως δεν αλλάζουν συμπεριφορά μακροπρόθεσμα, εξηγεί. Επισημαίνει την «Καμπύλη της λήθης», τη μελέτη ενός Γερμανού ψυχολόγου για το πώς οι νέες πληροφορίες ξεθωριάζουν στο μυαλό μας με την πάροδο του χρόνου.

Συχνά χάνουμε ό,τι μάθαμε μέσα σε μόλις 24 έως 48 ώρες, αν δεν εφαρμόσουμε γρήγορα αυτήν τη γνώση στην πράξη, δείχνουν μεταγενέστερες μελέτες.

«Μόλις ξοδέψατε 2.500 δολάρια, στείλατε τους ανθρώπους σε ένα υπέροχο εργαστήριο και επιστρέφουν στα θρανία τους και τίποτα δεν αλλάζει και τα ξεχνάνε όλα», λέει η Tynan.

Ομοίως, οι περισσότερες εταιρικές ενότητες εικονικής μάθησης είναι «μη διαδραστικές», με χαμηλά ποσοστά διατήρησης.

Τα εργαστήρια και τα προγράμματα εικονικής μάθησης δεν είναι εντελώς αναποτελεσματικά. H Tynan επισημαίνει τις εκπαιδευτικές ενότητες VR που χρησιμοποιούνται από τους πυροσβέστες, οι οποίες μπορούν να τους προετοιμάσουν πραγματικά για μερικά από τα πιο κρίσιμα καθήκοντά τους.

Στρατηγική

Οι εταιρείες δεν χρειάζεται απαραίτητα να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα για να πετύχουν. Αντίθετα, μπορεί να χρειαστεί να αφιερώσουν περισσότερο χρόνο.

Οι διαδικτυακές εκπαιδευτικές ενότητες και τα μεμονωμένα εργαστήρια είναι πολύ πιο αποτελεσματικά όταν συνδυάζονται με σενάρια πρακτικής στον πραγματικό κόσμο. Η Tynan επισημαίνει τον κανόνα 70-20-10 του Κέντρου Δημιουργικής Ηγεσίας: το 70% της μάθησης για την ανάπτυξη ηγεσίας προέρχεται από εμπειρίες, το 20% προέρχεται από την κοινωνική μάθηση και το 10% προέρχεται από μαθήματα.

Ο χρόνος, φυσικά, έχει το δικό του κόστος. Το να βοηθάς τους άλλους στη δουλειά συχνά έχει το τίμημα της ολοκλήρωσης των δικών σου καθημερινών εργασιών, σύμφωνα με μια μελέτη του 2015 που δημοσιεύτηκε στο Academy of Management Journal.

Αλλά βελτιώνει την ευημερία κάθε μέρα, λέει η μελέτη – και είναι ένα κρίσιμο στοιχείο για την ηγετική μάθηση.

«Δεν με νοιάζει πραγματικά πόσα ξοδεύει μια εταιρεία για την ανάπτυξη ηγεσίας. Αυτό που με ενδιαφέρει είναι πώς σχεδιάζεται το πρόγραμμα», συμπλήρωσε η Tynan.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Executive