
Περαιτέρω άνθηση αναμένεται να γνωρίσει ο «αόρατος» ρωσικός στόλος, μετά το επίσημο «μπλόκο» της Ευρώπης στο πετρέλαιο diesel από τη Μόσχα.
Λίγες μετά την απαγόρευση από τις χώρες της ΕΕ να εισάγουν προϊόντα διύλισης πετρελαίου από τη Ρωσία (ντίζελ, βενζίνη, μαζούτ, κηροζίνη κ.λπ.), στο πλαίσιο των κυρώσεων που επέβαλε η Γηραιά Ηπειρος, πολλοί αναρωτιούνται το πώς θα διαχειριστεί η Μόσχα τη νέα εξέλιξη και αν το μπλοκ οδεύει προς μία κρίση καυσίμων.
Νέος «χάρτης» στην ενέργεια: Πώς η Ινδία μετατρέπει το ρωσικό πετρέλαιο σε καύσιμο της Δύσης
Εκτός από την απαγόρευση των θαλάσσιων εισαγωγών βαρύνουσα σημασία έχει το θέμα του πλαφόν στις τιμές. Τα ρωσικά καύσιμα μπορούν ακόμα να πωλούνται νόμιμα πάνω από το ανώτατο όριο, απλώς όχι σε εταιρείες που χρησιμοποιούν δυτικές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες.
600 πλοία
Για το σκοπό αυτό έχει δημιουργηθεί ένας μεγάλος σκιώδης στόλος από δεξαμενόπλοια, που υπολογίζονται σε 600 πλοία, σύμφωνα με την Trafigura. Ωστόσο, όλα αυτά μπορεί να μην είναι αρκετά για να καλύψουν όλη την παραγωγή της Ρωσίας. Η Wood Mackenzie εκτιμά ότι οι εξαγωγές ντίζελ της χώρας θα μειωθούν περίπου κατά 200.000 βαρέλια την ημέρα αυτό το τρίμηνο σε σύγκριση με το τελευταίο τρίμηνο του 2022.
Η ανάλυση Trafigura δείχνει ότι από την έναρξη της απαγόρευσης των προϊόντων πετρελαίου, ο «αόρατος» στόλος που μεταφέρει ρωσικά προϊόντα πετρελαίου ανέρχεται σε περίπου 200 δεξαμενόπλοια, ή το 7% του παγκόσμιου συνόλου.

Ανοδος των τιμών
Την ίδια ώρα, ο Mark Williams, αναλυτής της Woodmac, αναμένει μια άνοδο της τιμής του diesel, αν και όχι αρκετά στα επίπεδα το 2022. «Υπήρξε χρόνος για τη δημιουργία αποθεμάτων και την εξεύρεση εναλλακτικών προμηθειών», εξηγεί.
Οι αναλυτές παραμένουν διχασμένοι σχετικά με το τι θα σημαίνει για τη Μόσχα η απαγόρευση της Κυριακής.
Οι ρωσικές εξαγωγές προϊόντων πετρελαίου, μέσω θαλάσσης, έφτασαν περίπου τα 2 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα το 2022, αντιπροσωπεύοντας το 9% του παγκόσμιου συνόλου, σύμφωνα με την Clarksons Research. Ο Wood Mackenzie, σύμβουλος με έδρα το Λονδίνο, αναμένει ότι οι εξαγωγές diesel της Ρωσίας θα μειωθούν κατά περίπου 200.000 βαρέλια την ημέρα αυτό το τρίμηνο σε σύγκριση με τους τελευταίους τρεις μήνες του 2022.
Σε αναζήτηση νέων αγοραστών
Ηδη, οι χώρες της Βόρειας Αφρικής έχουν αρχίσει να αυξάνουν τις εισαγωγές ρωσικού diesel, αλλά περίπου 600.000 βαρέλια ημερησίως πρέπει ακόμα να βρουν νέους αγοραστές μετά το «αντίο» της Ευρώπης, σύμφωνα με τη Vortexa.
«Πιστεύουμε ότι είναι πολύ νωρίς για να μιλήσουμε περί κρίσης στο diesel, καθώς τα παγκόσμια αποθέματα εξακολουθούν να παραμένουν πολύ χαμηλά, εκτός Ευρώπης», ανέφερε έκθεση της Arctic Securities.
Ενώ οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου ήταν σε κακή κατάσταση τις πρώτες εβδομάδες του έτους, οι τιμές για vintage χωρητικότητα (παλαιά πλοία) παραμένουν εξαιρετικά υψηλές με εταιρείες που συνδέονται με τη Ρωσία να πληρώνουν τα υψηλότερα ναύλα για οποιαδήποτε διαθέσιμη χωρητικότητα.


Latest News

Σε 2 εβδομάδες ο οδικός χάρτης για απεξάρτηση από τη ρωσική ενέργεια
Ο Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν μίλησε στη Σύνοδο Κορυφής για το Μέλλον της Ενεργειακής Ασφάλειας στο Λονδίνο

Eυελιξία στην αποθήκευση φυσικού αερίου ζητά η επιτροπή της ευρωβουλής
Η ψηφοφορία για τη διαπραγματευτική θέση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου επί του θέματος θα πραγματοποιηθεί τον Μάιο

Άρση των κυρώσεων σε Nord Stream και ρωσικά assets στην Ευρώπη μελετούν οι ΗΠΑ
Τα σχέδια αυτά εντάσσονται στο πλαίσιο των συζητήσεων για τερματισμό του πολέμου Ρωσίας- Ουκρανίας

Στο μικροσκόπιο οι επιδοτήσεις στο ρεύμα - Τι ανακοίνωσε ο Παπασταύρου
Άμεσα θα ανακοινωθούν οι επιδοτήσεις ρεύματος προς τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις - Τι τόνισε ο Σταύρος Παπασταύρου

«Δεν πήραμε το μάθημα από την ενεργειακή κρίση» - Καμπανάκι από τον ΙΕΑ
Η σύνοδος κορυφής του Λονδίνου θα επικεντρωθεί στην ασφάλεια του εφοδιασμού και στα διδάγματα της κρίσης που ακολούθησε τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία

Επίσκεψη Παπασταύρου στο Εθνικό Κέντρο Ελέγχου Ενέργειας του ΑΔΜΗΕ
Ο ΥΠΕΝ κ. Παπασταύρου τόνισε πως «το σύστημα ηλεκτροδότησης της χώρας μας αντιμετώπισε προκλήσεις, λόγω της υψηλής παραγωγής και της χαμηλής κατανάλωσης, που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε υπερφόρτωση»

Στρώνοντας τον δρόμο για το αμερικανικό LNG - Αλλάζουν οι κανόνες για τις εκπομπές μεθανίου στην ΕΕ;
Ο Βρυξέλλες προσπαθούν να καταστήσουν πιο εύκολο για το αμερικανικό φυσικό αέριο να φτάσει στην Ευρώπη

Με το βλέμμα στην πράσινη μετάβαση τα διυλιστήρια
Οι δύο κορυφαίοι ενεργειακοί όμιλοι Motor Oil και HELLENiQ ENERGY συνεχίζουν την υλοποίηση των στρατηγικών τους σχεδίων για την πράσινη μετάβαση

Η Ινδία ανανεώνει την πολιτική φυσικού αερίου για να κάνει πιο προσιτή την τιμή του
Ζητούμενο για την Ινδία είναι να ενισχύσει το πλαίσιο για τη διαρκή διαθεσιμότητα του φυσικού αερίου και να το καταστήσει οικονομικά πιο προσιτό

Τέλος το αμερικανικό LNG για την Κίνα - Νέα ώθηση στις αγορές από Ρωσία
Από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία το 2022, η Κίνα έχει εισαγάγει ένα σχετικά χαμηλό ποσοστό του LNG της από τις ΗΠΑ