O Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν απείλησε σήμερα τη Δύση ότι θα «μειώσει την παραγωγή» του ρωσικού πετρελαίου «αν είναι απαραίτητο» λίγες ημέρες μετά την υιοθέτηση από την ΕΕ, την G7 και την Αυστραλία ενός ανώτατου ορίου τιμής για το ρωσικό μαύρο στα 60 δολάρια.
«Θα εξετάσουμε μια ενδεχόμενη μείωση της παραγωγής αν είναι απαραίτητο», δήλωσε ο Πούτιν κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο Μπισκέκ, στο περιθώριο μιας περιφερειακής συνόδου κορυφής.
Ο μηχανισμός που ήθελε εδώ και μήνες η Δύση και εφάρμοσε στις αρχές της εβδομάδας η Δύση είναι μια «ανόητη απόφαση», δήλωσε.
Διαβάστε επίσης: Ο «αόρατος» ρωσικός στόλος, οι σύμμαχοι της Μόσχας και ο κίνδυνος για την παγκόσμια ναυτιλία
«Το ανώτατο όριο τιμής που προτάθηκε (στα 60 δολάρια) αντιστοιχεί σε αυτά που πουλάμε σήμερα. Υπό την έννοια αυτή, αυτό δεν μας επηρεάζει σε τίποτα», δήλωσε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου.
Η τιμή του βαρελιού του ρωσικού πετρελαίου (αργού Ουραλίων) εξελίσσεται πράγματι γύρω στα 65 δολάρια, δηλαδή μόλις παραπάνω από το ευρωπαϊκό ανώτατο όριο, προκαλώντας μια περιορισμένη επίπτωση βραχυπρόθεσμα.
Για τις χώρες που εισάγουν ρωσικό πετρέλαιο, «η υιοθέτηση αυτής της επιβλαβούς, μη εμπορικής λύσης θα είναι ανόητη για όλο τον κόσμο», δήλωσε ακόμη σήμερα ο Ρώσος πρόεδρος στους δημοσιογράφους
Ένας τέτοιος μηχανισμός «αφορά όλο τον κόσμο», ανέφερε ο Πούτιν «καθώς εάν κάποιος συμφωνήσει μόλις ο καταναλωτής ορίσει την τιμή, αυτό θα οδηγήσει στην κατάρρευση της (πετρελαϊκής) βιομηχανίας, επειδή ο καταναλωτής θα επιμένει πάντα να έχει τη χαμηλότερη κατά το δυνατόν τιμή».
«Δεν θα είμαστε χαμένοι σε καμιά περίπτωση», διαβεβαίωσε.
Την Παρασκευή, οι 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Ομάδα των Επτά ισχυρότερων οικονομιών του πλανήτη (G7) και η Αυστραλία συμφώνησαν σε μια ανώτατη τιμή των 60 αμερικανικών δολαρίων για το αργό ρωσικής προέλευσης που μεταφέρεται δια θαλάσσης, ώστε να περιορίσουν τα έσοδα της Μόσχας για τη χρηματοδότηση της στρατιωτικής της επιχείρησης στην Ουκρανία.
Επομένως, μόνο το πετρέλαιο που πωλείται από τη Μόσχα σε μια τιμή ίση ή χαμηλότερη των 60 δολαρίων θα μπορεί να συνεχίσει να παραδίδεται. Πέρα από το ανώτατο αυτό όριο, θα απαγορεύεται στις εταιρίες να παράσχουν τις υπηρεσίες που επιτρέπουν τη θαλάσσια μεταφορά (φορτίο, ασφάλιση, κ.λπ.).
Latest News
Γιατί δεν συμφέρει να νοικιάζεις στο Λονδίνο
Το μηνιαίο κόστος για αγορά κατοικίας στην βρετανική πρωτεύουσα ήταν το υψηλότερο στο Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά εξακολουθεί να είναι φθηνότερο από την ενοικίαση ενός αντίστοιχου ακινήτου
H Nike χάνει το... τρένο της καινοτομίας και η JD Sports τις πωλήσεις
H βρετανική λιανική αλυσίδα JD Sports είδε τις πωλήσεις της στο Ηνωμένο Βασίλειο να μειώνονται κατά 3,1% το τελευταίο τρίμηνο του 2023
Αυτή η γενιά έχει τα προσόντα για επιτυχημένη καριέρα στο επιχειρείν
Τις τελευταίες δύο δεκαετίες, το επιχειρηματικό τοπίο έχει αλλάξει δραματικά
Έχασε τη δύναμη του ο ΟΠΕΚ; Τι βλέπει ο Economist για τον «μαύρο χρυσό»
Τι αναφέρει για την πορεία των τιμών του μαύρου χρυσού ανάλυση του Economist
Το «φρένο του χρέους» καταδικάζει τη γερμανική οικονομία
Πέντε think tanks προβλέπουν σχεδόν μηδενική ανάπτυξη για το 2024 και προτείνουν μεταρρύθμιση του «δόγματος Σόιμπλε»
Πώς η κατάρρευση της γέφυρας στην Βαλτιμόρη πλήττει μία από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρείες του κόσμου
Το κλείσιμο του λιμανιού θα κοστίσει 15 εκατ. δολάρια την ημέρα σε χαμένη οικονομική δραστηριότητα - Πόσα θα δοθούν σε αποζημιώσεις
Η χρυσή εποχή... των ψιλικατζίδικων - Γιατί οι Αμερικανοί συρρέουν σε αυτά ακόμα και για φαγητό
Οι επισκέψεις σε καταστήματα ψιλικών το πρώτο εξάμηνο του 2023 ξεπέρασαν κατηγορίες όπως εστιατόρια γρήγορου φαγητού, αλυσίδες καφέ και βενζινάδικα
Νέος υπουργός Οικονομικών στην Πορτογαλία - Ο «σκόπελος» της στεγαστικής κρίσης
Αντιμέτωπος με πολύ σημαντικές προκλήσεις
«Χείρα βοηθείας» από Κλίντον και Ομπάμα στον Τζο Μπάιντεν
Στόχος, η συγκέντρωση τουλάχιστον 25 εκατ. δολαρίων για την προεκλογική καμπάνια
Γιατί προβληματίζονται οι ξενοδόχοι με το Πάσχα των Καθολικών
Στη Μαγιόρκα το Πάσχα γενικά σηματοδοτεί την έναρξη των διακοπών. Αλλά φέτος είναι πολύ νωρίς