Οι περισσότερες εταιρείες, στην αναζήτησή τους για κορυφαία ταλέντα, τείνουν να αναζητούν άτομα ομιλητικά και εξωστρεφή. Όμως, όπως αναφέρει σε άρθρο της στο CNBC η νευροεπιστήμονας Friederike Fabritius, οι εσωστρεφείς άνθρωποι διαθέτουν επίσης ταλέντα και πλεονεκτήματα τα οποία οι επιχειρήσεις δεν πρέπει να παραβλέπουν.
Η ίδια μάλιστα παραθέτει τέσσερις ιδιαίτερα περιζήτητες δεξιότητες που κάνουν τους εσωστρεφείς να ξεχωρίζουν από όλους τους άλλους.
ΣΕΒ – Business Pulse 2022: Η αξιολόγηση των μεταρρυθμίσεων από τις επιχειρήσεις
Γράφει η Friederike Fabritius στο CNBC
1. Οι εσωστρεφείς σκέφτονται περισσότερο
Η φαιά ουσία, η οποία υπάρχει στο πιο εξωτερικό στρώμα του εγκεφάλου, χρησιμεύει για την επεξεργασία και την απελευθέρωση νέων πληροφοριών στον εγκέφαλο.
Μια μελέτη του Χάρβαρντ διαπίστωσε ότι οι εγκέφαλοι των εσωστρεφών λειτουργούν διαφορετικά και έχουν παχύτερη φαιά ουσία σε σύγκριση με τους εξωστρεφείς. Σε ανθρώπους που είναι έντονα εξωστρεφείς, η φαιά ουσία ήταν σταθερά λεπτότερη. Οι εσωστρεφείς παρουσίασαν επίσης μεγαλύτερη δραστηριότητα στους μετωπιαίους λοβούς, όπου λαμβάνει χώρα η ανάλυση και η ορθολογική σκέψη.
Μια άλλη μελέτη που σάρωσε εγκεφάλους τόσο εσωστρεφών όσο και εξωστρεφών ατόμων διαπίστωσε ότι, ακόμη και σε χαλαρή κατάσταση, ο εσωστρεφής εγκέφαλος ήταν πιο ενεργός, με αυξημένη ροή αίματος.
2. Οι εσωστρεφείς μπορούν να εστιάζουν για περισσότερο χρόνο
Όταν ο Άλμπερτ Αϊνστάιν -γνωστός εσωστρεφής- ήταν παιδί, οι δάσκαλοί του πίστευαν ότι ήταν ένας ήσυχος μοναχικός άνθρωπος που φαινόταν να βρίσκεται εκατομμύρια χιλιόμετρα μακριά, χαμένος στις σκέψεις του.
Ο Αϊνστάιν είπε: «Είναι ότι μένω περισσότερο με τα προβλήματα». Αυτή η ικανότητα έντονης εστίασης είναι ένα βασικό χαρακτηριστικό των εσωστρεφών, οι οποίοι συχνά έχουν πιο εκτεταμένη εστίαση από τους εξωστρεφείς.
Επειδή απολαμβάνουν να περνούν χρόνο μόνοι τους, οι εσωστρεφείς τείνουν να είναι πιο πρόθυμοι από τους εξωστρεφείς να αφιερώσουν τις ώρες που απαιτούνται μόνοι τους για να κατακτήσουν μια δεξιότητα.
3. Οι εσωστρεφείς είναι συχνά «προικισμένοι» σε έναν συγκεκριμένο τομέα
Κατά μέσο όρο, οι εσωστρεφείς και οι εξωστρεφείς είναι ίδιοι όσον αφορά τη νοημοσύνη. Αλλά οι στατιστικές δείχνουν ότι περίπου το 70% των χαρισματικών ανθρώπων είναι εσωστρεφείς.
Οι άνθρωποι θεωρούνται «προικισμένοι» όταν παρουσιάζουν νοημοσύνη πάνω από το μέσο όρο ή ανώτερο ταλέντο για κάτι, όπως η μουσική, η τέχνη ή τα μαθηματικά.
Εάν στον εργασιακό σας χώρο κυριαρχούν οι εξωστρεφείς που επικρίνουν όσους προτιμούν να εργάζονται μόνοι τους – ή να παραλείπουν τα κοκτέιλ μετά τη δουλειά – ως «μη ομαδικούς παίκτες», αυτό μπορεί ακούσια να αποξενώσει τους χαρισματικούς ανθρώπους.
4. Οι εσωστρεφείς κάνουν το σωστό
Οι εσωστρεφείς τείνουν να επηρεάζονται λιγότερο από τα εξωτερικά γεγονότα και να καθοδηγούνται περισσότερο από την εσωτερική ηθική τους πυξίδα.
Μια μελέτη του 2013 σχετικά με την κοινωνική συμμόρφωση διαπίστωσε ότι οι εξωστρεφείς είναι πιο πρόθυμοι να ακολουθήσουν τη γνώμη της πλειοψηφίας, ακόμη και αν αυτή είναι λάθος. Οι εξωστρεφείς είναι πιο πιθανό από τους εσωστρεφείς να υποκύψουν στην κοινωνική πίεση.
Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα: «Όσο μεγαλύτερη είναι η πίεση, τόσο μεγαλύτερος αριθμός κομφορμιστικών απαντήσεων δίνεται από τους εξωστρεφείς». Αντίθετα, «δεν υπάρχει διαφορά στις κομφορμιστικές απαντήσεις που δίνονται σε υψηλά και χαμηλά επίπεδα πίεσης από τους εσωστρεφείς».
Πώς να δημιουργήσετε έναν εργασιακό χώρο όπου οι εσωστρεφείς ευδοκιμούν
«Οι εσωστρεφείς», εξηγεί η Friederike Fabritius, «συχνά εξαντλούνται στον εργασιακό τους χώρο επειδή πολλοί συνάδελφοί τους δεν γνωρίζουν πώς να αξιοποιήσουν τη δύναμη της εσωστρέφειας».
Παραθέτει ακολούθως μερικές συμβουλές προς εταιρείες και επιχειρηματίες, ώστε να δημιουργήσουν έναν εργασιακό χώρο φιλικό προς τους εσωστρεφείς.
«Να σέβεστε τα όρια»
«Χρειάζονται έως και 23 λεπτά για να ανακτήσει ένα άτομο τη συγκέντρωσή του μετά από διακοπή. Μην περιμένετε από τους ανθρώπους να απαντούν αμέσως σε κάθε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή Slack.»
«Κάντε brainstorming μόνοι σας»
«Το να αφήνετε τους ανθρώπους να φωνάζουν ιδέες ο ένας στον άλλον σε ένα δωμάτιο ακούγεται διασκεδαστικό. Αλλά οι έρευνες δείχνουν ότι αν θέλετε να μεγιστοποιήσετε τη δημιουργικότητα, αφήστε τους ανθρώπους να παράγουν ιδέες μόνοι τους πριν τις μοιραστούν σε μια ομάδα. Μπόνους: Οι εσωστρεφείς σας θα μοιραστούν πολύ πιο άνετα τις ιδέες τους.»
Συντομεύστε τις συνεδριάσεις
«Πολλοί εσωστρεφείς, όπως πιθανώς μπορείτε να μαντέψετε, δεν είναι οπαδοί των συσκέψεων. Αφήστε την ιδέα ότι σε κάθε συνάντηση πρέπει να προσκαλείται όλο το γραφείο, ώστε να μην αισθάνεται κανείς παραμελημένος.»
«Μην επιβάλλετε έναν συγκεκριμένο τύπο επικοινωνίας»
«Οι εσωστρεφείς στο γραφείο σας μπορεί να προτιμούν τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ενώ οι εξωστρεφείς μπορεί να απολαμβάνουν τη διεκπεραίωση των εργασιών στο τηλέφωνο. Ενθαρρύνετε τους ανθρώπους να αποφασίζουν πώς θέλουν να επικοινωνούν, όπως για παράδειγμα αν θα ενεργοποιήσουν ή θα απενεργοποιήσουν τις κάμερές τους, ακόμη και αν διαφέρουν από τις δικές σας.»
«Παρέχετε την επιλογή της ιδιωτικότητας»
«Οι εξωστρεφείς μπορεί να λατρεύουν να τους βλέπουν όλους συνέχεια, αλλά οι εσωστρεφείς τείνουν να χρειάζονται ιδιωτικότητα. Η λύση είναι ένα ευέλικτο περιβάλλον εργασίας που παρέχει σιωπή και ιδιωτικό χώρο για τους εσωστρεφείς και ζωντανό, διαδραστικό ανοιχτό χώρο για τους εξωστρεφείς.»
«Ως εσωστρεφής, το γενικό μήνυμά μου προς τους εργοδότες είναι: “Αφήστε τους ανθρώπους μου να ξεκουραστούν”. Είτε σας αρέσει είτε όχι, το μέλλον της εργασίας αφορά περισσότερες επιλογές, αυτονομία και μια κουλτούρα που αγκαλιάζει την εσωστρέφεια», καταλήγει η Friederike Fabritius.
Latest News
«Σφίγγουν το ζωνάρι» οι εργοδότες - Μειώνουν τις προσλήψεις [γραφήματα]
Η Ελλάδα κατέχει την 3η θέση παγκοσμίως για τις προθέσεις προσλήψεων του κλάδου Υπηρεσιών Επικοινωνίας, ξεπερνώντας τον παγκόσμιο μέσο όρο κατά 21 μονάδες
Μελέτη ΙCAP CRIF: Οι γυναίκες αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην επαγγελματική τους ανέλιξη
Σε πέντε μόνο οικονομίες το ποσοστό των γυναικών που ίδρυσαν ή «έτρεξαν» μια νέα επιχείρηση ήταν ίδιο ή υψηλότερο από το αντίστοιχο των ανδρών
Η άνοδος των διευθυντών προϊόντος - Κερδίζουν έδαφος στην εποχή της AI
Πολλοί υποστηρίζουν ότι ο διευθυντής προιόντος θα ξανακερδίσει την αίγλη του στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης