Στην υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής στην Πάτρα, στην ενίσχυση του συγκοινωνιακού κόμβου στο Κορωπί, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.
Απαντώντας σε επίκαιρες ερωτήσεις στη Βουλή, ο κ. Καραμανλής μίλησε για την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής στην Πάτρα, επισημαίνοντας ότι στο παρελθόν είχαν προταθεί λύσεις εκτός κάθε λογικής, διότι απλούστατα δεν μπορούσαν να χρηματοδοτηθούν και επομένως δεν θα κατασκευαζόταν το έργο ποτέ.
«Περισσότερα από 80 έργα στο ολοκληρωμένο σχέδιο για την Πάτρα του 2030»
Με τη μέθοδο cut & cover
«Εμείς, αντιθέτως, καθίσαμε και μελετήσαμε τη διαδικασία με μεγάλη προσοχή και διαπιστώσαμε ότι μπορεί να υπάρξει μερική υπογειοποίηση 5,2 χλμ., με τη μέθοδο cut & cover. Μιλάμε δηλαδή πρακτικά για υπογειοποίηση στο σύνολο του πυκνού αστικού ιστού της Πάτρας», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι αν και χρησιμοποιείται ο όρος μερική υπογειοποίηση, αφορά στην ουσία το μεγαλύτερο κομμάτι της γραμμής. Ειδικότερα, όπως ανέφερε, η υπογειοποίηση ξεκινά πριν από την οδό Κανελλοπούλου και θα φτάνει ως την ακτή Δυμαίων, ενώ άλλα 1,7 χλμ. περίπου είναι αθροιστικά οι ράμπες ανόδου και καθόδου. Δηλαδή συνολικά θα υπογειοποιηθούν σχεδόν 7 χλμ. της γραμμής, ενώ τα επιφανειακά τμήματα, συνολικά θα αθροίζουν περίπου 3,8 χλμ.
«Το να υπόσχεται κανείς την πλήρη υπογειοποίηση είναι σα να μη θέλει να γίνει το έργο», σχολίασε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και πρόσθεσε: «Καλύτερα να κάνεις αυτό που μπορείς , ακόμα κι αν δεν είναι το τέλειο. Γιατί πολλές στην Ελλάδα ορισμένοι ισχυρίζονται πως επιδιώκουν την τελειότητα ως δικαιολογία για να μην κάνουνε τίποτα. Κι αυτό συνέβαινε όλα αυτά τα χρόνια, με την πρόφαση ότι πρέπει και τα 8 χλμ. να γίνουν με πλήρη υπογειοποίηση, όμως στην ουσία δεν γινόταν τίποτα επειδή αυτό ήταν ανέφικτο. Και αυτό βρισκόταν στον απέραντο χώρο του επιθυμητού, στο οποίο η δήθεν ριζοσπαστική Αριστερά μας έχει συνηθίσει να ταξιδεύει».
«Κατά κανόνα υπόσχονται τα πάντα, εκείνοι που δεν έχουν ελπίδα να κερδίσουν τις εκλογές, να γίνουν κυβέρνηση και να τα υλοποιήσουν», υπογράμμισε σχολιάζοντας τις πρόσφατες εξαγγελίες του κ. Τσίπρα στην Πάτρα.
Ο κ. Καραμανλής ανέφερε επίσης ότι θα διατηρηθούν οι οκτώ υφιστάμενες στάσεις στο μήκος του έργου και έξι από αυτές μετατρέπονται σε υπόγειες, ενώ παράλληλα προστίθεται και μια επιπλέον στάση στο νέο Λιμάνι. Τόνισε ότι ο νέος σχεδιασμός πληροί όλες τις προϋποθέσεις ασφαλείας, καθώς καταργούνται όλες οι επικίνδυνες υφιστάμενες ισόπεδες διαβάσεις.
Τα 7 «κλειδιά»
Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι:
«Πρώτον: Εκπονούμε ένα έργο ρεαλιστικό, που υλοποιείται με χρηματοδότηση από την Ε.Ε..
Δεύτερον: Απελευθερώνουμε το κέντρο της πόλης, δεν κόβει την πόλη στα δύο, και αποδίδουμε την Πάτρα ξανά στους Πατρινούς.
Τρίτον: Ανοίγουμε – όπως είχαμε εξαρχής δεσμευτεί – την πόλη με μέτωπο προς τη θάλασσα.
Τέταρτον: Πετύχαμε και με περιβαλλοντικούς όρους τη βέλτιστη λύση.Με ουσιαστικές παρεμβάσεις αστικής ανάπλασης.
Πέμπτον: Διατηρούμε σε λειτουργία τον Προαστιακό.
Έκτον: Ελαχιστοποιούμε την οπτική και ηχητική όχληση.
Και έβδομον: Ενισχύουμε την ασφάλεια, πεζών και οδηγών».
Ο κ. Καραμανλής ανέφερε τέλος ότι η έναρξη των εργασιών κατασκευής αναμένεται μέχρι το τέλος του 2023- αρχές του 2024.
Κορωπί: Ενίσχυση των δρομολογίων λεωφορείων και παρεμβάσεις στο σταθμό
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών απάντησε στη συνέχεια για τα μέτρα που λαμβάνονται ώστε να εξυπηρετηθεί καλύτερα το επιβατικό κοινό, που χρησιμοποιεί τον συγκοινωνιακό κόμβο του Κορωπίου, όπου διασταυρώνονται με Μετρό και Προαστιακό πέντε λεωφορειακές γραμμές.
Δήλωσε ότι αντιλαμβανόμενος τις αυξημένες συγκοινωνιακές ανάγκες στην περιοχή ζήτησε από τον ΟΑΣΑ να επανεξετάσει το προγραμματισμό τον δρομολογίων, εκμεταλλευόμενος και τον θετικό αντίκτυπο που είχε η σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ. Προανήγγειλε ειδικότερα ότι:
«Οι πέντε λεωφορειακές γραμμές, θα ενισχυθούν με τέσσερα επιπλέον οχήματα, δηλαδή θα έχουμε μια αύξηση της τάξης του 20%. Αυτό θα αναλογεί σε μια αντίστοιχη πολύ σοβαρή πύκνωση και των δρομολογίων, μια που από τα 263 που εκτελούνται σήμερα, σε λίγες εβδομάδες θα αυξηθούν κατά 60 και θα έχουμε 323».
Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε άλλωστε ότι το 2019 η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας παρέλαβε 810 λεωφορεία και σήμερα κυκλοφορούν στο λεκανοπέδιο πάνω από 1.300 λεωφορεία, τα περισσότερα από αυτά με την πρωτοποριακή για τα ελληνικά δεδομένα διαδικασία του leasing.
Συμφώνησε ότι η κατάσταση στο σταθμό Κορωπίου πρέπει να βελτιωθεί, επισημαίνοντας ότι αυτό αποτελεί αρμοδιότητα του ΟΣΕ και ανακοίνωσε ότι:
«Ήδη έχουμε δώσει εντολή ώστε να γίνει άμεσα η απαραίτητη μελέτη για να δούμε πως μπορούμε να βελτιώσουμε την εικόνα του σταθμού, που έχει πολύ κίνηση».
Προανήγγειλε ειδικότερα ότι θα μπουν πετάσματα για να προστατεύονται οι επιβάτες από το κρύο τους χειμερινούς μήνες, μέχρι φυσικά να ολοκληρωθεί το μεγάλο έργο του Προαστιακού, στο πλαίσιο του οποίου θα αναπροσαρμοστούν όλοι οι σταθμοί της γραμμής.
Latest News
Μετρό Θεσσαλονίκης: Με ολοκληρωμένο σχέδιο η απομάκρυνση των επιβατών
Με βάση το πρωτόκολλο η απομάκρυνση των επιβατών στο μετρό Θεσσαλονίκης – Η ανακοίνωση της THEMA
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα