
Όσο πλησιάζεις, τόσο περισσότερο σκέφτεσαι ότι αυτό που μυρίζεις δεν είναι μόνο καμένα λάδια και λαμαρίνες…
Παγώνεις, το κορμί δυσκολεύεται να πιστέψει ότι είναι εκεί, μέσα σε όλη αυτή την καταστροφή, μέσα σε όλο αυτόν τον θάνατο.
Θες να μιλήσεις και η γλώσσα κολλάει στο στόμα.
Μένεις ακίνητος χωρίς να ξέρεις καν τι να σκεφτείς μπροστά σε αυτό που βλέπεις.
Σωπαίνεις.
Έξω από το νοσοκομείο ο ίδιος βουβός πόνος των ανθρώπων που περιμένουν για τους δικούς τους.
Δεν υπάρχει ήχος, αλλά νιώθεις ότι η πραγματική ένταση σε τσακίζει.
Βλέπεις τον γονιό που ψάχνει τα παιδιά του, τη νεαρή κοπέλα που ψάχνει την αδερφή της.
Δεν θες καν να σκεφτείς τι σημαίνει «αναγνώριση».
Αυτός ο τόπος είναι καταδικασμένος σχεδόν να μαθαίνει από τις τραγωδίες του.
Και δυστυχώς να τις βλέπει να επαναλαμβάνονται.
Και σήμερα τη γνωστή φράση για το πότε θα δούμε φως στο τούνελ δεν μπορεί κανείς να την πει χωρίς κόμπο στο στομάχι, γιατί το φως ήταν ένα τρένο που έρχεται από την αντίθετη κατεύθυνση.
Το «γιατί» για μια τέτοια τραγωδία δεν μπορεί να είναι ένας σταθμάρχης που ξέχασε να αλλάξει ένα κλειδί.
Το «γιατί» είναι 15-20 χρόνια υποχρεωτικής «απελευθέρωσης» των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών, που σήμαινε όχι απλώς «ιδιωτικοποίηση», αλλά και απαξίωση και υποβάθμιση και ξεπούλημα.
Μόνο που κάποια αγαθά είναι δημόσια και δεν πρέπει να είναι προς εκποίηση, ούτε να μετριούνται με βάση το κέρδος. Και σε τελική ανάλυση μπορείς να έχεις κέρδος και από μια δημόσια επιχείρηση χωρίς να διαλύσεις μια δημόσια υποδομή.
Το πραγματικό «γιατί» που πρέπει να απαντηθεί ότι πώς γίνεται το 2023 που βάζουμε GPS για να μην χάνουμε τα κατοικίδιά μας, να μην μπορούμε να ξέρουμε ότι δύο τρένα οδεύουν προς μια απόλυτα καταστροφική σύγκρουση.
Άκουσα τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης να λέει ότι τώρα είναι ώρα σιωπής.
Όμως, αυτό δεν αναιρεί ότι υπάρχουν ευθύνες.
Κάποιες αφορούν αυτή την κυβέρνηση.
Κάποιες αφορούν και την προηγούμενη κυβέρνηση.
Κάποιες αφορούν όλες τις κυβερνήσεις που εδώ και είκοσι χρόνια υπόσχονται εκσυγχρονισμένο και πάνω από όλα ασφαλές σιδηροδρομικό δίκτυο, για να καταλήξουμε στο να εξαρτιόμαστε από το εάν ένας άνθρωπος δεν θα ξεχάσει να αλλάξει μια γραμμή.
Και κάποιες ευθύνες αφορούν εταιρείες που διαχειρίζονται τους σιδηροδρόμους και δεν φρόντισαν, ώστε να υπάρχουν και να λειτουργούν στοιχειώδη συστήματα ασφαλείας, εταιρείες που πήραν εργολαβίες και δεν τις ολοκλήρωσαν εγκαίρως, εταιρείες που κυρίως προσπάθησαν να έχουν καλούς ισολογισμούς και όχι να κάνουν τη δουλειά τους.
Και όλα αυτά τα λάθη, οι παραλείψεις, τα ανολοκλήρωτα έργα, η αναβολή για το μέλλον, σωρεύονται και απλώς ανάμεναν μια στιγμή.
Όπως τόσο χρόνια μπαζωμάτων γύρω από τη Μάνδρα περίμεναν μία στιγμή για να πνιγούν άνθρωποι.
Όπως τόσα χρόνια απουσίας σχεδιασμού για το τι μπορεί να γίνει σε περίπτωση δασικής πυρκαγιάς, στο τέλος οδήγησαν στην τραγωδία στο Μάτι.
Όμως, δεν χρειάζεται να περιμένουμε μια τραγωδία για να μάθουμε.
Θα μπορούσαμε να ρωτήσουμε τους Βρετανούς να μας πουν με πόσο οδυνηρό τρόπο έμαθαν τι σημαίνει «ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων».
Όμως, όλα αυτά είναι εύκολο να τα γράφεις.
Αλλά πώς να τα πεις στο γονιό που είπε στο παιδί του «πάρε με τηλέφωνο, όταν φτάσεις» και αυτό το τηλεφώνημα δεν έγινε ποτέ.
Στον πατέρα που ψάχνει τα παιδιά του.
Στην κοπέλα που ψάχνει την αδελφή της.
Τι να τους πεις;
Εγώ πάντως ξέρω ότι δεν υπάρχει έγκλημα χωρίς ενόχους και τραγωδία χωρίς εξήγηση.
Και δεν εννοώ μια δίκη που θα ξεκινήσει, θα πάρει καιρό για να καταλήξει ότι έφταιγε ένας υπεύθυνος από την εταιρεία και ένας σταθμάρχης…
Σε κάθε περίπτωση, αυτή τη στιγμή το μόνο συνετό και αναγκαίο είναι να τραβηχτεί το φρένο σε όλα τα τρένα και να μην κινηθούν μέχρις ότου φτιάξουν όλες οι αναγκαίες υποδομές και υπάρχουν πραγματικές προδιαγραφές ασφάλειας.
Ακόμη και εάν αυτό σημαίνει να κρατικοποιηθούν οι σιδηρόδρομοι.


Latest News

Ο στόχος του χρέους
Το επόμενο που έρχεται και είναι ο μεγάλος εθνικός στόχος, γιατί όχι ένα χρέος κοντά στο 100% του ΑΕΠ λίγο μετά το 2030...

Σε μια κανονική χώρα η δικαιοσύνη θα έψαχνε την Αλήθεια για το πολιτικό χρήμα, και η αντιπολίτευση θα πρωτοστατούσε σε αυτό το αίτημα
Κάποια στιγμή πρέπει να εξετάσουμε τι σημαίνει θεσμική αντιμετώπιση σοβαρών προβλημάτων. Και η διαφάνεια στο πολιτικό χρήμα είναι εξόχως κρίσιμο ζήτημα.

Η ελευθερία στην περιέργεια – Μια τεράστια μεταρρύθμιση
Σε εποχές μετασχηματισμού η ανάπτυξη δεν είναι, όπως κάποιοι νομίζουν, μία απλή τεχνική διαδικασία - Απαιτεί όραμα, τόλμη και ελεύθερο χώρο στην περιέργεια

Τα «μαύρα» ενοίκια
Αν κάτι ξένισε είναι η σπουδή για μια ακόμα φορά με την παρούσα κυβέρνηση να δώσει πρώτα νέα επιδόματα, αντί να προηγηθούν φοροελαφρύνσεις

Οταν διώχνεις έναν κεντρικό τραπεζίτη
Ο Τραμπ βλέπει τον εκπρόσωπο ενός ανεξάρτητου θεσμού, όπως είναι η κεντρική του τράπεζα, είτε ως κομματικό αντίπαλο είτε ως ένα απλό στέλεχος της διοίκησης

Η τεχνολογία και τα νέα σύνορα των επιχειρήσεων
Η ψηφιοποίηση δεν αλλάζει μόνον τον τρόπο που οι επιχειρήσεις λειτουργούν, αλλά υπαγορεύουν και πώς ή πού θα έπρεπε να λειτουργήσουν….

Φραγκίσκος: Ο Πάπας που ξανάδωσε ηθικό κύρος στην Καθολική Εκκλησία
Σε μια δύσκολη περίοδο για την Καθολική Εκκλησία ο Πάπας Φραγκίσκος κατάφερε να ξαναδώσει στην Καθολική Εκκλησία ένα μέρος από το χαμένο κύρος της

Τι κάνει η Ελλάδα;
Το πρόβλημά μας είναι ότι συνήθως όλα αυτά τα «θάβουμε κάτω από το χαλί» και όταν σκάει μια κρίση, αρχίζουμε να τα συζητάμε

Αδιέξοδη πολιτική
Η εισαγωγή των δασμών έχει ήδη προκαλέσει σημαντικές αρνητικές οικονομικές συνέπειες για την οικονομία των ΗΠΑ

Η πολιτική Τραμπ απειλεί το οικοδόμημα της Δύσης
Η δασμολογική πολιτική Τραμπ είναι βραχυπρόθεσμα στασιμοπληθωριστική για τις ΗΠΑ, αυξάνοντας τον εγχώριο πληθωρισμό και συρρικνώνοντας την οικονομική δραστηριότητα