Ecsa: Ο κανονισμός FuelEU Maritime είναι ένα βήμα προς τα εμπρός για την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας

Μετά από μήνες έντονων συζητήσεων, οι διαπραγματεύσεις για το FuelEU Maritime ολοκληρώθηκαν

Ecsa: Ο κανονισμός FuelEU Maritime είναι ένα βήμα προς τα εμπρός για την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας

Μετά από μήνες έντονων συζητήσεων, οι διαπραγματεύσεις για το FuelEU Maritime ολοκληρώθηκαν νωρίτερα σήμερα το πρωί. Οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες μέσω της ένωσης των εφοπλιστών της ΕΕ, η Ecsa, χαιρετίζουν τη φιλοδοξία του νέου κανονισμού για το κλίμα και τον θεωρούν ως ουσιαστικό βήμα προς τη δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών για την ενεργειακή μετάβαση στη ναυτιλία.

Η συμφωνία δίνει ένα ισχυρό πολιτικό μήνυμα και παρέχει σαφείς κλιματικούς στόχους και καθοδήγηση για τη βιομηχανία όσον αφορά τα καύσιμα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ενεργειακή μετάβαση του κλάδου.

Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία: Μείωση εκπομπών από θαλάσσιες μεταφορές με βιώσιμα καύσιμα στη ναυτιλία

Προκειμένου να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι, είναι σημαντικό ο κανονισμός να ενθαρρύνει την παραγωγή καθαρών καυσίμων. Ενώ η ECSA είχε υποστηρίξει για πιο αυστηρές απαιτήσεις, αποτελεί βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση ότι το συμφωνηθέν κείμενο δίνει για πρώτη φορά πιο κεντρικό ρόλο στους προμηθευτές καυσίμων. Είναι πολύ ενθαρρυντικό το γεγονός ότι το Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο εξετάζουν δεσμευτικούς στόχους για τους προμηθευτές καυσίμων για καθαρά καύσιμα πλοίων στο πλαίσιο των συνεχιζόμενων διαπραγματεύσεων για την αναθεώρηση της οδηγίας για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

«Ο σωστός δρόμος»

«Οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες συγχαίρουν τους διαπραγματευτές για τη σκληρή δουλειά τους και το τελικό αποτέλεσμα. Αυτό είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση για να διασφαλιστεί ότι η ναυτιλία έχει τα κατάλληλα εργαλεία για την ενεργειακή της μετάβαση. Χρειαζόμαστε όμως όλα τα χέρια στο κατάστρωμα και, ειδικότερα, πιο αυστηρές απαιτήσεις για τους προμηθευτές καυσίμων για να παρέχουν τα καθαρά καύσιμα που απαιτούνται. Ως εκ τούτου, καλούμε το Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο να υποστηρίξουν δεσμευτικούς στόχους για τους προμηθευτές για καθαρά καύσιμα πλοίων στην αναθεωρημένη Οδηγία για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (RED). Η FuelEU Maritime, μαζί με τα έσοδα από την RED και το σύστημα εμπορίας ρύπων (ETS) που χρησιμοποιούνται για να γεφυρώσουν το χάσμα τιμών με τα καθαρά καύσιμα, μπορούν να βάλουν τη ναυτιλία στον σωστό δρόμο ενεργειακής μετάβασης», δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας της ECSA.

Επιπλέον, οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες χαιρετίζουν την ευθυγράμμιση των απαιτήσεων για την παροχή ρεύματος στην ξηρά με τις διατάξεις του κανονισμού για την υποδομή εναλλακτικών καυσίμων, έτσι ώστε οι πλοιοκτήτες να μην τιμωρούνται όταν δεν υπάρχει διαθέσιμη υποδομή. Η ECSA υποστηρίζει επίσης τους ειδικούς όρους που εισάγονται για πλοία κατηγορίας πάγου, μικρά νησιά και εξόχως απόκεντρες περιοχές.

OT Originals

Περισσότερα από Ναυτιλία

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο