
Κακά μαντάτα για όσους σκοπεύουν να ταξιδέψουν αεροπορικώς μέσα στο επόμενο διάστημα, εν όψει και της θερινής σεζόν: Οι ήδη «τσουχτερές» τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων αναμένεται να διατηρηθούν υψηλά τους επόμενους μήνες, χωρίς καμία πρόβλεψη για αποκλιμάκωση. Πού οφείλεται όμως η εκτίναξη των ναύλων;
Αεροπορικά ταξίδια: Συνεχίζονται οι απεργίες στην Ευρώπη, αντιδρούν οι αεροπορικές εταιρείες
Όπως μεταδίδει το Bloomberg, ένας από τους βασικούς λόγους για τα ακριβά εισιτήρια είναι ότι υπάρχει έλλειψη αεροπλάνων. Οι αεροπορικές εταιρείες αδρανοποίησαν μεγάλα τμήματα του στόλου τους επειδή η ταξιδιωτική ζήτηση ήταν εξαιρετικά υποτονική κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Τώρα, παρά το μεγάλο χρονικό διάστημα που έχει μεσολαβήσει από την άρση των περιοριστικών μέτρων, εξακολουθούν να δυσκολεύονται να επαναφέρουν το σύνολο του στόλου τους σε υπηρεσία – είναι ενδεικτικό ότι χρειάζονται 100 εργάσιμες ώρες για να ετοιμαστούν τα μεγάλα αεροσκάφη να πετάξουν ξανά μετά από κάποιο διάστημα αδράνειας.
Έλλειψη αεροσκαφών
Μέχρι και 16.000 αεροσκάφη – περίπου τα δύο τρίτα του παγκόσμιου εμπορικού στόλου – είχαν καθηλωθεί στο έδαφος στο αποκορύφωμα της πανδημίας. Το να επανέλθουν τα αεροσκάφη αυτά σε πτητική κατάσταση, απαιτεί τον έλεγχο κάθε εξαρτήματος για να διασφαλιστεί ότι είναι ασφαλή. Πολλά από αυτά φυλάσσονταν σε ερήμους στις ΗΠΑ και την Αυστραλία, όπου είναι λιγότερο εκτεθειμένα στη φθορά, ωστόσο εξακολουθούν να παρουσιάζουν προβλήματα όπως κατεστραμμένο εσωτερικό και κινητήρες.
Στον τομέα της κατασκευής αεροσκαφών, οι κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στη Ρωσία έχουν καταστήσει δυσκολότερη την πρόσβαση των Airbus και Boeing σε πολύτιμες πρώτες ύλες όπως το τιτάνιο. Η έλλειψη ανταλλακτικών κρατά επίσης καθηλωμένα πολλά αεροσκάφη.
Εξοικείωση με τα υψηλότερα ναύλα
Ένας άλλος λόγος είναι ότι πολλοί ταξιδιώτες εμφανίζονται πρόθυμοι να πληρώσουν ακριβότερα εισιτήρια για να ταξιδέψουν, μετά από δύο ή και τρία χρόνια περιοριστικών μέτρων. Η προθυμία αυτή αποτελεί αντικίνητρο για τις αεροπορικές εταιρείες ώστε να μειώσουν τις τιμές των εισιτηρίων. Είναι ενδεικτικό ότι ο CEO της Ryanair, Μάικλ ο Λίρι, έχει προειδοποιήσει ότι οι τιμές των εισιτηρίων μπορεί να παραμείνουν υψηλές για αρκετά χρόνια.
Ελλείψεις προσωπικού
Οι αεροπορικές εταιρείες υπέστησαν ζημίες ύψους σχεδόν 200 δισεκατομμυρίων δολαρίων κατά τη διάρκεια του κορωνοϊού και δεκάδες εκατομμύρια θέσεις εργασίας στις αερομεταφορές χάθηκαν. Τώρα, ο κλάδος αγωνίζεται να επαναπροσλάβει επαρκή αριθμό υπαλλήλων. Πολλοί καλά εκπαιδευμένοι πρώην εργαζόμενοι αποφάσισαν να αλλάξουν εντελώς καριέρα, μετακινούμενοι σε πιο σταθερές θέσεις εργασίας.
Οι ελλείψεις έχουν επιδεινώσει τις καθυστερήσεις στα γκισέ και έχουν επίσης αναγκάσει τις αεροπορικές εταιρείες να εργαστούν σκληρότερα για να προσελκύσουν και να διατηρήσουν προσωπικό, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να προσφέρουν καλύτερους μισθούς, ένα κόστος που οι εταιρείες μετακυλίουν στους επιβάτες.
Ακριβά καύσιμα
Οι τιμές των καυσίμων έχουν υποχωρήσει εσχάτως, όμως το αργό πετρέλαιο εξακολουθεί να κινείται πάνω από 50% υψηλότερα σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2019, γεγονός που δημιουργεί πρόβλημα στις αεροπορικές εταιρείες καθώς τα καύσιμα αποτελούν το μεγαλύτερο κόστος τους. Το ήδη αυξημένο κόστος αναμένεται να εκτοξεύσουν οι προσπάθειες μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τη βιομηχανία, με χρήση εναλλακτικών αεροπορικών καυσίμων που όμως αυτή τη στιγμή κοστίζουν έως και πέντε φορές περισσότερο από τα παραδοσιακά καύσιμα των αεροσκαφών.
Το κόστος απανθρακοποίησης του κλάδου εκτιμάται σε 2 τρισ. δολάρια ως το 2050, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών, με σημαντικό μέρος του κόστους να μετακυλίεται στους επιβάτες.
Η αργή επιστροφή της Κίνας
Η Κίνα, η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο και πηγή σχεδόν 280 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε ετήσια τουριστική δαπάνη πριν από την πανδημία, εξακολουθεί να ανακάμπτει από την κρίση του κορωνοϊού, αλλά με αργούς ρυθμούς. Η αργή αυτή επανάκαμψη της ταξιδιωτικής ζήτησης από την αχανή ασιατική χώρα κάνει τις αεροπορικές εταιρείες νευρικές ως προς το εάν και με ποια ταχύτητα πρέπει να επανενεργοποιήσουν τον στόλο τους.
Προσοχή στους πόντους
Τέλος, φαίνεται ότι διεθνώς έχει δημιουργηθεί ένα πρόβλημα με τη χρήση των εκπτωτικών πόντων που συγκέντρωσαν οι καταναλωτές μέσω των διαδικτυακών αγορών που πραγματοποίησαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Οι αεροπορικές εταιρείες προσφέρουν ολοένα και λιγότερες θέσεις με εξαργύρωση πόντων, με τους αναλυτές να καλούν τους επιβάτες να μη χάσουν την ευκαιρία να κλείσουν μια θέση, αν τους δοθεί η δυνατότητα έκπτωσης.


Latest News

Ποια αμερικανικά προϊόντα σκέφτεται να εξαιρέσει από τους δασμούς 125% το Πεκίνο
Η Κίνα εξετάζει τώρα εξαιρέσεις από τους δασμούς, στο πνεύμα των αντίστοιχων πρόσφατων αμερικανικών ανακοινώσεων

Goldman: Η Κίνα μπορεί να εξαιρέσει το αιθάνιο και το υγραέριο από υψηλούς δασμούς
Η σημαντική εξάρτηση της κινεζικής βιομηχανίας πλαστικών από τις αμερικανικές εισροές βάζει σε σκέψεις το Πεκίνο, σύμφωνα με τους αναλυτές της Goldman

Ο Τραμπ διαψεύδει... τη διάψευση του Πεκίνου - «Σε εξέλιξη συνομιλίες με την Κίνα»
O αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υποστηρίζει το ακριβώς αντίθετο από αυτό που λέει το Πεκίνο

Ο κινέζος χειριστής ρομποταξί Pony.ai εξετάζει IPO σε άλλα χρηματιστήρια
Λιγότερο από έξι μήνες μετά την IPO της Νέας Υόρκης, οι αυξανόμενοι φόβοι διαγραφής από ΗΠΑ ωθούν την Pony.ai σε αναζήτηση εναλλακτικής IPO

ΕΚΤ: Οι τράπεζες υποτιμούν τις απώλειες δανείων του τομέα αυτοκινήτων
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους τομείς στους οποίους «οι προβλέψεις των τραπεζών δεν φαίνεται να αντικατοπτρίζουν επαρκώς τους καθοδικούς κινδύνους

Ο Τραμπ βάζει στο μικροσκόπιο την χρηματοδότηση πανεπιστημίων από το εξωτερικό
Νέο εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ απειλεί να περικόψει ομοσπονδιακά χρήματα από τα σχολεία που δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις αποκάλυψης ξένων χρηματοδοτήσεων

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια

Πόσο πιο πλούσιες έγιναν οι 19 πλουσιότερες οικογένειες των ΗΠΑ πέρυσι
Οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους στην Αμερική ελέγχουν τον πλούτο του έθνους σε επίπεδα ρεκόρ