
Μια πρωτότυπη έρευνα πραγματοποίησε η GBR για λογαριασμό της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής & Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ) αναδεικνύοντας το προφίλ των τουριστών που επισκέπτονται την πρωτεύουσα. Γιατί έρχονται, τι προτιμούν που ξοδεύουν τα χρήματα τους, που εστιάζουν περισσότερο. Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 2.000 τουρίστες αποκάλυψε ότι οι ξένοι επισκέπτες έχουν κάποια κοινά ενδιαφέροντα αλλά διακρίνονται και από τις διαφορετικές προσεγγίσεις του προορισμού Αθήνα. Η GBR φιλοτέχνησε λοιπόν δέκα συν ένα προφίλ τουριστών που επισκέπτονται την Αθήνα.
Στο top 4 των ταξιδιωτικών προορισμών των Ευρωπαίων, η Ελλάδα [πίνακες]
Αυτές οι 10 ομάδες ταξιδιωτών έχουν ταξιδέψει στην Αθήνα με συγκεκριμένο ενδιαφέρον και σχεδίασαν το ταξίδι τους, στην πόλη ανάλογα. Ωστόσο, μια μεγάλη ομάδα, περίπου το 1/3 των ταξιδιωτών αναψυχής δεν έχει συγκεκριμένα ενδιαφέροντα. Αυτή η ομάδα επιδιώκει μια πιο «χαλαρή» προσέγγιση χωρίς ένα πλήρως γεμάτο πρόγραμμα και την πρόθεση να επισκεφτούν όσο το δυνατόν περισσότερα αξιοθέατα. Το μειονέκτημα είναι ότι οι «χαλαροί» ταξιδιώτες αισθάνονται ότι είχαν περιορισμένη επαφή με τους ντόπιους και τον τρόπο ζωής τους. Επίσης ξόδεψαν λιγότερα από όλα τις υπόλοιπες κατηγορίες τουριστών. Ο «χαλαρός» ταξιδιώτης είναι πολύ ικανοποιημένος με τη συνολική τους εμπειρία στην πόλη με βαθμολογία 8,4 στα 10.
Για τους «λάτρεις της ιστορίας» που έχουν μεγάλη αγάπη για την αρχαιολογία και ιστορία, η Αθήνα είναι ένας πολύ ενδιαφέρων προορισμός. Από τα 10 ταξιδιωτικά προφίλ, ξοδεύουν τα λιγότερα στην πόλη.
Οι «λάτρεις της τέχνης» εμπνέονται από τον αρχιτεκτονικό πλούτο της Αθήνας, τις γκαλερί και τα μουσεία. Μια αρχιτεκτονική και/ή street art περιοδεία είναι συχνά μέρος του προγράμματος τους.
Οι «ενεργοί» επισκέπτονται όσα αξιοθέατα είναι δυνατόν, πηγαίνουν για ψώνια και επισκέπτονται και τις παραλίες των Αθηνών. Συμμετέχουν συχνά σε περιηγήσεις με ποδήλατο και χρησιμοποιούν τα hop on hop off λεωφορείο.
Μια μεγάλη ομάδα ταξιδιωτών είναι αυτοί που βλέπουν την Αθήνα ως «ενδιάμεσο σταθμό» (stop over). Μένουν κατά μέσο όρο 1,6 νύχτες, αλλά περνούν πολύ ωραία και είναι πολύ ικανοποιημένοι με τη σύντομη εμπειρία τους.
Μια ακόμη ομάδα ταξιδιωτών είναι τα «νυχτοπούλια» (night owls) που απολαμβάνουν την ψυχαγωγία και τη νυχτερινή ζωή της πρωτεύουσας στα εστιατόρια, ταβέρνες, μπαρ, θέατρα, φεστιβάλ και εκδηλώσεις.
Οι «Shoppers» που εστιάζουν στις αγορές, επισκέπτονται την Αθήνα για την ελκυστική εμπειρία αγορών. Η πρωτεύουσα προσφέρει μια ποικιλία από καταστήματα, ψώνια, καταστήματα και μπουτίκ όλων των ειδών και για όλα τα γούστα.
Η γαστρονομία αντικατοπτρίζει τον τοπικό πολιτισμό την κληρονομιά και τις παραδόσεις και οι λάτρεις του φαγητού οι «foodies» θέλουν να ανακαλύψουν νέες γεύσεις και γαστρονομικές εμπειρίες.
Για τους «λάτρεις της θάλασσας και του ήλιου» μια επίσκεψη στην Αθηναϊκή Ριβιέρα, η οποία απλώνεται από τον Πειραιά μέχρι το Σούνιο, επιβάλλεται. Μετάβαση στην παραλία και κολύμπι στη θάλασσα είναι η κύρια δραστηριότητα.
Οι «ανθρωποκεντρικοί» είναι μία ακόμη ομάδα που επισκέπτεται φίλους και συγγενείς, με την πλειοψηφία να παραμένει στο κέντρο της Αθήνα.
Τέλος μετά την πανδημία του Covid-19, επέστρεψε και ο «ταξιδιώτης για επαγγελματικούς λόγους». Συχνά συνδυάζοντας εργασία και διασκέδαση, πραγματοποιεί τις υψηλότερες δαπάνες από όλες τις ομάδες ταξιδιωτών.
Παρά τα διαφορετικά ενδιαφέροντα, όλοι οι τουρίστες στην Αθήνα, συμπεριλαμβανομένων των business traveller ταξιδιωτών έχουν τα εξής κοινά: επισκέπτονται συνήθως την Ακρόπολη με τον Παρθενώνα και το μουσείο της Ακρόπολης, σε συνδυασμό με βόλτες στην Πλάκα και στο Μοναστηράκι. Αυτό σημαίνει επίσης ότι οι τουριστικές ροές είναι πάρα πολλές σε αυτές τις περιοχές, οι οποίες θα επηρεάσουν αυτές τις γειτονιές , ασκώντας πίεση στους κατοίκους που βλέπουν τη βιωσιμότητα των γειτονιών τους μειώνεται.


Latest News
![Accor: Η βιωσιμότητα «κλειδί» για την ανάπτυξη και ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού [έρευνα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/thumbnail-600x400.jpg)
Accor: Η βιωσιμότητα «κλειδί» για την ανάπτυξη και ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού [έρευνα]
Το White Paper “Sustainable Expansion of Greek Tourism” που δημοσίευσε πρόσφατα η Accor αποτυπώνει τη δέσμευσή της στη βιώσιμη φιλοξενία

Σην Ιβηρική το brand Super 8 της Wyndham - Η συμφωνία με τη Soliteight
Η Wyndham και η Soliteight βάζουν το brand Super 8 σε Ισπανία και Πορτογαλία με 40 νέα ξενοδοχεία σε διάστημα 10 ετών

Ποιοι προορισμοί κέρδισαν τους Έλληνες το Πάσχα - Το κόστος μετακίνησης
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Ferryscanne για τις εξορμήσεις το Πάσχα

Ανοίγει νέα ξενοδοχεία σε Αθηνα και Μάνη ο όμιλος Radisson - Η συνεργασία με την Fais Group
Την επέκταση της παρουσίας του στην Ελλάδα δρομολογεί ο όμιλος Radisson - Οι συνεργασίες σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς

Παράνομη εγκύκλιος της ΑΑΔΕ για τη φορολόγηση του Airbnb - Η απόφαση του ΣτΕ
Το θέμα παραπέμφθηκε προς οριστική κρίση στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Αύξηση μόλις 0,5% στις ταξιδιωτικές εισπράξεις το πρώτο δίμηνο του 2025 - Άνοδος 3,5% στους τουρίστες
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΤτΕ για τις χώρες προέλευσης των τουριστών - Η μεγάλη άνοδος των Αμερικάνων και οι μηδενικές εισπράξεις από Ρώσους τον Φεβρουάριο - Πάνω από 1,5 εκατ. οι ξένοι τουρίστες

Πόρτο Χέλι και Ερμιόνη ο νέος προορισμός τριών πολυτελών διεθνών αλυσίδων
Τα σχέδια επέκτασης στην ελληνική αγορά με πολυτελή ξενοδοχεία των Waldorf Astoria της Hilton, Six Sences της IHG Group και Four Seasons
![Ξενοδοχεία: Μεγάλο το ενδιαφέρον για επενδύσεις στην Ελλάδα – Η θέση της Αθήνας [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/Athens-hotels-600x399.jpg)
«Μαγνήτης» επενδύσεων η Ελλάδα στα ξενοδοχεία - Στο top 10 η Αθήνα [γραφήματα]
Η Αθήνα μπήκε στη δεκάδα των ελκυστικών πόλεων και η Ελλάδα διατηρεί την πέμπτη θέση στην Ευρώπη

Οι top χώρες προέλευσης των περισσότερων ξένων ταξιδιωτών στην Ελλάδα
Η θερινή τουριστική περίοδος διαγράφεται θετικά για την Ελλάδα, με τα διαθέσιμα στοιχεία να επιβεβαιώνουν τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη του κλάδου

Δεν κόβουν το ταξίδι στην Ελλάδα οι Αμερικανοί
Παρά το δυσμενές οικονομικό κλίμα και τις αμφιλεγόμενες αποφάσεις της κυβέρνησης Τραμπ θα έρθουν και αυτό το καλοκαίρι