Στην διαφορά νοοτροπίας και αξιών μεταξύ των 4 γενεών που σήμερα συνυπάρχουν σε όλα τα εργασιακά περιβάλλοντα, καθώς και στο πώς μπορεί να γεφυρωθεί το χάσμα μεταξύ τους, εστιάζει η νεα έρευνα της Focus Bari.
Υπάρχουν αρκετές διαφορές νοοτροπίας, αξιών, προσδοκιών και οπτικής ζωής -εργασίας μεταξύ των Gen Z, Millennials, Gen X και Boomers, οι οποίες τις διαχωρίζουν και συχνά δυσκολεύουν την μεταξύ τους επικοινωνία και συνεργασία.
Οι 4 γενιές
Gen Z 18-26
Έχουν εκτεθεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ήταν η πρώτη γενιά που αντιμετώπισε τον διαδικτυακό εκφοβισμό και άλλα ζητήματα που σχετίζονται με το διαδίκτυο, επίσης κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου η σχολική βία και η κλιματική κρίση έγιναν πιο διαδεδομένες.
Millennials 27-42
Οι Millennials είναι πολύ παρεξηγημένοι και συχνά χαρακτηρίζονται λανθασμένα. Οι ηλικιωμένοι μπορεί να κατηγορούν κάποιον νεότερο ότι είναι«Millennial» όταν δεν καταλαβαίνουν τις αξίες των παλαιότερων εποχών και περιμένουν τις ίδιες απόψεις όπως όταν εκείνοι ήταν νέοι.
Gen X 43-57
Η πιο σχετική γενιά της σύγχρονης εποχής, σε σχέση με την τεχνολογία και χρησιμεύει σχεδόν ως γέφυρα από τους παλαιότερους πληθυσμούς στους νεότερους. Ήταν παρόντες στην έναρξη του διαδικτύου, των βιντεοπαιχνιδιών, της τεχνητής νοημοσύνης και είναι η γενιά που έχει δημιουργήσει πολλές από αυτές τις προόδους.
Boomers 58-76
Οι Baby Boomers είναι στην πραγματικότητα μία από τις πιο σχετικές ομάδες στη σύγχρονη κοινωνία, καθώς ήταν αναπόσπαστο κομμάτι και παρόντες σε πολλές από τις τεχνολογικές εξελίξεις τα τελευταία 50 χρόνια. Προσαρμόστηκαν περισσότερο στη σύγχρονη ανάπτυξη και μαθαίνουν πώς να λειτουργούν στη σημερινή τεχνολογική εποχή.
Αδυναμία συννενόησης
Η τεχνολογία, ο τρόπος που έχουν μεγαλώσει και γαλουχηθεί, αλλά και η σημερινή εξέλιξη των millennials, οδηγεί τους νέους της Gen Z να λειτουργούν με νέα ζητούμενα, γρήγορες ταχύτητες, ανυπομονησία, απαιτήσεις για ισορροπία προσωπικής-επαγγελματικής ζωής και ανάγκη έκφρασης και αναγνώρισης από τις μεγαλύτερες γενιές, πράγμα που φέρνει τις παλιότερες γενιές σε αμηχανία και αδυναμία συνεννόησης.
Στην ουσία όμως, η κάθε γενιά αναγνωρίζει ότι οι όλες οι άλλες έχουν τις μοναδικότητές τους, έχει η κάθε μία να φέρει κάτι σημαντικό «στο τραπέζι» και ιδανικά θα ήθελαν όλες τις γενιές μαζί να συνεισφέρουν, η κάθε μία με τον δικό της τρόπο, στον ίδιο σκοπό, που δεν είναι άλλος από την ευημερία για την επιχείρηση, την κοινωνία και τους ίδιους.
Αξίες ζωής
Όσο μεγαλύτερη είναι η ηλικία, τόσο η οικογένεια γίνεται ακόμα πιο πολύτιμη, σύμφωνα με την έρευνα της Focus Bari.
Συνολικά, το 78% θεωρεί πώς η βασικότερη αξία στη ζωή είναι η οικογένεια, ακολουθούμενη κατά σειρά (με μονοψήφια ποσοστά) από τους φίλους, τα χόμπι, την κοινωνική προσφορά και την εργασία.
Διαφορές μεταξύ γενεών
Εδώ παρατηρούμε, ότι οι boomers υποστηρίζουν και ενθαρρύνουν τους άλλους περισσότερο από κάθε άλλη γενιά.
Επιπλέον, η Gen Z θεωρεί ότι συμβάλλει μέσα από τη δουλειά της σε ποσοστό μόλις 32%, το χαμηλότερο μεταξύ όλων των ηλικιακών ομάδων.
Οι κυριότερες προκλήσεις
Μικρές, αλλά ενδιαφέρουσες είναι οι διαφορές μεταξύ των γενεών και σε αυτό τον τομέα. Η ψυχική υγεία μεγαλώνει ως πρόβλημα όσο η ηλικία μικραίνει.
Η ανασφάλεια για το μέλλον και η ψυχική υγεία/ηρεμία είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις της ζωής του σήμερα, με την δεύτερη να είναι ιδιαίτερα διαδεομένη μεταξύ των νέων.
Τι εκτιμούν στους άλλους
Διαπιστώνονται ενδιαφέρουσες διαφορές μεταξύ των γενεών στα χαρακτηριστικά που εκτιμούν στους άλλους.
Η αυθεντικότητα όμως, είναι το χαρακτηριστικό που εκτιμάται περισσότερο στους άλλους ανθρώπους, ανάμεσα σε όλες τις γενιές.
Τρόποι επικοινωνίας
Ενα σημαντικό συμπέρασμα της έρευνας, είναι το γεγονός ότι όλες οι γενιές εκτιμούν και προτιμούν να επικοινωνούν προσωπικά με τους άλλους, ωστόσο τα κοινωνικά δίκτυα και τα μηνύματα είναι πιο δημοφιλή στους νέους.
Ευδιάκριτες διαφορές
Οι διαφορές οριοθετούνται χρονικά με την εμφάνιση των millennials.
Ως αποτέλεσμα οι Gen X και οι Boomers είναι πανομοιότυποι, σχηματίζοντας μια τάση, ενώ οι Millenials με τους Z’ers σχηματίζουν μια άλλη.
Με δυο λέξεις
Μέσα από τα αποτελέσματα της έρευνας, μια αντιπροσωπευτική έκφραση για την κάθε γενιά θα ήταν:
Gen Z: «Θέλουμε έναν καλύτερο κόσμο!»
Millenials: «Θέλω να έχω μια ζωή για μένα!»
Gen X: « Πρέπει να προλάβω να τα καταφέρω!»
Βοοmers: «Ο κόσμος έχει αλλάξει τελείως!»
Εργασία
Για όλους, η εργασία σχετίζεται πρωτίστως με την οικονομική ανταμοιβή και την ανεξαρτησία/ελευθερία.
Επιπλέον, το υβριδικό μοντέλο εργασίας κερδίζει συνεχώς έδαφος, αφού οι Z’ers και οι Millennials προτιμούν να εργαζονται από το σπίτι συγκριτικά περισσότερο από τις άλλες γενιές.
Τα τρία σημαντικότερα στοιχεία σε μια εργοδοτική εταιρεία μεταξύ όλων είναι κατά σειρά, οι οικονομικές ανταμοιβές (38%), η ανθρωποκεντρικότητα 17%) και η οικονομική ευρωστία (15%).
Οι οικονομικές ανταμοιβές, η ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής και μια ανθρωποκεντρική κουλτούρα αναζητούνται από όλους σε μια θέση εργασίας και σε μια εταιρεία.
Οι προκλήσεις στην εργασία
Οι χαμηλές αμοιβές για αυτά που προσφέρουν, είναι η Νο. 1 πρόκληση που αντιμετωπίζουν αυτή τη στιγμή όλοι στην εργασία τους. Επιπλέον, Οι Gen Z παρουσιάζουν τον χαμηλότερο βαθμό ικανοποίησης όσον αφορά την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, ενώ οι Boomers σημειώνουν τον υψηλότερο.
Ηγεσία
Το συμπέρασμα που βγαίνει από την έρευνα της Focus Bari, σχετικά με την ηγεσία στην εργασία, είναι ότι όλες οι γενιές ανεξαιρέτως θέλουν έναν ηγέτη που να παρέχει συναισθηματική ασφάλεια, ο οποίος παράλληλα να είναι πρότυπο και να μπορεί να χτίζει δυνατές ομάδες.
Latest News
«Σφίγγουν το ζωνάρι» οι εργοδότες - Μειώνουν τις προσλήψεις [γραφήματα]
Η Ελλάδα κατέχει την 3η θέση παγκοσμίως για τις προθέσεις προσλήψεων του κλάδου Υπηρεσιών Επικοινωνίας, ξεπερνώντας τον παγκόσμιο μέσο όρο κατά 21 μονάδες
Μελέτη ΙCAP CRIF: Οι γυναίκες αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην επαγγελματική τους ανέλιξη
Σε πέντε μόνο οικονομίες το ποσοστό των γυναικών που ίδρυσαν ή «έτρεξαν» μια νέα επιχείρηση ήταν ίδιο ή υψηλότερο από το αντίστοιχο των ανδρών
Η άνοδος των διευθυντών προϊόντος - Κερδίζουν έδαφος στην εποχή της AI
Πολλοί υποστηρίζουν ότι ο διευθυντής προιόντος θα ξανακερδίσει την αίγλη του στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης