Τα ιδιωτικά τζετ είναι εδώ και καιρό το κόκκινο πανί για τους διαδηλωτές για το κλίμα, οι οποίοι τα χαρακτηρίζουν ως ρυπογόνα παιχνίδια, τα οποία απολαμβάνει μια μικρή ομάδα εξαιρετικά προνομιούχων ταξιδιωτών.

Ωστόσο, για την εταιρεία που βρίσκεται πίσω από το δημοφιλές Dassault Falcon, η απαγόρευση των αεροσκαφών αυτών δεν θα λύσει το πρόβλημα, ενώ το να λειτουργούν με εναλλακτικό καύσιμο θα μπορούσε να βοηθήσει στη μείωση των εκπομπών.

Τεράστια η πέραση για ιδιωτικά τζετ -Ρεκορ πτήσεων το 2022

Ένα πλεονέκτημα της λειτουργίας ιδιωτικών αεροσκαφών με τα λεγόμενα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα: οι επιβάτες έχουν τα μέσα να πληρώσουν για αυτό, δεδομένου ότι η έλλειψη του λεγόμενου SAF έχει κάνει τα καύσιμα σημαντικά πιο ακριβά από την τυπική κηροζίνη, η οποία θα μπορούσε επίσης να φορολογηθεί περισσότερο.

«Οι πελάτες είναι πρόθυμοι να πληρώσουν λίγο περισσότερο για κηροζίνη που πηγαίνει προς τη σωστή κατεύθυνση και τους επιτρέπει να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν αυτά τα αεροπλάνα», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Dassault Aviation SA, Eric Trappier, σε ενημέρωση στο Παρίσι την Τετάρτη.

«Αυτά δεν είναι πολυτελή τζετ αλλά επιχειρηματικά αεροσκάφη που επιτρέπουν στις μεγάλες εταιρείες να λειτουργούν καλύτερα και να αναπτύσσουν καλύτερα την επιχείρησή τους».

Κουνούν το δάχτυλο

Οι περιβαλλοντικές ομάδες δείχνουν όλο και περισσότερο το δάχτυλο σε ιδιωτικά τζετ που μεταφέρουν στελέχη επιχειρήσεων και λίγους πλούσιους. Ο αριθμός των πτήσεων με ιδιωτικά τζετ αυξήθηκε κατά 64% πέρυσι, οδηγώντας σε σχεδόν διπλασιασμό των εκπομπών CO2, σύμφωνα με μελέτη που διεξήχθη από την ολλανδική περιβαλλοντική συμβουλευτική εταιρεία CE Delft και ανατέθηκε από την Greenpeace τον Μάρτιο.

Ο Trappier είπε ότι οι εταιρικοί επιβάτες αντιπροσωπεύουν το 80% της χρήσης ιδιωτικών τζετ της Dassault Aviation, τα οποία προτιμά να αποκαλεί «επιχειρηματικά τζετ». Οι κυβερνητικοί αξιωματούχοι αντιστοιχούν σε άλλο 10%, με μόνο το 10% των αεροπλάνων να χρησιμοποιείται από ιδιώτες, είπε.

Η χρήση ιδιωτικών τζετ έγινε ένα καυτό θέμα στη Γαλλία πέρυσι, με ορισμένους πολιτικούς να προτείνουν την πλήρη απαγόρευση.

Ακόμη και η εταιρεία ειδών πολυτελείας LVMH του Μπερνάρ Αρνό αναγκάστηκε να πουλήσει το ιδιωτικό της τζετ σε μια προσπάθεια να αποφύγει την ανεπιθύμητη προσοχή στο Twitter .

«Στη Γαλλία, υπάρχει πάντα μια τάση απαγόρευσης», είπε ο Trappier. «Όταν βλέπω τους ομολόγους μου στις ΗΠΑ, τους κάνω να χαμογελούν. Στις ΗΠΑ οι άνθρωποι μάλλον πιστεύουν στα κίνητρα και στην καινοτομία».

Πέρυσι, η Dassault Aviation ανέφερε παραγγελίες για 64 από τα επιχειρηματικά της τζετ Falcon σε σύγκριση με 51 ένα χρόνο νωρίτερα. Η Dassault αποκάλυψε το μεγαλύτερο, γρήγορο και μεγαλύτερης εμβέλειας μοντέλο της το 2021, το Falcon 10X , το οποίο αναμένεται να είναι έτοιμο για πελάτες το 2025. Η εταιρεία ανταγωνίζεται τη μονάδα Gulfstream της Bombardier Inc. και της General Dynamics Corp.

«Ίσως θα υπάρξουν ελαφρώς λιγότερες πτήσεις με βιώσιμα καύσιμα, αλλά δεν έχουν εναλλακτική λύση εάν θέλουν να συνεχίσουν να βλέπουν τους πελάτες τους πρόσωπο με πρόσωπο», είπε ο Trappier. «Υπάρχει ακόμη ανάγκη. Δεν μπορείς να διασχίσεις τον Ατλαντικό με τον τρένο».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή