Μπορεί να είστε ο καλύτερος σε αυτό που κάνετε, όμως, δεν αρκεί αυτό από μόνο του για να ξεχωρίσετε στη διάρκεια μιας συνέντευξης για δουλειά και να πάρετε την πολυπόθητη θέση.
Το άρθρο του Τζακ Κέλι, συμβούλου καριέρας, στο Forbes είναι εξόχως κατατοπιστικό και μπορεί πραγματικά, εάν φέρετε τις συμβουλές του στα μέτρα σας, να σας οδηγήσει στην επιτυχία.
Gen Z: «Κακός μπελάς» για τους εργοδότες
Το πρώτο που πρέπει να κάνετε είναι να ενημερωθείτε καλά για την εταιρεία, αλλά και για τα στελέχη με τα οποία θα συνομιλήσετε. Γίνετε για λίγο ένας Ηρακλής Πουαρό: αναζητήστε πληροφορίες στο LinkedIn, μελετήστε διεξοδικά την περιγραφή της θέσης εργασίας την οποία θα διεκδικήσετε, βεβαιωθείτε ότι κατανοείτε τις απαιτήσεις και ενημερώστε αναλόγως το προφίλ σας στο LinkedIn.
Η διαδικασία της συνέντευξης έχει τους κανόνες της, αλλά και μικρά μυστικά. Άλλωστε κάθε συζήτηση στην οποία επιθυμούμε να κάνουμε τη διαφορά θέλει… τέχνη σε όλους τους τομείς της ζωής. Πόσω μάλλον όταν πρόκειται για το επαγγελματικό μας μέλλον. Προετοιμαστείτε, λοιπόν, επιμελώς για να κερδίσετε μια εξαιρετική πρώτη εντύπωση και να δώσετε τη δέουσα προσοχή στο μήνυμα που στέλνετε με τη γλώσσα του σώματος. Προφανώς η κάθε κίνηση και η στάση του σώματος μετράει.
Και, πέρα από το να καταστήσετε σαφές το πόσο ενδιαφέρεστε για τη θέση, φροντίστε να γοητεύσετε τον άνθρωπο που έχετε απέναντί σας, αλλά παραμείνετε αυθεντικοί και αληθινοί.
Απαραίτητη η προεργασία
Συλλέγοντας κάποιες πληροφορίες σε σχέση με τα στελέχη με τα οποία θα συνομιλήσετε –μέσω LinkedIn, μέσω διαδικτύου κ.λπ.- μπορείτε να κάνετε ορισμένες αναφορές γενικού ενδιαφέροντος και να σπάσετε τον πάγο, δημιουργώντας μια –κατά κάποιον τρόπο- μικρή οικειότητα.
Από εκεί και πέρα, βεβαιωθείτε ότι το βιογραφικό σας ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της θέσης την οποία διεκδικείτε. Σκεφτείτε τις εμπειρίες και δεξιότητές σας που μπορούν να συνδυαστούν με αυτό που ζητείται.
Βεβαίως, φροντίστε να είστε καλά ενημερωμένοι για την ίδια την εταιρεία ώστε να μην κριθείτε «αδιάβαστος» στην ερώτηση «λοιπόν, τι γνωρίζετε για την εταιρεία μας;». Εάν μπορείτε, αναζητήστε άτομα από το δίκτυό σας που εργάζονται στην εταιρεία ή κάποιον που γνωρίζει κάποιον που μπορεί να σας δώσει χρήσιμες πληροφορίες για τη διαδικασία πρόσληψης.
Προετοιμάστε καλά μια σύντομη και περιεκτική αυτοπαρουσίαση 30 δευτερολέπτων (αυτό που οι Αμερικανοί αποκαλούν elevator pitch) και «πουλήστε» καλά τον εαυτό σας. Κάντε πρόβα με φίλους ή συναδέλφους που εμπιστεύεστε, με συνήθεις ερωτήσεις συνέντευξης για δουλειά και ζητήστε τη γνώμη τους για την εικόνα σας κατά τη διάρκεια της πρόβας.
Η πρώτη εντύπωση μετράει
Μπορεί στην καθημερινότητα να συνηθίζουμε να λέμε ότι «η εμφάνιση δεν παίζει ρόλο», ωστόσο, είτε μας αρέσει, είτε όχι, σε μια συνέντευξη για δουλειά είναι σημαντικό να επιλέξουμε το κατάλληλο outfit.
Επίσης βασικό: Να είστε στην ώρα σας!
Μπαίνοντας στον χώρο, περπατήστε με την πλάτη ίσια, το κεφάλι ψηλά, με δυο λόγια εκπέμψτε αυτοπεποίθηση σε όποιον συναντήσετε στον χώρο κατευθυνόμενοι προς το ραντεβού σας. Δεν ξέρετε ποιος από όλους θα γνωμοδοτήσει για εσάς στον υπεύθυνο προσλήψεων.
Εάν πρόκειται για βιντεοκλήση, βεβαιωθείτε ότι το φόντο, ο φωτισμός, ο ήχος και η συνδεσιμότητα στο διαδίκτυο είναι ρυθμισμένα στην εντέλεια.
Προσοχή! Μην παραλείπετε να κοιτάτε την κάμερα, αλλά όχι με επίμονο βλέμμα. Και δεν πειράζει να έχετε στον υπολογιστή σας κολλημένα «σκονάκια» με σημειώσεις που μπορούν να σας βοηθήσουν αν χρειαστείτε βοήθεια.
Τραβώντας την προσοχή από την αρχή
Ένα λιτό, αλλά σημαντικό «ευχαριστώ που με καλέσατε. Πάντα θαύμαζα και σεβόμουν την εταιρεία σας και με τιμά που είμαι υποψήφιος για αυτήν την θέση», μπορεί να αποβεί ιδιαιτέρως χρήσιμο για μια πρώτη καλή εντύπωση.
Στη συνέχεια, αξιοποιήστε τον κανόνα ψυχολογίας που βάζει τον συνομιλητή να σκεφτεί για εσάς ό, τι θετικό διάβασε στο βιογραφικό σας. Απλώς ρωτήστε: «Γιατί επιλέξατε το βιογραφικό μου ανάμεσα από όλα τα άλλα;»
Σε κάθε περίπτωση να θυμάστε ότι ενώ πολλοί υποστηρίζουν πως το να ανταποκρίνεστε στις δεξιότητες που απαιτεί μια εργασιακή θέση είναι το παν, οι διευθυντές θέλουν ένα άτομο με το οποίο νιώθουν άνετα, τους αρέσει να συναλλάσσονται και να έχει μια θετική στάση που πείθει ότι μπορεί να αντεπεξέλθει σε ό, τι του ζητηθεί γύρω από το αντικείμενό του.
Θυμηθείτε, επίσης, ότι στους ανθρώπους αρέσει να ακούνε το όνομά τους. Καθ’ όλη τη διάρκεια της συνομιλίας, μπορείτε να απευθύνεστε στον συνομιλητή σας με το όνομά του, προσεκτικά, χωρίς να το παρακάνετε και φανεί επιτηδευμένο.
Προσηλωμένος στον συνομιλητή
Όσο κι αν είναι απολύτως κατανοητό να έχετε μια νευρικότητα στη διάρκεια μιας συνέντευξης για δουλειά… καταπολεμήστε το! Η προσοχή σας πρέπει να είναι στραμμένη αποκλειστικά στον άνθρωπο που σας παίρνει τη συνέντευξη. Αυτός είναι το πιο σημαντικό άτομο στον κόσμο για εσάς αυτήν τη στιγμή!
Δείξτε ενδιαφέρον
Εάν καταφέρετε να κάνετε τον υπεύθυνο προσλήψεων να μιλήσει είναι καλό σημάδι. Ερωτήσεις από την πλευρά σας του τύπου «πώς μπορώ να βοηθήσω» ή «τι πρέπει να κάνω για να είμαι επιτυχημένος σε αυτόν τον ρόλο και να ξεπεράσω τις προσδοκίες;», Όσο περισσότερο μιλούν οι διευθυντές, τόσο περισσότερο επενδύουν σε εσάς, συμβουλεύει ο σύμβουλος καριέρας.
Να γνωρίζετε ότι είναι σημαντικό να ενημερώσετε τον υπεύθυνο προσλήψεων ότι θέλετε τη δουλειά. Όπως επισημαίνει ο ειδικός, πολλοί άνθρωποι αναζητώντας εργασία «κάνουν τους δύσκολους», νομίζοντας ότι αυτή η στάση είναι πιο αποτελεσματική. Διαβεβαιώνει, όμως, ότι αυτή η στρατηγική συχνά αποτυγχάνει.
Να θυμάστε ότι οι διευθυντές θέλουν ένα άτομο που θέλει πραγματικά τη δουλειά.
Να είστε αυθεντικοί
Ο σύμβουλος καριέρας προτρέπει: Εκπέμψτε θετικότητα και ενθουσιασμό, αλλά σε κάθε περίπτωση δείξτε τον γνήσιο, αυθεντικό εαυτό σας.
Μην συμπεριφέρεστε σαν πομπώδης, υπερφιλόδοξος, υποστηρίζοντας την εταιρική ορολογία και τσιτάτα. Γίνετε ο γνήσιος και αυθεντικός εαυτός σας. Δεν είναι προς το συμφέρον σας να προσποιείστε επειδή θέλετε να σας προσλάβουν. Εξάλλου, εάν προσληφθείτε και αποδειχθεί ότι είστε διαφορετικός από ό, τι δείξατε, θα είναι άβολο από την πρώτη μέρα και ο εργοδότης σας θα νιώσει εξαπατημένος.
Να είστε κύριοι με τους «πρώην»
Μην πείτε τίποτα απαξιωτικό εναντίον του πρώην ή νυν αφεντικού και των συναδέλφων σας. Είναι ένδειξη αναξιοπιστίας. Εάν σας ξεφύγει κάτι τέτοιο, ο υπεύθυνος προσλήψεων ενστικτωδώς θα σκεφτεί ότι μια μέρα θα έρθει και η σειρά του να τον πιάσετε στο στόμα σας.
Με την προσωπική σας «υπογραφή» και γοητεία πρέπει να κερδίσετε έναντι των άλλων υποψηφίων, πέραν των κατάλληλων αντικειμενικών δεξιοτήτων και προσόντων. Προς αυτή την κατεύθυνση είναι σημαντικό ο συνομιλητής σας να καταλάβει ότι τον ακούτε με προσοχή και ενδιαφέρον. Δείξτε του ότι «είστε μαζί του» και αποφύγετε να τον διακόπτετε όταν μιλάει.
Για το τέλος
Στο τέλος της συνέντευξης, πρέπει να είστε έτοιμος για την ερώτηση «θέλετε να με ρωτήσετε κάτι;». Μην τα χάσετε. Είναι απλό: ρωτήστε τον εκπρόσωπο της επιχείρησης που έχετε απέναντί σας ό, τι πραγματικά σας κίνησε το ενδιαφέρον να πληροφορηθείτε κατά τη διάρκεια της προηγούμενης συζήτησης.
Καθώς η συνέντευξη ολοκληρώνεται, κάντε ένα τελευταίο βήμα, εφόσον πραγματικά σας ενδιαφέρει. Μπορείτε να πείτε ειλικρινά «όταν διάβασα αρχικά την περιγραφή της θέσης, αναγνώρισα την ευκαιρία. Μετά από τη συζήτησή μας είμαι ακόμη πιο σίγουρος ότι με ενδιαφέρει και μπορώ να ανταποκριθώ σε αυτό».
Latest News
«Σφίγγουν το ζωνάρι» οι εργοδότες - Μειώνουν τις προσλήψεις [γραφήματα]
Η Ελλάδα κατέχει την 3η θέση παγκοσμίως για τις προθέσεις προσλήψεων του κλάδου Υπηρεσιών Επικοινωνίας, ξεπερνώντας τον παγκόσμιο μέσο όρο κατά 21 μονάδες
Μελέτη ΙCAP CRIF: Οι γυναίκες αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην επαγγελματική τους ανέλιξη
Σε πέντε μόνο οικονομίες το ποσοστό των γυναικών που ίδρυσαν ή «έτρεξαν» μια νέα επιχείρηση ήταν ίδιο ή υψηλότερο από το αντίστοιχο των ανδρών
Η άνοδος των διευθυντών προϊόντος - Κερδίζουν έδαφος στην εποχή της AI
Πολλοί υποστηρίζουν ότι ο διευθυντής προιόντος θα ξανακερδίσει την αίγλη του στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης