Δύσκολες προκλήσεις στην αγορά εργασίας φαίνεται ότι αντιμετωπίζει η γενιά Z. Πολλά άτομα που ανήκουν στην Gen-Ζ δεν μπορούσαν να εξασφαλίσουν πρακτική άσκηση ή συνεργασίες όσο μαινόταν η πανδημία. Στον απόηχο της Covid-19, υπήρξε μια υπερπληθώρα ανθρώπων χωρίς δουλειά. Οι επιχειρήσεις αντί να προσλάβουν ένα νέο άτομο χωρίς εμπειρία και να χρειάζεται να το εκπαιδεύσουν, προτίμησαν να επιλέξουν ανάμεσα από εκατοντάδες έμπειρους ανθρώπους που ήταν άνεργοι και απελπισμένοι για δουλειά, όπω ς υπογραμμίζει σε σχετική του ανάλυση το Forbes.
Gen Z: Ποιες είναι οι ψηφιακές συνήθειές της και πώς επηρεάζουν τις επιχειρήσεις
Από τα τέλη του 2022 έως τώρα, πολλές επιχειρήσεις έχουν προχωρήσει σε μαζικές απολύσεις στο όνομα της μείωσης του κόστους της εργασίας. Τα πιο συνήθη θύματα ήταν νεαροί ενήλικες εργαζόμενοι που μόλις είχαν ξεκινήσει τον εργασιακό τους βίο. Επίσης πολλοί εργοδότες αποφάσισαν να παγώσουν τις νέες προσλήψεις.
«Πώς μπορώ να αποκτήσω εμπειρία αν δεν με προσλάβει κανείς;»
Πολλοί ιστότοποι επαγγελματικής σταδιοδρομίας όπως το LinkedIn ή το Indeed, αναρτούν θέσεις εργασίας στις οποίες ως βασική προϋπόθεση τίθεται η 3ετής ή 5ετής εργασιακή εμπειρία.
Αναπόφευκτα οι νέοι της γενιάς Ζ βρίσκονται αντιμέτωποι με το δύσκολο ερώτημα: «Πώς μπορώ να βρω μια δουλειά που απαιτεί εμπειρία όταν κανείς δεν θα με προσλάβει για να μου δώσει την εμπειρία;»
Τι συμβαίνει με τη Gen-Z;
Η Gen-Z έχει ακραία διαδικτυακή παρουσία, με τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης να φτάνει τις τέσσερις ή περισσότερες ώρες την ημέρα, διπλάσιο από το ποσοστό όλων των ενηλίκων στις Ηνωμένες Πολιτείες, σύμφωνα με το Morning Consult Pro.
Τα μέλη αυτής της ομάδας δίνουν όλο και πιο συχνά μάχη με προβλήματα ψυχικής υγείας, αδυνατούν να βρουν την κατάλληλη για αυτούς δουλειά, αισθάνονται κολλημένοι σε έναν προσωρινό ρόλο σε ένα κατάστημα λιανικής, ανησυχούν για το πώς θα ξεπληρώσουν τα δίδακτρα στο κολέγιό τους και αισθάνονται προδομένοι ότι δεν θα κερδίσουν αρκετά χρήματα για να πάρουν ένα αυτοκίνητο ή να εξοικονομήσουν χρήματα για να αγοράσουν ένα σπίτι μια μέρα.
«Δύσκολη γενιά» στις συνεργασίες
Σε μια έρευνα του Απριλίου από το ResumeBuilder.com, το 74% των διευθυντικών στελεχών και των ηγετών επιχειρήσεων ανέφεραν ότι θεωρούν ότι η Gen-Z είναι πιο δύσκολη στη συνεργασία από άλλες γενιές. Οι ερωτηθέντες ανέφεραν ότι αυτή η ομάδα τείνει να αισθάνεται δικαιωμένη και να δείχνει έλλειψη προσπάθειας, κινήτρων και παραγωγικότητας. Μερικοί διευθυντές ανέφεραν ότι έπρεπε να απολύσουν υπαλλήλους της Gen-Z λόγω αυτών των ζητημάτων.
Δεν ζήτησαν να βρεθούν σε αυτό το δίλημμα
Ωστόσο για να βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους, η πανδημία έπληξε την εκπαίδευσή τους, αναγκάζοντάς τους να μάθουν εξ αποστάσεως χωρίς να μπορούν να αλληλεπιδράσουν προσωπικά με τους συμμαθητές τους. Όταν ένα άτομο είναι απομονωμένο, οι διαπροσωπικές του δεξιότητες μπορεί να δεχτούν πλήγμα.
Σε μια έρευνα τον Μάιο του 2022 από την Mckinsey & Company, η Gen-Z ανέφερε «εξαιρετικά υψηλά ποσοστά προβλημάτων ψυχικής υγείας» και το 55% των ατόμων ηλικίας 18 έως 24 ετών λένε ότι έχουν λάβει διάγνωση και/ή θεραπεία για ψυχική ασθένεια.
«Με την πανδημία της Covid, εξαφανίστηκαν οι ευκαιρίες για το είδος της μερικής απασχόλησης και της πρακτικής άσκησης που κάποτε μπορούσαν να έχουν οι προπτυχιακοί φοιτητές για να δημιουργήσουν το βιογραφικό τους. Τελειώνουμε το κολέγιο τώρα με ένα δίπλωμα στο χέρι, αλλά χωρίς την πραγματική εμπειρία και τα διαπιστευτήρια τα οποία αναζητούν οι εργοδότες», έγραψε ο Νέιθαν Μπίλερ, απόφοιτος του Πανεπιστημίου Colgate, σε ένα άρθρο για την Wall Street Journal.
Η Gen-Z βρίσκεται σε μια αφιλόξενη αγορά εργασίας, με προκλήσεις στην εύρεση ευκαιριών απασχόλησης. Υπάρχουν συντριπτικές ανησυχίες για έλλειψη θέσεων εργασίας και οικονομική ασφάλεια.
Περίπου το 60% των νέων ηλικίας 18 έως 25 ετών δήλωσαν ότι είναι πιθανό να αλλάξουν δουλειά το 2023, από 53% πέρυσι, σύμφωνα με τον Robert Half.
Σύμφωνα με το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ, η Gen-Z θα αντιπροσωπεύει περισσότερο από το ένα τέταρτο του εργατικού δυναμικού έως το 2025 και θα είναι μια δύναμη που πρέπει να υπολογίζεται. Οι νεαροί ενήλικες είναι πολύ έμπειροι σε διάφορες τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένης της τεχνητής νοημοσύνης, του software και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Οι εταιρείες και οι διευθυντές τους πρέπει να μάθουν πώς να εκπαιδεύουν και να επιβλέπουν αυτήν την αυξανόμενη ομάδα.
Ξεκινήστε με μικρές αλλαγές και βελτιώσεις
Οι εργαζόμενοι της Gen-Z πρέπει να προασπιστούν τον εαυτό τους. Θα πρέπει να πηγαίνουν στο γραφείο τρεις έως πέντε ημέρες την εβδομάδα για να αποκτήσουν πρακτική εμπειρία στην επικοινωνία και να αλληλεπιδράσουν πρόσωπο με πρόσωπο με συναδέλφους, πελάτες και εργοδότες. Εάν αντιμετωπίζουν οποιεσδήποτε προκλήσεις στο χώρο εργασίας, θα πρέπει να ζητήσουν μια συνάντηση με τον διευθυντή τους για να συζητήσουν εταιρικά προγράμματα που μπορούν να τους βοηθήσουν, όπως διαδικτυακά μαθήματα, αναβάθμιση δεξιοτήτων, εκπαίδευση και βοήθεια για τη σύνδεση με κάποιο πρόσωπο της εταιρείας που θα μπορούσε να τους βοηθήσει.
Αυτή η ομάδα θα πρέπει να ζητήσει ανατροφοδότηση και εποικοδομητική κριτική για να τους βοηθήσει να αναπτυχθούν και να αναπτύξουν τη σταδιοδρομία τους. Μπορούν επίσης να επωφεληθούν από τη βελτίωση των επικοινωνιακών τους δεξιοτήτων και την καλλιέργεια soft skills, όπως η ενσυναίσθηση, η ενεργητική ακρόαση και η αντιμετώπιση δύσκολων καταστάσεων.
Εγγραφείτε στο LinkedIn
Η Gen-Z θα πρέπει να ξεκινήσει με την εγγραφή της στο LinkedIn. Ο ιστότοπος προσφέρει διαδικτυακά μαθήματα, όπου οι νέοι ενήλικες μπορούν να μάθουν νέες δεξιότητες, ενώ αποκτούν και διαπιστεύσεις. Το LinkedIn αποτελεί έναν ισχυρό ιστότοπο εργασίας, με εταιρικά προφίλ, συμβουλές σταδιοδρομίας και καθημερινά έκτακτα νέα από επαγγελματικούς κλάδους.
Οι Gen-Zers μπορεί επίσης να δικτυωθούν στα σόσιαλ μίντια για να βρουν επαφές που θα μπορούσαν να τους φέρουν σε επικοινωνία με ευκαιρίες εργασίας. Έχοντας μεγαλώσει με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα μέλη της Gen-Z θα έχουν σαφώς πλεονέκτημα και θα μπορούν να ξεχωρίσουν στο branding και το μάρκετινγκ του εαυτού τους.
Latest News
Παράδοξο κι όμως αληθινό - Γιατί οι άνω των 65 ετών εργαζόμενοι είναι οι πιο ευτυχισμένοι
Αποκαλυπτική για το πώς βλέπουν οι ηλικιωμένοι εργαζόμενοι τη θέση τους στη δουλειά είναι η νέα έκθεση του ερευνητικού κέντρου Pew
«Σφίγγουν το ζωνάρι» οι εργοδότες - Μειώνουν τις προσλήψεις [γραφήματα]
Η Ελλάδα κατέχει την 3η θέση παγκοσμίως για τις προθέσεις προσλήψεων του κλάδου Υπηρεσιών Επικοινωνίας, ξεπερνώντας τον παγκόσμιο μέσο όρο κατά 21 μονάδες
Μελέτη ΙCAP CRIF: Οι γυναίκες αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην επαγγελματική τους ανέλιξη
Σε πέντε μόνο οικονομίες το ποσοστό των γυναικών που ίδρυσαν ή «έτρεξαν» μια νέα επιχείρηση ήταν ίδιο ή υψηλότερο από το αντίστοιχο των ανδρών
Η άνοδος των διευθυντών προϊόντος - Κερδίζουν έδαφος στην εποχή της AI
Πολλοί υποστηρίζουν ότι ο διευθυντής προιόντος θα ξανακερδίσει την αίγλη του στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης