
Παρουσιάστηκε, στο Μουσείο Μπενάκη, το Στρατηγικό Σχέδιο για την αναβίωση του ιστορικού οικισμού Χωριό της Χάλκης, το οποίο περιλαμβάνει και μελέτη γύρω από τις κοινωνικοοικονομικές επιπτώσεις που δύνανται να προκύψουν από την εφαρμογή του. Στην εκδήλωση συμμετείχαν ο Υφυπουργός Πολιτισμού κ. Χρίστος Δήμας, ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κ. Κωνσταντίνος Κυρανάκης, ο ειδικός σύμβουλος Υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Δημήτριος Κόλλιας, ο Δήμαρχος Χάλκης κ. Ευάγγελος Γ. Φραγκάκης και η Προέδρος της Axion Hellas κα. Σάντη Κορμά.
Το Στρατηγικό Σχέδιο για την αναβίωση του ιστορικού οικισμού Χωριό έρχεται σε συνέχεια αντίστοιχης αφιλοκερδούς Μελέτης που είχε καταρτίσει η Deloitte για το νησί της Αστυπάλαιας το 2021, με στόχο την ανάδειξη του νησιού σε πρότυπο βιώσιμης ανάπτυξης και πόλο έλξης για περισσότερους επισκέπτες και για νέους μόνιμους κατοίκους.
Χάλκη: Μηδενίζει τους λογαριασμούς του ρεύματος
Η μελέτη για το Χωριό της Χάλκης, την οποία παρουσίασε ο κος Αγαμέμνων Παπαστεργίου, Consulting Partner & Head of Strategy, Analytics and M&A, της Deloitte Ελλάδος, προτείνει το μοντέλο και τη στρατηγική ανάπτυξης που θα πρέπει να ακολουθήσει σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα το νησί της Χάλκης, προκειμένου να επιτύχει αύξηση του πληθυσμού και της οικονομικής δραστηριότητάς του, χρησιμοποιώντας ως βάση την αναστήλωση και αξιοποίηση των κτηριακών υποδομών του οικισμού Χωριό, ενός μνημείου που χρονολογείται πριν από τον 4ο αιώνα π.Χ. και που για πολλά χρόνια έχει παραμείνει εγκαταλελειμμένο.

Η ομάδα έργου της Deloitte
Σημείο αναφοράς τέχνης και δημιουργίας
Το αναπτυξιακό μοντέλο που προτείνει η Deloitte επικεντρώνεται στον επαναπροσδιορισμό του νησιού σε σημείο αναφοράς τέχνης και δημιουργίας, με απώτερο στόχο τη μετατροπή του οικισμού Χωριό σε ένα ενεργό οικοσύστημα πολιτισμού που θα μπορεί να στεγάζει εκθεσιακούς και μουσειακούς χώρους φιλοξενίας προσωρινών και μόνιμων εκθέσεων διεθνούς φήμης, δημιουργικούς καλλιτέχνες, χώρους εκπαίδευσης και πώλησης τέχνης, καθώς και δράσεις για την προσέλκυση θεματικού τουρισμού.
Η νέα ταυτότητα του νησιού, σε συνδυασμό με μια σειρά προτεινόμενων μηχανισμών, που θα λειτουργήσουν υποστηρικτικά του προτεινόμενου αναπτυξιακού μοντέλου, θα προσφέρουν επιπλέον κίνητρα για επίσκεψη και διαμονή, με επίκεντρο της νέους της τις οικογένειες, ενώ η συνεργασία με εταιρείες θα εξασφαλίσει σταθερή ροή επισκεψιμότηττηςαι τους χειμερινούς μήνες.
Στην ομιλία του ο CEO της Deloitte Ελλάδος, κος Δημήτρης Κουτσόπουλος ανέφερε μεταξύ άλλων: «Η Deloitte, με ιδιαίτερη χαρά και ενθουσιασμό συμμετείχε σ’ αυτή τη μοναδική πρωτοβουλία, αξιοποιώντας την εμπειρία της σε στρατηγικά έργα περιφερειακού χαρακτήρα, στα οποία προσφέρει την τεχνογνωσία αλλά και τη μεθοδικότητά της. Στηρίζει την τοπική κοινωνία για να οικοδομήσει ένα βιώσιμο μέλλον και να ενισχύσει την τουριστική της αξία, προτείνοντας ένα αναπτυξιακό μοντέλο που θα μετασχηματίσει τη Χάλκη σε ένα πρότυπο οικοσύστημα προορισμού τέχνης και πολιτισμού. Πρόκειται άλλωστε για ένα «μονοπάτι» που η εταιρεία μας το κατέχει. Εδώ και σχεδόν μισό αιώνα, κάνει αυτό ακριβώς. Επενδύει στην Ελλάδα, στην ελληνική οικονομία και κοινωνία και στις δυνατότητές της. Με σαφή στόχο τη δημιουργία προστιθέμενης αξίας και θετικού αποτυπώματος. Για τους ανθρώπους μας, για την οικονομία, την κοινωνία και το περιβάλλον. Πιστεύουμε ότι είναι ευθύνη μας να «δείχνουμε τον δρόμο» και να αναλαμβάνουμε δράση προς την αντιμετώπιση των πιο δύσκολων προκλήσεων που αντιμετωπίζει σήμερα η κοινωνία».
Ο Δήμαρχος Χάλκης κ. Ευάγγελος Γ. Φραγκάκης στη δική του ομιλία τόνισε τα εξής: «Το Χωριό της Χάλκης είναι μια περιοχή με ιστορία που χάνεται στα βάθη των αιώνων, με μια εξαιρετική ποικιλία οικιστικών συνόλων. Αυτή τη στιγμή στόχος μας είναι η αποκατάσταση των ισορροπιών βάσει των οποίων ο οικισμός υπήρχε κάποτε, μέσα από μια πιο σύγχρονη ματιά ώστε να μπορεί να λειτουργήσει και σήμερα. Ευτυχώς για εμάς γίνεται μια σημαντική εθελοντική προσπάθεια από φορείς όπως η Deloitte Ελλάδος και η Axion Hellas, οι οποίοι κινητοποιούνται με στόχο να επανεντάξουν στη σύγχρονη ζωή αυτό το εύθραυστο τμήμα της κληρονομιάς μας. Η Ελλάδα, λόγω του κατακερματισμού του νησιωτικού χώρου και του μικρού μεγέθους της πλειοψηφίας των νησιών απαιτεί ιδιαίτερα αναπτυξιακά πρότζεκτ τα οποία θα φέρουν ταυτόχρονη γεωπολιτική προστασία και δημογραφική αναγέννηση. Έχουμε ως κοινό στόχο την αναβίωση του Χωριού της Χάλκης και ευχαριστούμε θερμά όλους τους εμπλεκόμενους φορείς».
Ενδυνάμωση του νησιού και αύξηση του πληθυσμού
Στην ομιλία της η πρόεδρος της Axion Hellas, κα. Σάντη Κορμά δήλωσε: «Το έργο της Αναβίωσης του Χωριού της Χάλκης ξεκίνησε από πρωτοβουλία της Deloitte κατά τη διάρκεια της 11ης αποστολής μας στο νησί, το 2022. Με την Deloitte μοιραζόμαστε κοινές αξίες και ένα κοινό όραμα που αφορά ακριβώς τη δέσμευσή μας να προσφέρουμε υπηρεσίες στην κοινωνία, ειδικά στις απομακρυσμένες περιοχές της χώρας μας με τελικό στόχο την ενδυνάμωσή τους και την αύξηση του πληθυσμού τους. Συνεχίζουμε το κοινό μας έργο για όσο το δυνατό περισσότερους ανθρώπους και προορισμούς».
Η κα. Μαρία Ζιούβελου Marketing, Communications & CSR Leader της Deloitte Ελλάδος στην δική της παρέμβαση σημείωσε: «Το Στρατηγικό Σχέδιο για τη Χάλκη αποτελεί ένα απτό παράδειγμα της προσφοράς και του ρόλου των ιδιωτικών εταιρειών να αναλαμβάνουν δράση έναντι στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η κοινωνία. Στόχος και επιθυμία μας στην Deloitte είναι η Αστυπάλαια και η Χάλκη να αποτελέσουν σημεία αναφοράς και παράδειγμα προς μίμηση και για άλλες περιοχές της Ελλάδος. Το βλέμμα μας είναι στραμμένο στο να επεκτείνουμε αυτές τις δράσεις για ακόμη σημαντικότερο αντίκτυπο».
Ο κ.. Αγαμέμνων Παπαστεργίου, Consulting Partner & Head of Strategy, Analytics and M&A, Deloitte Ελλάδος δήλωσε: «Η Χάλκη επιχειρεί να εισέλθει σε μία νέα εποχή που την επανατοποθετεί στον χάρτη τόσο ως τον ιδανικό τουριστικό προορισμό, όσο και ως την ιδανική τοποθεσία μόνιμης διαβίωσης. Το αναπτυξιακό μοντέλο που προτείνουμε για τη Χάλκη μετασχηματίζει το Χωριό σε ένα οικοσύστημα με κοινό ενδιαφέρον την τέχνη και τον πολιτισμό. Η αναβίωση του ιστορικού οικισμού του Χωριού μέσω του επαναπροσδιορισμού της ταυτότητάς του και η σύνδεσή του με τομείς όπως η τέχνη, η καινοτομία, η έρευνα, η επιχειρηματικότητα, ο τουρισμός έχει τη δυναμική να σηματοδοτήσει την έναρξη αυτής της νέας αναπτυξιακής εποχής για τη Χάλκη».


Latest News

Ανοίγει η πλατφόρμα για επιδοτήσεις ρεύματος σε 1 εκατ. επιχειρήσεις - Αναλυτικά οι όροι και οι προϋποθέσεις
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου ξεκαθάρισε πως εκτός επιδοτήσεων θα μείνουν όσες επιχειρήσεις έχουν προβεί διαπιστωμένα σε ρευματοκλοπή

«Ταύρος» για τις ελληνικές τράπεζες η JP Morgan - Υψηλότερες τιμές στόχους για Alpha, Εθνική
Η JP Morgan προχώρησε σε αύξηση των εκτιμήσεων για την κερδοφορία του τραπεζικού κλάδου

Μείωση τζίρου και κερδών για τον Όμιλο ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ το 2024 - Οι προοπτικές για το 2025
Το 2024 αποτέλεσε μια χρονιά προκλήσεων για τη ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ, καθώς ολοκληρώθηκε η μεταφορά της παραγωγικής διαδικασίας της θυγατρικής «ΕΞΑΛΚΟ Α.Ε. ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ»

Το στοίχημα της Lavipharm με την κάνναβη – Προς νέες εξαγορές και επενδύσεις
Τι ανέφερε η διοίκηση της Lavipharm για την πορεία της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών – Τι μέρισμα θα προτείνει στους μετόχους

Γιατί τελικά οι Έλληνες αγαπούν τις πολωνικές αλυσίδες - Η «μάχη» Pepco-Sinsay στην ελληνική αγορά
Ποιο είναι το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή, που εδώ και τρία χρόνια έχει δώσει ώθηση σε Pepco και Sinsay

Τι φέρνει το «T» δίπλα στην Cosmote – Οι συνέργειες που… ξεκλειδώνουν
H «νέα» Cosmote Telekom αναμένεται να έχει ως προίκα τις δεκάδες διεθνείς συνεργασίες που κουβαλά το brand Telekom, σαν διεθνής τηλεπικοινωνιακός πάροχος

Revoil: Το μέρισμα για το 2024 – Από 6 Μαΐου η καταβολή του
Από τη Τρίτη 29 Απριλίου 2025 οι μετοχές θα διαπραγματεύονται χωρίς το δικαίωμα είσπραξης μερίσματος

Καρέλιας: Αύξηση στα κέρδη - Πρόταση για μέρισμα 14 ευρώ
Βασικός παράγοντας για τα αποτελέσματα ήταν η πορεία των σημάτων στις διεθνείς αγορές

Η Cosmote γίνεται Cosmote Telekom - Η αλλαγή στο ιστορικό brand μετά από 27 χρόνια
«Μέσα από την Cosmote Telekom, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο την τεχνογνωσία, τις καινοτομίες και τις διεθνείς συνεργασίες της Telekom», δήλωσε ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και CEO του Ομίλου ΟΤΕ

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο