
Τα πρώτα «καρτελάκια» των μειωμένων τιμών, τουλάχιστον κατά 5%, έκαναν την εμφάνισή τους στα μεγάλα καταστήματα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ ήδη από το πρωί της Πέμπτης, 19 Οκτωβρίου. Πλέον με βάση τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης 17 εταιρείες τροφίμων αλλά και ειδών για το νοικοκυριό, όπως καθαριστικά και απορρυπαντικά, έχουν αποστείλει τιμοκαταλόγους με χαμηλότερες τιμές που αφορούν 213 κωδικούς προϊόντων, με τους προμηθευτές να έχουν δεσμευτεί πως θα διατηρήσουν τη μείωση για ένα εξάμηνο.
Σκρέκας: «Η αγορά δεν είναι μπάτε σκύλοι αλέστε»
Αναλυτικά μέχρι τις 23 Οκτωβρίου οι εταιρείες που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία είναι οι: ΟΛΥΜΠΟΣ (19 κωδικούς), ΓΙΩΤΗΣ (23 κωδικοί), Μύλοι Λούλη (12 κωδικοί), ΤΡΙΚΚΗ (6 κωδικοί), Numil Hellas (17 κωδικοί), ΠΑΛΙΡΡΟΙΑ (12 κωδικοί), ΧΑΛΒΑΤΖΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ (2 κωδικοί), ΒΙΟΛΑΝΤΑ (8 κωδικοί), ΚΑΡΑΜΟΛΕΓΚΟΣ (2 κωδικοί), MULTI FOAM (4 κωδικοί), EURICOM (2 κωδικοί), ΠΡΟΚΤΕΡ & ΓΚΑΜΠΛ (71 κωδικοί), MELINDA (2 κωδικοί), ARLA (7 κωδικοί), ΜΑΝΔΡΕΚΑΣ (2 κωδικοί), FLOS (4 κωδικοί) και ΔΕΛΤΑ (20 κωδικοί).
Είναι σαφές ότι η πλειονότητα των εταιρειών που πρώτες «αγκάλιασαν» το μέτρο είναι ελληνικές, με την ΠΡΟΚΤΕΡ & ΓΚΑΜΠΛ όμως να συμμετέχει με τους περισσότερους κωδικούς.
Ο υπουργός Ανάπτυξης αναφέρθηκε στη νέα πρωτοβουλία «Μόνιμη μείωση τιμής», λέγοντας πως «στόχος μας είναι να ξεπεράσουμε τους 500 κωδικούς. Αυτό είναι κάτι που γίνεται για πρώτη φορά στην Ευρώπη. Η ελληνική Κυβέρνηση είναι η μοναδική Κυβέρνηση που παίρνει τέτοια πρωτοβουλία, όχι απλά για σταθεροποίηση τιμών, αλλά για μείωση τιμών».
Βέβαια με βάση το σύνολο των ταχυκίνητων κωδικών (FMCGs) που πωλούνται περισσότερο στα σούπερ μάρκετ και οι οποίοι ξεπερνούν τους 4.400, η κυβέρνηση δείχνει να βάζει χαμηλά τον πήχη, καθώς στοχεύει να μειωθούν οι τιμές σε μόλις 11% των προϊόντων. Ωστόσο, τόσο από το υπουργείο Ανάπτυξης όσο και από παράγοντες της αγοράς εκτιμάται ότι σε σύντομο χρόνο το μέτρο μπορεί να λειτουργήσει πολλαπλασιαστικά, καθώς θα ενεργοποιηθεί ο ανταγωνισμός.
Σε κάθε περίπτωση, το αντίκτυπο της πρωτοβουλίας στους καταναλωτές και πιθανόν στους δείκτες της ΕΛΣΤΑΤ αναμένεται να αρχίσει να διαφαίνεται από τις αρχές του Νοεμβρίου και έπειτα, όταν δηλαδή θα υπάρξει πλήρης ανάπτυξή του στα ράφια και στα ψυγεία γιατί προς το παρόν οι καταναλωτές δεν βλέπουν «φως».
Παρότι τον Σεπτέμβριο εμφανίστηκαν τα πρώτα ψήγματα αποκλιμάκωσης, με το δείκτη τιμών στην ομάδα διατροφή και μη αλκοολούχα να υποχωρεί στο 9,4% έναντι 10,7% τον Αύγουστο, τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, όπως επισημαίνεται στην έρευνα της NielsenIQ, παρουσιάζουν αυξητική τάση, στο +9,5%, με την ανάπτυξη αυτή να είναι καθαρά πληθωριστική, καθώς οι όγκοι πωλήσεων μειώθηκαν οριακά κατά -0,8%.
Στο σημείο αυτό υπογραμμίζεται ότι σε σχέση με τον δείκτη τιμών καταναλωτή, ο οποίος για την ίδια χρονική περίοδο βρίσκεται στο +3,6%, η αύξηση της μέσης τιμής για τα FMCGs είναι πολλαπλάσια υψηλότερη, στο +10,4%.


Latest News

Revoil: Το μέρισμα για το 2024 – Από 6 Μαΐου η καταβολή του
Από τη Τρίτη 29 Απριλίου 2025 οι μετοχές θα διαπραγματεύονται χωρίς το δικαίωμα είσπραξης μερίσματος

Καρέλιας: Αύξηση στα κέρδη - Πρόταση για μέρισμα 14 ευρώ
Βασικός παράγοντας για τα αποτελέσματα ήταν η πορεία των σημάτων στις διεθνείς αγορές

Η Cosmote γίνεται Cosmote Telekom - Η αλλαγή στο ιστορικό brand μετά από 27 χρόνια
«Μέσα από την Cosmote Telekom, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο την τεχνογνωσία, τις καινοτομίες και τις διεθνείς συνεργασίες της Telekom», δήλωσε ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και CEO του Ομίλου ΟΤΕ

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Morgan Stanley: Επιβεβαιώνει την τιμή στόχο της Metlen στα 48 ευρώ
Κατά την Morgan Stanley η συνολική παραγωγή ενέργειας των 3,1 TWh παρουσίασε αύξηση 22% σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο

AXIA: Ελκυστικές οι ελληνικές τράπεζες - Οι νέες τιμές στόχοι [γραφήματα]
Στις προοπτικές των ελληνικών τραπεζών εστιάζει ανάλυση της ΑΧΙΑ - Τα βασικά ζητήματα που απασχολούν τους επενδυτές

Optima Bank για AKTOR Group: «Νέος παίκτης… με εμπειρία – Ήρθε για να μείνει»
O όμιλος AKTOR είναι ένα κορυφαίο και διαφοροποιημένο κατασκευαστικό συγκρότημα στην Ελλάδα, με σημαντική και αναπτυσσόμενη παρουσία στην ΝA Ευρώπη, σημειώνει η Optima Bank

Πώς ολοκληρώνουν τον κύκλο ζωής τους τα αιολικά πάρκα - Τι αναφέρει η ΔΕΗ
H ΔΕΗ έχει ήδη ολοκληρώσει το πρώτο Repowering Αιολικών Πάρκων στην Ελλάδα από την ΔΕΗ Ανανεώσιμες, αντικαθιστώντας παλιές ανεμογεννήτριες που ολοκλήρωσαν τον κύκλο ζωής τους με νέες

JP Morgan για ΟΠΑΠ: Στα 22,5 ευρώ ανεβάζει την τιμή στόχο για τη μετοχή
Μετά από μια πολύ ισχυρή χρονιά το 2024, ο ΟΠΑΠ ξεκινά με ακόμη ένα δυνατό τρίμηνο σημειώνει η JP Morgan για τον ΟΠΑΠ

Στο 1,5 δισ. τα έσοδα της Metlen για το α΄ τρίμηνο - Το ορόσημο του Λονδίνου
«Η χρονιά που διανύουμε σηματοδοτεί ένα ορόσημο για τη METLEN στο Λονδίνο», τόνισε ο πρόεδρος και CEO της Metlen, Ευάγγελος Μυτιληναίος