
Τριπλασιάστηκε το κόστος μεταφορά ενός container από την Ασία στον Πειραιά το τελευταίο διάστημα λόγω της έκρυθμης κατάστασης που δημιουργεί στην Ερυθρά Θάλασσα η επιθετική δραστηριότητα των ανταρτών Χούθι.
Τα πυρά των Χούθι πλήττουν και τον Πειραιά που χάνει φορτία, παράλληλα με τις ελληνικές επιχειρήσεις που καλούνται να καταβάλλουν υψηλό τίμημα για τα προϊόντα που περιμένουν από την Ασία, καθώς τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αποφεύγουν σε ποσοστό σχεδόν 90% την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ και χαράσσουν ρότα μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας.
Ερυθρά Θάλασσα: Η κρίση βάζει φωτιά στα κόστη [γράφημα]
Οι αλλαγές δρομολογίων από την Άπω Ανατολή προς την Ευρώπη, μέσω Νοτίου Αφρικής ευνοεί τα λιμάνια της Δυτικής (Αλγεσίρας, Βαλένθιας) και Βορείου Ευρώπης (Ρότερνταμ, Αμβούργο, Βρετανία) αλλά και του Μαρόκου (Ταγγέρη), σε βάρος του Πειραιά που παύει πλέον να είναι το πρώτο λιμάνι στην Ευρώπη μετά το Σουέζ.
Η σύγκρουση στην Ερυθρά Θάλασσα έχει οδηγήσει τις χρεώσεις για τα «κουτιά» στα ύψη καθώς ο ναύλος προς τον Πειραιά, για ένα container έχει ξεπεράσει τα 6.000 ευρώ, από τα 2.000 ευρώ πριν την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, σύμφωνα με παράγοντες του λιμανιού.
Τα 5 εκατ. «κουτιά» θα πρέπει να τα ξεχάσουμε, ιδιαίτερα εάν η κρίση συνεχισθεί, καθώς ο Πειραιάς θα χάσει από τη μεταφόρτωση και θα πρέπει να στραφεί σε νέες αγορές όπως την Βόρεια και Νότια Αμερική και Αφρική για να διατηρήσει φορτία, αναφέρει στον ot.gr άνθρωπος που έχει πολύ καλή εικόνα του λιμανιού.
Η κρίση στην Ερυθρά
Το μεγαλύτερο πλήγμα δέχονται οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ τις οποίες διαχειρίζεται η ΣΕΠ ενώ ο προβλήτας Ι του ΟΛΠ έχει μικρότερο πρόβλημα καθώς ένα μέρος του φορτίου του είναι τοπικό και εξυπηρετείται κυρίως από την MSC η οποία συνεχίζει να «φτάνει» μέχρι τον Πειραιά, έστω και με καθυστερήσεις λόγω του περίπλου της Αφρικής.
Ως ένα μικρότερο βαθμό θα επηρεασθεί, λόγω του Πειραιά και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ως διαμετακομιστικού κέντρου προς τα Βαλκάνια και τη Κεντρική Ευρώπη, καθώς δεν θα δέχεται κάποια φορτία που θα φτάνουν σε αυτές τις περιοχές μέσω τραίνων από τη Βόρειο Ευρώπη
Πάντως η κρίση στην Ερυθρά δεν φαίνεται να «πρόλαβε» να «γκριζάρει» την εικόνα του λιμανιού του Πειραιά, για την χρήση 2023 καθώς, οι εκτροπές των πλοίων ξεκίνησαν στις αρχές Δεκεμβρίου.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις για το σύνολο του 2023 η διακίνηση containers στο λιμάνι του Πειραιά αυξήθηκε κατά 2% περίπου καθώς οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ κατέγραψαν μια αύξηση περί το 5% ενώ ο προβλήτας Ι κατέγραψε μείωση.
Με τα αποτελέσματα αυτά ο Πειραιάς διατηρεί το 2023 την τέταρτη θέση στην Ευρώπη, αναφέρουν κύκλοι του λιμανιού. Το 2022 ο Πειραιάς είχε διακινήσει κάτι λίγο πάνω από 5 εκατ. Teu.


Latest News

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)