Οι υπεύθυνοι προσλήψεων των μεγάλων εταιρειών, πριν καταλήξουν στον εκλεκτό/ή για να στελεχώσουν μια κενή θέση εργασίας, βλέπουν πολλούς υποψηφίους και καλούνται να λάβουν γρήγορες αποφάσεις. Συχνά βασίζονται στο ένστικό τους, όμως υπάρχουν και κάποια «μικρά μυστικά» που πρέπει να προσέξει ο συνεντευξιαζόμενος.

Ο Jermaine L. Murray, συνεργάτης του CNBC και πολύπειρος στην πρόσληψη προσωπικού, αναλύει τις επτά φράσεις που δεν πρέπει ποτέ να χρησιμοποιείτε σε συνεντεύξεις για δουλειά.

Τα στραβά και ανάποδα των CEOs το 2023

Οι επτά συμβουλές

  • «Θα κάνω τα πάντα»

Μπορεί να φανερώνει ευελιξία και προθυμία όμως, μπορεί να υποδηλώνει απελπισία και μηδενική εστίαση.

Οι υπεύθυνοι προσλήψεων θέλουν οι υποψήφιοι να γνωρίζουν αρκετά καλά τον εαυτό τους ώστε να έχουν μια σαφή αίσθηση του τι μπορούν να προσφέρουν και πώς αυτό ευθυγραμμίζεται με τις συγκεκριμένες ανάγκες της θέσης.

Πείτε αντί αυτού: Είμαι παθιασμένος με [συγκεκριμένο ρόλο/εργασία] και πιστεύω ότι θα μπορούσα να διαπρέψω. Πείτε επίσης είμαι ανοιχτός σε άλλους ρόλους όπου μπορώ να συνεισφέρω αποτελεσματικά.

  • «Ποιο είναι το αντικείμενο της εταιρεία σας;»

Ακόμα και αν μια εταιρεία σας προσέγγισε εκείνη και η συνέντευξη είναι εθιμοτυπική να κάνετε πάντα την έρευνα σας γιατί το παραπάνω ερώτημα υποδηλώνει έλλειψη προετοιμασίας και πρωτοβουλίας.

Πείτε αντί αυτού: Απ’ ό,τι καταλαβαίνω, η εταιρεία σας επικεντρώνεται σε [αυτό που γνωρίζετε]. Μπορείτε να μοιραστείτε μαζί μου περισσότερα για τις πρωτοβουλίες [συγκεκριμένο τμήμα] που θα αναλάβω;

  • «Δεν έχω αδυναμίες» 

Υπονοεί έλλειψη αυτογνωσίας ή απροθυμία αυτοαξιολόγησης.

Κανείς δεν θέλει να συνεργαστεί με κάποιον που πιστεύει ότι είναι τέλειος και οι υπεύθυνοι συνεντεύξεων έχουν την ευθύνη απέναντι στην ομάδα τους να μην προσλαμβάνουν υποψηφίους που έχουν αρνητική επίδραση.

Πείτε αντί αυτού: «Μια πρόκληση που αντιμετώπισα είναι [συγκεκριμένη αδυναμία], αλλά εργάζομαι ενεργά για να την αντιμετωπίσω με [στρατηγική].

  • «Μισούσα το προηγούμενο αφεντικό μου»

Ο καθένας μπορεί να είχε ένα απαίσιο αφεντικό. Ωστόσο, το να παραπονιέστε για το προηγούμενο αφεντικό ή εργοδότη σας είναι μια τεράστια κόκκινη γραμμή για έναν υπεύθυνο προσλήψεων επειδή υποδηλώνει ανικανότητα να διατηρήσετε επαγγελματικές σχέσεις ή να διαχειριστείτε συγκρούσεις.

Πείτε αντί αυτού: «Είχα κάποιες διαφορετικές απόψεις με τον προηγούμενο προϊστάμενό μου αλλά έμαθα πολλά για την επικοινωνία και την ομαδική εργασία».

  • «Δεν ξέρω» 

Ενώ η ειλικρίνεια εκτιμάται, στις συνεντεύξεις είστε υποχρεωμένοι να δείξετε προθυμία για μάθηση. Αυτή η απάντηση δείχνει ότι δεν είστε σε θέση να επιλύσετε προβλήματα χωρίς επίβλεψη ή καθοδήγηση.

Σε έναν απαιτητικό υπεύθυνο προσλήψεων αυτή η απάντηση δείχνει ότι η συμμετοχή σας στην ομάδα θα μπορούσε να δημιουργήσει επιπλέον δουλειά για όλους τους άλλους.

Πείτε αντί αυτού: Αυτό είναι κάτι που θα ήθελα να εξερευνήσω. Με βάση αυτά που γνωρίζω, θα το προσέγγιζα με τον εξής τρόπο…».

  • «Μπορείτε απλά να ελέγξετε το βιογραφικό μου» 

Ανεξάρτητα από το πόσο καλά γραμμένο είναι το βιογραφικό σας σημείωμα, είναι απλώς ένα κομμάτι χαρτί. Ο κύριος σκοπός της συνέντευξης είναι ο υπεύθυνος προσλήψεων να κατανοήσει το πρόσωπο πίσω από το έγγραφο.

Πείτε αντί αυτού αυτό: Φυσικά, αυτή η λεπτομέρεια υπάρχει στο βιογραφικό μου αλλά για να επεκταθώ, [δώστε μια πιο λεπτομερή περιγραφή]…

  • «Πότε θα αρχίσω να πληρώνομαι;»

Ενώ η πρόθεση αυτής της ερώτησης μπορεί να είναι ειλικρινής μπορεί επίσης να δώσει την εντύπωση ότι τα χρήματα είναι το μόνο που σας ενδιαφέρει. Οι εργοδότες θέλουν να προσλαμβάνουν άτομα που ενδιαφέρονται για τα χρήματα αλλά και για την αποστολή και το όραμα του οργανισμού.

Πείτε αντί αυτού: Θα το εκτιμούσα αν μπορούσαμε να συζητήσουμε ολόκληρο το πακέτο αποζημίωσης μόλις διερευνήσουμε περαιτέρω τον ρόλο.

«Η επιτυχία σε μια συνέντευξη είναι να καταλάβετε όχι μόνο τι πρέπει να πείτε αλλά και τι δεν πρέπει να πείτε», αναφέρει ο Jermaine L. Murray.

Πηγή: In.gr

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Executive