Όταν μιλάμε για επιτυχημένους εικοσάρηδες το μυαλό μας πάει σε influencer, ροκ σταρ ή tech nerds που εφευρίσκουν καινοτομίες στην πληροφορική. Κάποιοι όμως απλά είχαν μια ιδέα, ένα πάθος το οποίο τους ωθεί προς υψηλότερους στόχους.
Όταν η Ανούσκα Πουρόχιτ ήταν μόλις 10 ετών, όταν… «φρίκαρε» με το θέαμα ενός barista στα Starbucks να πετάει στα σκουπίδια τα κέικ και τα σάντουιτς που είχαν απομείνει.
Μια δεκαετία αργότερα, αυτή η ανάμνηση την ενέπνευσε να ξεκινήσει μια startup που μετατρέπει το πλεόνασμα ψωμιού σε craft μπύρα.
Το νέο Ελντοράντο των επενδυτών – Σηκώνουν δισ. για να αγοράσουν start ups
«Το ψωμί είναι τόσο κοινό και σε όλα τα γεύματα που τρώμε, γι’ αυτό και τόσο μεγάλο μέρος του πετιέται», είπε η Πουρόχιτ, τώρα 23 ετών, στο CNBC την περασμένη εβδομάδα στο περιθώριο του Forbes 30 Under 30 Summit Asia στη Σιγκαπούρη.
Η Πουρόχιτ και τρεις συμφοιτητές της σκέφτηκαν την ιδέα ενώ είχαν κολλήσει στο διαδίκτυο κατά τη διάρκεια των διαδηλώσεων στο Χονγκ Κονγκ και του επακόλουθου λοκντάουν λόγω πανδημίας.
Όλοι οι φίλοι τους έπιναν αλκοόλ, και έτσι αποφασίσαν να φτιάξουν την δική τους μπύρα. Αγόρασαν ένα κιτ παρασκευής μπύρας αξίας 1.218 δολαρίων Χονγκ Κονγκ ($156) στο Amazon και πειραματίστηκαν για τρεις εβδομάδες πριν φτιάξουν μια κατσαρόλα με μπύρα από το ψωμί που περίσσεψε. Αν και δεν βγήκε καλή, η ιδέα ότι μπορούσαν να το κάνουν τους ενδυνάμωσε την αποφασιστικότητα
Η ομάδα χρειάστηκε περίπου έξι μήνες για να κατασταλάξει στην κατάλληλη τη γεύση πριν κυκλοφορήσει το Breer το 2020.
Εκτός από μια χλωμή μπύρα και ξινό ιβίσκο, η εταιρεία πουλάει επίσης μπύρες με γεύσεις όπως τάρτα αυγών και bolo bao ή ψωμάκι ανανά – ως φόρος τιμής στη ζωντανή γαστρονομική σκηνή του Χονγκ Κονγκ.
Η εταιρεία είπε ότι είχε έσοδα 2,5 εκατομμυρίων δολαρίων Χονγκ Κονγκ τα τελευταία δύο χρόνια. Η Breer είπε ότι έχει ήδη αγγίξει τα 1,8 εκατομμύρια δολάρια Χονγκ Κονγκ σε πωλήσεις φέτος και αναμένει κέρδη έως 1,2 εκατομμύρια.
Η startup δεν έχει συγκεντρώσει καμία χρηματοδότηση, αλλά έχει κερδίσει περίπου 6 εκατομμύρια μέσω διαγωνισμών startup και από επιχειρηματίες χωρίς να δώσει μετοχές.
Η επέκταση στο εξωτερικό δεν είναι ακόμα στα σχέδιά τους και η Πουρόχιτ είπε ότι θα συμβεί μόνο εάν μπορεί να γίνει βιώσιμα. Προς το παρόν συνεργάζονται με τοπικά αρτοποιεία και ζυθοποιίες.
Πως λειτουργεί
Κάθε χρόνο, κάθε άτομο στο Χονγκ Κονγκ πετάει περίπου 71 κιλά τροφής. Αλλά αυτό αποτελεί μια ευκαιρία για εταιρείες όπως η Breer.
Η Breer συλλέγει δωρεάν τα υπόλοιπα ψωμιού από τοπικά εστιατόρια, αρτοποιεία και εστιατόρια τύπου Χονγκ Κονγκ, γνωστά ως cha chaan tengs. Στη συνέχεια, το ψωμί αποστέλλεται σε συμβεβλημένες ζυθοποιίες, παράγοντας μεταξύ 4.000 έως 6.000 λίτρων μπύρας τουλάχιστον έξι φορές το χρόνο. Η ποσότητα της μπύρας που παρασκευάζεται ανά συνεδρία κυμαίνεται ανάλογα με τη ζήτηση, εξήγησε η Πουρόχιτ.
Ο φόβος φαινομένων όπως τα lockdown της πανδημίας που χτύπησε την κατανάλωση αυξάνοντας τα αποθέματα οδήγησε την Breer να ακολουθήσει τη ροή και να παρασκευάζει όταν υπάρχει ζήτηση.
Υπήρχαν ακόμη περισσότερα απορρίμματα ψωμιού κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όταν τα καταστήματα δυσκολεύονταν να υπολογίσουν την καθημερινή ζήτηση.
Η Breer δωρίζει το ψωμί που περισσεύει σε ηλικιωμένους και φτωχούς ή για χρήση ως τροφή για χοίρους και κοτόπουλα.
Συμβουλές για νέους επιχειρηματίες
Το να είσαι νέος επιχειρηματίας έχει τις δικές του προκλήσεις, ιδιαίτερα τις δυσκολίες στην απόκτηση εμπιστοσύνης.
Όταν η Πουρόχιτ άρχισε για πρώτη φορά να ζητά από τους φούρνους το ψωμί που περίσσεψε, αντιμετώπισε αμφιβολίες για την ικανότητα της να πραγματοποιήσει αυτά που υποσχόταν. Αλλά μετά από δύο εβδομάδες επιμονής, το πρώτο αρτοποιείο που πλησίασε της έδωσε 2 κιλά ψωμί που περίσσεψε με την προϋπόθεση ότι θα φέρει πίσω την μπύρα που φτιάχτηκε από αυτό. Και έκανε ακριβώς αυτό.
Η Πουρόχιτ μοιράστηκε τις συμβουλές της για άλλους νέους επιχειρηματίες στο CNBC.
- Να είστε παθιασμένοι με αυτό που κάνετε
«Αν έχεις πάθος και σκοπό για κάτι, τα κέρδη θα κυλήσουν. Αν υπάρχει έστω και μικρό κομμάτι από εσάς που δεν του αρέσει αυτό που κάνετε, θα βρείτε λόγους ή δικαιολογίες για να μην το κάνετε».
- Ποτέ δεν θα μάθετε αν δεν προσπαθήσετε
«Δεν θα ήμουν εδώ αν δεν είχα δράξειι αυτή την ευκαιρία. Πρέπει οπωσδήποτε να κάνετε το πρώτο βήμα».
- Να είστε προσεκτικοί με τα χρήματά σας
«Τα χρήματα δεν είναι η μόνη επένδυση που χρειάζεστε. Όλα τα χρήματα που έχουμε κερδίσει έχουν επιστρέψει στην επιχείρηση».
Latest News
Η πλειοψηφία των startups δεν μακροημερεύει - Η ωμή αλήθεια είναι ότι κανείς δεν νοιάζεται
Γιατί αποτυγχάνουν τόσες πολλές startups; Φυσικά, δεν υπάρχει μόνο ένας λόγος
Deloitte: Κάλεσμα σε startups και νέους για την υποβολή καινοτόμων επιχειρηματικών ιδεών
Ανοιχτό κάλεσμα σε startups και νέους για την υποβολή καινοτόμων επιχειρηματικών ιδεών απευθύνει η Deloitte με τον 2ο κύκλο του StartUp Acceleration Program - Αιτήσεις έως τις 15 Δεκεμβρίου