Όταν οι εταιρείες καλούνται να επιλέξουν έναν νέο CEO είναι καλύτερα να αναζητήσουν τον υποψήφιο στο εσωτερικό τους ή έξω τις διοικητικές τους δομές;
CEOs: Γιατί επιλέγουν την πόρτα της εξόδου
Σύμφωνα με την Wall Street Journal, η απάντηση είναι «και τα δύο». Το οποίο στην πράξη σημαίνει πως την καλύτερη επιλογή αποτελεί ένα πρόσωπο που διευθύνει πιθανώς μια θυγατρική της επιχείρησης, χωρίς ωστόσο να έχει ηγετικό ρόλο στην μητρική εταιρεία.
Τα «υβριδικά» στελέχη
Αυτά τα πρόσωπα φαίνεται πως είναι ιδιαιτέρως αποτελεσματικά σε περιόδους οικονομικής ή/και βιομηχανικής αναταραχής. Και αυτό γιατί αποδίδουν καλύτερα από τους εξωτερικούς συνεργάτες, γιατί γνωρίζουν την κουλτούρα και τις δυνατότητες της ετιαρείας, όμως έχουν την νοοτροπία ενός εξωτερικού εταίρου αφού δεν έχουν υπάρξει μέρος της διοικητικής ομάδας.
Η ανάδειξη ενός «υβριδικού» διευθύνοντος συμβούλου – συνεχίζει το άρθρο της WSJ – σε ταραγμένους καιρούς μπορεί να βελτιώσει την απόδοση της εταιρείας σε σχέση με την επιλογή ενός εσωτερικού ή ενός εξωτερικού συνεργάτη. Για παράδειγμα, οι εταιρείες που τοποθέτησαν «υβριδικούς» διευθύνοντες συμβούλους πριν από την χρηματοπιστωτική κρίση του 2008 (συγκεκριμένα τα έτη 2001-06) και οι οποίες απορρόφησαν σοβαρές επιπτώσεις από αυτήν, συνδέθηκαν με αύξηση της απόδοσης του ενεργητικού κατά 11% μετά την ανάληψη της θέσης, σε σύγκριση με τις εταιρείες που διοικούνταν από εσωτερικούς ή εξωτερικούς διευθύνοντες συμβούλους.
Η εξήγηση είναι ότι οι υβριδικοί διευθύνοντες σύμβουλοι μπορούν να εφαρμόσουν επιθετικές αλλαγές, αλλά γνωρίζουν και κατανοούν επίσης τις ανάγκες και την κουλτούρα της μητρικής εταιρείας.
Αποδίδουν καλύτερα στις κρίσεις
Είναι άλλωστε χαρακτηριστικό ότι πριν από μια κρίση οι επιχειρήσεις με «υβριδικούς» διευθύνοντες συμβούλους αποδίδουν περίπου το ίδιο με εκείνες που είχαν εξωτερικούς CEOs. Όμως κατά τη διάρκεια αλλά και λίγο μετά από μια κρίση (κατά την περίοδο δηλαδή της ανάκαμψης) τα διευθυντικά στελέχη που γνωρίζουν πώς κινείται η μητρική εταιρεία αποδίδουν καλύτερα τόσο από τα αμιγώς «εσωτερικά» όσο και από τα «εξωτερικά» στελέχη.
Latest News
«Σφίγγουν το ζωνάρι» οι εργοδότες - Μειώνουν τις προσλήψεις [γραφήματα]
Η Ελλάδα κατέχει την 3η θέση παγκοσμίως για τις προθέσεις προσλήψεων του κλάδου Υπηρεσιών Επικοινωνίας, ξεπερνώντας τον παγκόσμιο μέσο όρο κατά 21 μονάδες
Μελέτη ΙCAP CRIF: Οι γυναίκες αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην επαγγελματική τους ανέλιξη
Σε πέντε μόνο οικονομίες το ποσοστό των γυναικών που ίδρυσαν ή «έτρεξαν» μια νέα επιχείρηση ήταν ίδιο ή υψηλότερο από το αντίστοιχο των ανδρών
Η άνοδος των διευθυντών προϊόντος - Κερδίζουν έδαφος στην εποχή της AI
Πολλοί υποστηρίζουν ότι ο διευθυντής προιόντος θα ξανακερδίσει την αίγλη του στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης