
Με γοργούς ρυθμούς ανατέλλει η νέα, ψηφιακή μέρα, του λιανικού εμπορίου με τους Έλληνες καταναλωτές να σερφάρουν ακατάπαυστα καθώς πλέον οι διαδικτυακές αγορές έχουν «στεριώσει» για τα καλά στη συνείδησή τους.
Αγορές από το διαδίκτυο αλλά… τα λεφτά στο χέρι
«Το ψηφιακό εμπόριο ήρθε για να μείνει, αυτό πρέπει να το καταλάβουν όλοι, επιχειρήσεις και καταναλωτές. Το 29% των Ελλήνων κάνει τουλάχιστον μία αγορά online την εβδομάδα, σε μικρότερες ηλικίες το ποσοστό μπορεί να ξεπερνά και το 50%, 97% των καταναλωτών πριν αγοράσει ένα προϊόν κάνει διαδικτυακή έρευνα ενώ οι καταναλωτές αναζητούν την καινοτομία σε ένα προϊόν. Θεωρώ πως η αγορά σε γενικές γραμμές ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των καταναλωτών, ειδικά οι μεγάλοι παίκτες. Οι μικρότεροι χρειάζεται να το ψάξουν περισσότερο για να κρατήσουν μερίδια αγοράς, τα περισσότερα δεδομένα είναι διαθέσιμα online», ανέφερε, στο πλαίσιο του συνεδρίου της ΕΣΕΕ, «Future of Retail 2024», η Μαρία Ηλιάδου, διευθύντρια marketing στην Klarna.
Σύμφωνα με την ίδια, οι Έλληνες καταναλωτές «αγαπούν την αγορά προϊόντων με αντικαταβολή».
«Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι απαραίτητο να επιλέξουν τις υπηρεσίες που τους ταιριάζουν με βάση τις ανάγκες τους, δεν χρειάζεται όλοι να τα κάνουν όλα, για παράδειγμα πρέπει να εξετάσουν εναλλακτικούς τρόπους πληρωμής. Είναι απαραίτητο οι ΜμΕ να μένουν συνεχώς ενημερωμένες για τις τάσεις της αγοράς και να επιλέγουν εύκολες λύσεις για να διευκολύνουν τους πελάτες τους», πρόσθεσε.
Νέα εποχή
«Το λιανικό εμπόριο έχει ήδη αλλάξει σελίδα, οι επιχειρήσεις ήδη μετασχηματίζονται ψηφιακά, ο καταναλωτής αναζητά πλέον τις εύκολες πληρωμές και οι επιχειρήσεις προσπαθούν να ανταποκριθούν σε αυτή την ανάγκη, είναι ένας διαρκής αγώνας», σημείωσε ο Πέτρος Κοραλής, Διευθυντής Πωλήσεων του Ομίλου Epsilon Net.
Ψηφιοποίηση μέσω 4 σταδίων
Σύμφωνα με τον ίδιο, ο ψηφιακός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων προϋποθέτει χρηματοδότηση (κονδύλια από Ταμείο Ανάκαμψης και ΕΣΠΑ), κίνητρα, εκπαίδευση των ίδιων των επιχειρηματιών και χρόνος.
Εμπιστοσύνη
«Μετά την πανδημία το διαδικτυακό εμπόριο παρουσίασε εκρηκτική αύξηση με τους καταναλωτές να στρέφονται ολοένα και περισσότερο στο ίντερνετ για αγορές, κρίσιμο ζήτημα είναι η διασφάλιση της εμπιστοσύνης στις διαδικτυακές αγορές για να συνεχίσουν οι καταναλωτές να τις προτιμούν», τόνισε ο Αριστοτέλης Σταμούλας, Διευθυντής Συνηγόρου Καταναλωτή στο Ευρωπαϊκό Γραφείο Καταναλωτή.
Μετά την πώληση…
«Ο έμπορος και στο διαδίκτυο πρέπει να διαμορφώσει ένα επιχειρηματικό προφίλ που θα σέβεται τον καταναλωτή όχι μόνο την στιγμή που εισπράττει χρήματα όταν πουλά ένα προϊόν αλλά και μετά, εφόσον το προϊόν που αγόρασε ο καταναλωτής παρουσιάσει πρόβλημα. Επίσης είναι κρίσιμο να παρέχει όλες τις αναγκαίες πληροφορίες για το προϊόν σε σημεία που να είναι ευκρινή στο e-shop του. Παράλληλα, ο έμπορος δεν πρέπει να φοβάται τον συνήγορο του καταναλωτή όταν ανακύπτει μία διαφορά με έναν καταναλωτή, πολλές φορές στις υποθέσεις που διαχειριζόμαστε ο έμπορος έχει δίκιο»
Διοίκηση με ενσυναίθηση
«Κρίσιμο ζήτημα για την ψηφιακή μετάβαση είναι οι υποδομές, σήμερα είναι αναγκαίο να αλλάξει και ο τρόπος διοίκησης των επιχειρήσεων, είναι απαραίτητο να διοικούμε με ενσυναίσθηση στην ψηφιακή εποχή», σημείωσε η Ιωάννα Ιωαννίδου, Πρόεδρος & Διευθύνουσα Σύμβουλος, Allweb και μέλος ΔΣ ΣΕΚΕΕ.


Latest News

Revoil: Το μέρισμα για το 2024 – Από 6 Μαΐου η καταβολή του
Από τη Τρίτη 29 Απριλίου 2025 οι μετοχές θα διαπραγματεύονται χωρίς το δικαίωμα είσπραξης μερίσματος

Καρέλιας: Αύξηση στα κέρδη - Πρόταση για μέρισμα 14 ευρώ
Βασικός παράγοντας για τα αποτελέσματα ήταν η πορεία των σημάτων στις διεθνείς αγορές

Η Cosmote γίνεται Cosmote Telekom - Η αλλαγή στο ιστορικό brand μετά από 27 χρόνια
«Μέσα από την Cosmote Telekom, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο την τεχνογνωσία, τις καινοτομίες και τις διεθνείς συνεργασίες της Telekom», δήλωσε ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και CEO του Ομίλου ΟΤΕ

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Morgan Stanley: Επιβεβαιώνει την τιμή στόχο της Metlen στα 48 ευρώ
Κατά την Morgan Stanley η συνολική παραγωγή ενέργειας των 3,1 TWh παρουσίασε αύξηση 22% σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο

AXIA: Ελκυστικές οι ελληνικές τράπεζες - Οι νέες τιμές στόχοι [γραφήματα]
Στις προοπτικές των ελληνικών τραπεζών εστιάζει ανάλυση της ΑΧΙΑ - Τα βασικά ζητήματα που απασχολούν τους επενδυτές

Optima Bank για AKTOR Group: «Νέος παίκτης… με εμπειρία – Ήρθε για να μείνει»
O όμιλος AKTOR είναι ένα κορυφαίο και διαφοροποιημένο κατασκευαστικό συγκρότημα στην Ελλάδα, με σημαντική και αναπτυσσόμενη παρουσία στην ΝA Ευρώπη, σημειώνει η Optima Bank

Πώς ολοκληρώνουν τον κύκλο ζωής τους τα αιολικά πάρκα - Τι αναφέρει η ΔΕΗ
H ΔΕΗ έχει ήδη ολοκληρώσει το πρώτο Repowering Αιολικών Πάρκων στην Ελλάδα από την ΔΕΗ Ανανεώσιμες, αντικαθιστώντας παλιές ανεμογεννήτριες που ολοκλήρωσαν τον κύκλο ζωής τους με νέες

JP Morgan για ΟΠΑΠ: Στα 22,5 ευρώ ανεβάζει την τιμή στόχο για τη μετοχή
Μετά από μια πολύ ισχυρή χρονιά το 2024, ο ΟΠΑΠ ξεκινά με ακόμη ένα δυνατό τρίμηνο σημειώνει η JP Morgan για τον ΟΠΑΠ

Στο 1,5 δισ. τα έσοδα της Metlen για το α΄ τρίμηνο - Το ορόσημο του Λονδίνου
«Η χρονιά που διανύουμε σηματοδοτεί ένα ορόσημο για τη METLEN στο Λονδίνο», τόνισε ο πρόεδρος και CEO της Metlen, Ευάγγελος Μυτιληναίος