
Τις προσδοκίες και τα αιτήματα των μικρομεσαίων επιχειρηματιών της χώρας από τους υποψήφιους ευρωβουλευτές επισημαίνει με ανοιχτή επιστολή του προς όλους τους υποψηφίους ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ), Βασίλης Κορκίδης.
Μεταξύ άλλων, τονίζει ότι οι ευρωπαϊκοί οργανισμοί που εκπροσωπούν την μικρομεσαία επιχειρηματικότητα στις Βρυξέλλες έχουν δηλώσει πως οραματίζονται ένα κόσμο με όλες μαζί τις ΜμΕ να οδηγούν την ΕΕ στην πράσινη και ψηφιακή μετάβαση, ωστόσο ο επίσημος κοινωνικός εταίρος των ΜμΕ στην ΕΕ, «SME United», διερωτάται πώς μπορεί να γίνει αυτή η μετάβαση, όταν τα 24,3 εκατ. ΜμΕ στην Ευρώπη, δηλαδή το 99,8%, εξακολουθούν να πρέπει να συμμορφώνονται με τους κανόνες και τις κοινοτικές οδηγίες που έχουν συνταχθεί με βάση το 0,2% των μεγάλων εταιρειών. «Οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων της ΕΕ θα πρέπει, επιτέλους, πριν και μετά τις ευρωεκλογές, να εφαρμόσουν την αρχή “Think small first” και να ενεργήσουν ανάλογα», υπογραμμίζει.
Σημειώνει, ακόμη, πως «πιστεύουμε ακράδαντα πως, δεδομένων των χαρακτηριστικών των μικρομεσαίων εταιρειών, η θέσπιση κανόνων προσαρμοσμένων στις δυνατότητες των μικρότερων, σίγουρα θα λειτουργήσει και για τις μεγαλύτερες εταιρείες. Πρέπει με την αρχή της νέας θητείας του Ευρωκοινοβουλίου να συνταχθεί επικαιροποιημένη νομοθεσία και να ασκηθεί «έξυπνη πολιτική» σχετικά με την ικανότητα της πλειονότητας των μικρών εταιρειών με πρόσθετα
επίπεδα υλοποίησης, όπου απαιτείται.
»Οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες στην Ελλάδα, αλλά και σε όλη την Ευρώπη, αναλαμβάνουμε το ρίσκο να ιδρύσουμε και να διαχειριστούμε μια εταιρεία, να απασχολήσουμε προσωπικό και να προσφέρουμε στις καθημερινές ανάγκες της αγοράς. Οι ΜμΕ, από τη μια πλευρά, δεδομένου ότι έχουμε τις ρίζες μας στην τοπική μας κοινότητα, δεν θα μετεγκατασταθούμε εύκολα αφήνοντας κενό λειτουργίας και ανεργίας στη περιφέρειά μας. Από την άλλη πλευρά, λειτουργούμε μέσα σε ένα οικοσύστημα στο οποίο, για τις μεγάλες εταιρείες, είμαστε επίσης σημαντικοί πελάτες και, γενικότερα, κρίσιμοι οικονομικοί παράγοντες».
Τα αιτήματα
Τα αιτήματα που μεταφέρει στους υποψηφίους ευρωβουλευτές ο κ. Κορκίδης διατυπώνονται ως εξής:
«Ζητάμε, από όσους επιθυμούν να είναι υπεύθυνοι στη λήψη μελλοντικών ευρωπαϊκών αποφάσεων, να επεξεργαστούν προσεκτικά την επιχειρηματική μας νοοτροπία, να μελετήσουν τους εφικτούς στόχους που έχουμε θέσει και να εμπιστευτούν εξίσου όλους τους επιχειρηματίες, κάθε μεγέθους, για να μπορέσουμε, όλοι μαζί, να επιτύχουμε την αύξηση του ρυθμού ανάπτυξης της χώρας μας.
Ζητάμε, οι υποψήφιοι ευρωβουλευτές να εξετάσουν προσεκτικά τις μελλοντικές προκλήσεις και προσπάθειες, για να διασφαλιστεί ότι οι μεγάλες πρωτοπόρες επιχειρήσεις θα ανοίξουν τον δρόμο, χωρίς όμως να τον κλείνουν στις ΜμΕ. Για να επιτευχθεί, μάλιστα, κάτι τέτοιο, αφενός απαιτείται μια ισχυρή πολυεπίπεδη συνεργασία μεταξύ όλων των φορέων και, αφετέρου, η διακυβέρνηση της ΕΕ πρέπει να εγγυάται ότι όσοι εφαρμόζουν τους κανόνες της θα αποκτήσουν, επίσης, τα κατάλληλα χρηματοδοτικά εργαλεία για να φέρουν σε πέρας τις αλλαγές που απαιτούνται σε όλους τους τομείς.
Ζητάμε, όλοι οι υποψήφιοι, ανεξαρτήτως κόμματος και χρώματος, να φανταστείτε τις ΜμΕ ως μέλισσες, εργατικές, ευέλικτες, γρήγορες, σημαντικές για τη διασταύρωση πολλών οικοσυστημάτων. Χρησιμοποιήστε αυτή την παρομοίωση γιατί, όπως οι μέλισσες, έτσι και οι ΜμΕ, χρειαζόμαστε τις κατάλληλες συνθήκες πλαισίου για να ευημερήσουμε και να οδηγήσουμε τις ευρωπαϊκές μεταβάσεις.
Ζητάμε, η ανταγωνιστικότητα, που είναι μια λέξη που ακούγεται πολύ αυτές τις προεκλογικές μέρες στις Βρυξέλλες, να αφορά και σε εμάς, ξεκαθαρίζοντας πως η υπό συζήτηση ανταγωνιστικότητα σκοπεύει να συμπεριλαμβάνει τη λειτουργία των ΜμΕ, καθώς είναι αυτές που κάνουν τα οικοσυστήματα να κολλήσουν μεταξύ τους.
Ζητάμε, από τους μελλοντικούς λήπτες αποφάσεων στις Βρυξέλλες να λάβουν υπόψη τους τις προτεραιότητές μας όπως έχουν ήδη διατυπωθεί και αφορούν στο επιχειρηματικό ρυθμιστικό πλαίσιο, στην ενισχυμένη ανταγωνιστικότητα, στο εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό, στα κίνητρα και την χρηματοδότηση για τη δίδυμη μετάβαση και επενδύσεις, στην παροχή προσαρμοσμένων εργαλείων, στη δίκαιη πρόσβαση στις αγορές και στο σταθερό οικονομικό
περιβάλλον.
Ζητάμε, ως Έλληνες μικρομεσαίοι, μια περισσότερο ενοποιημένη και ανταγωνιστική Ευρώπη. Μια λειτουργική ενιαία αγορά είναι σημαντική ευκαιρία για όλους τους επιχειρηματίες του τόπου, όπου θα πρέπει να κάνουμε τη διαφορά και να συνεισφέρουμε με τις δικές μας ρεαλιστικές λύσεις.
Ζητάμε, από τους σημερινούς και μελλοντικούς εκπροσώπους της Ελλάδας στο Ευρωκοινοβούλιο και τους Έλληνες αξιωματούχους της ΕΕ, να περάσουν από την άσκηση της νομοθετικής διαδικασίας, στην ορθή εφαρμογή της κοινοτικής νομοθεσίας».
«Το δικαίωμα της ψήφου μας, είναι η επιλογή μας, είναι η φωνή μας, είναι η δύναμή μας και θα την χρησιμοποιήσουμε στην ευρωκάλπη ανάλογα», καταλήγει η επιστολή.


Latest News

ΓΣΕΒΕΕ: Οι μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις δεν χρειάζονται προσωρινά επιδόματα αλλά προσιτές τιμές ενέργειας
Με ανακοίνωσή της, η ΓΣΕΒΕΕ καλεί την Πολιτεία να υιοθετήσει πολιτικές που θα μειώσουν το κόστος ενέργειας

Ανοίγει η πλατφόρμα για επιδοτήσεις ρεύματος σε 1 εκατ. επιχειρήσεις - Αναλυτικά οι όροι και οι προϋποθέσεις
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου ξεκαθάρισε πως εκτός επιδοτήσεων θα μείνουν όσες επιχειρήσεις έχουν προβεί διαπιστωμένα σε ρευματοκλοπή

«Ταύρος» για τις ελληνικές τράπεζες η JP Morgan - Υψηλότερες τιμές στόχους για Alpha, Εθνική
Η JP Morgan προχώρησε σε αύξηση των εκτιμήσεων για την κερδοφορία του τραπεζικού κλάδου

Μείωση τζίρου και κερδών για τον Όμιλο ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ το 2024 - Οι προοπτικές για το 2025
Το 2024 αποτέλεσε μια χρονιά προκλήσεων για τη ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ, καθώς ολοκληρώθηκε η μεταφορά της παραγωγικής διαδικασίας της θυγατρικής «ΕΞΑΛΚΟ Α.Ε. ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ»

Το στοίχημα της Lavipharm με την κάνναβη – Προς νέες εξαγορές και επενδύσεις
Τι ανέφερε η διοίκηση της Lavipharm για την πορεία της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών – Τι μέρισμα θα προτείνει στους μετόχους

Γιατί τελικά οι Έλληνες αγαπούν τις πολωνικές αλυσίδες - Η «μάχη» Pepco-Sinsay στην ελληνική αγορά
Ποιο είναι το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή, που εδώ και τρία χρόνια έχει δώσει ώθηση σε Pepco και Sinsay

Τι φέρνει το «T» δίπλα στην Cosmote – Οι συνέργειες που… ξεκλειδώνουν
H «νέα» Cosmote Telekom αναμένεται να έχει ως προίκα τις δεκάδες διεθνείς συνεργασίες που κουβαλά το brand Telekom, σαν διεθνής τηλεπικοινωνιακός πάροχος

Revoil: Το μέρισμα για το 2024 – Από 6 Μαΐου η καταβολή του
Από τη Τρίτη 29 Απριλίου 2025 οι μετοχές θα διαπραγματεύονται χωρίς το δικαίωμα είσπραξης μερίσματος

Καρέλιας: Αύξηση στα κέρδη - Πρόταση για μέρισμα 14 ευρώ
Βασικός παράγοντας για τα αποτελέσματα ήταν η πορεία των σημάτων στις διεθνείς αγορές

Η Cosmote γίνεται Cosmote Telekom - Η αλλαγή στο ιστορικό brand μετά από 27 χρόνια
«Μέσα από την Cosmote Telekom, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο την τεχνογνωσία, τις καινοτομίες και τις διεθνείς συνεργασίες της Telekom», δήλωσε ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και CEO του Ομίλου ΟΤΕ