Ένας από τους μεγαλύτερους πελάτες της Boeing απηύθυνε έκκληση για δράση στη νέα διοίκηση της αεροναυπηγικής βιομηχανίας, εκφράζοντας την απογοήτευσή του για την κρίση ασφάλειας που αντιμετωπίζει η αμερικανική εταιρεία κατασκευής αεροπλάνων και τις επακόλουθες καθυστερήσεις στις παραδόσεις παραγγελιών.

«Δεν είμαστε πραγματικά ευχαριστημένοι με αυτό που συμβαίνει, πάντα θέλαμε πραγματικά να δούμε αυτά τα αεροσκάφη να μπαίνουν στον στόλο όταν μας είχε υποσχεθεί — και υπάρχει καθυστέρηση, δεν αφορά μόνο εμάς», δήλωσε την Τρίτη στο CNBC ο Σεΐχης Αχμέντ μπιν Σαΐντ Αλ Μακτούμ, πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ναυαρχίδας αεροπορικής εταιρείας Emirates του Ντουμπάι, στο πλαίσιο του Aravian Travel Market στο Ντουμπάι.

Boeing: Στην τελική ευθεία για το διάστημα – Τι αναμένει η NASA από το Starliner

Με 245 επιβατικά αεροπλάνα και πέντε «778» cargo αεροσκάφη σε παραγγελία, η Emirates είναι ο μεγαλύτερος πελάτης της Boeing όσον αφορά τα αεροσκάφη ευρείας ατράκτου. Ωστόσο, οι παραδόσεις αεροσκαφών από τον κατασκευαστή μειώθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2024 στον χαμηλότερο αριθμό από τα μέσα του 2021, καθώς η εταιρεία αντιμετωπίζει αυξημένο έλεγχο μετά αστοχία σε θύρα αεροσκάφους 737 Max 9 εν πτήσει τον περασμένο Ιανουάριο.

Η εταιρεία παρέδωσε 83 αεροπλάνα κατά το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους – τα περισσότερα από αυτά «737» στενής ατράκτου – σε σύγκριση με 157 το προηγούμενο τρίμηνο και 130 την προηγούμενη περίοδο.

Ο Aλ Μακντούμ, ο οποίος βρίσκεται στο τιμόνι της μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρείας μεγάλων αποστάσεων στον κόσμο και βοήθησε στην απογείωσή της το 1985, απηχούσε τα συναισθήματα πολλών άλλων CEOs αεροπορικών εταιρειών όσον αφορά τις προσδοκίες για την Boeing.

«Νομίζω ότι πρέπει να ασκήσουν μεγάλη πίεση για να διασφαλίσουν ότι θα παραδώσουν στον πελάτη ό,τι υποσχέθηκαν», είπε.

Ερωτηθείς αν είχε κάποιο μήνυμα για τον κατασκευαστή αεροπλάνων, ο Αλ Μακτούμ είπε: «Πάντα λέω, ξέρετε, πάρτε τα μέτρα σας και απλώς κάντε το. Και νομίζω ότι μπορούν να το κάνουν».

Ο πρόεδρος δεν ανέφερε ότι η Emirates θα ακυρώσει τις παραγγελίες των αεροσκαφών στη Boeing ή θα τις μεταφέρει στη μεγάλη αντίπαλό της, τη γαλλική Airbus.

«Όχι, όχι — δεν μπορώ να πω τι ακριβώς σχεδιάζουμε», απάντησε όταν ρωτήθηκε για την πιθανότητα μιας τέτοιας κίνησης. «Αλλά νομίζω ότι βλέπετε ότι ανακαινίζουμε μεγάλο αριθμό αεροσκαφών εντός του υπάρχοντος στόλου. … Και δεν θα υπάρξει έλλειψη όσον αφορά στη χωρητικότητας εντός του Ντουμπάι».

Ανέφερε επίσης ότι η αύξηση μέρους του υπάρχοντος στόλου της αεροπορικής εταιρείας, συμπεριλαμβανομένων των μαμούθ διώροφων Airbus A380, συμβάλλει στην εξασφάλιση επαρκούς χωρητικότητας επιβατών.

Η πρόσφατα διορισμένη νέα διοικητική ομάδα της Boeing έχει πλέον επιφορτιστεί με την καθοδήγηση της εταιρείας σε μια περίοδο όπου βιώνει τη χειρότερη κρίση από το 2018-2019, κατά τη διάρκεια της οποίας δύο από τα νέα τζετ 737 Max της συνετρίβη μέσα σε διάστημα έξι μηνών, οδηγώντας στον θάνατο 346 ανθρώπους.

Μετά το συμβάν στο αεροσκάφος της Alaska Airlines τον Ιανουάριο, ο έλεγχος έξι εβδομάδων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας στη Boeing και τη Spirit AeroSystems «βρήκε πολλές περιπτώσεις όπου οι εταιρείες φέρεται να απέτυχαν να συμμορφωθούν με τις απαιτήσεις ποιοτικού ελέγχου κατασκευής», είχε δηλώσει τον Μάρτιο η FAA. Σημειώνεται ότι η Spirit AeroSystems κατασκευάζει ατράκτους για τα Boeing Max.

«Η FAA εντόπισε ζητήματα μη συμμόρφωσης στον έλεγχο της διαδικασίας κατασκευής της Boeing, στον χειρισμό και αποθήκευση εξαρτημάτων και στον έλεγχο προϊόντων», ανέφερε. Η ρυθμιστική υπηρεσία είπε ότι ενημέρωσε την ηγεσία της Boeing ότι «πρέπει να αντιμετωπίσει τα ευρήματα του ελέγχου ως μέρος του ολοκληρωμένου σχεδίου διορθωτικής δράσης για τη διόρθωση ζητημάτων συστημικού ποιοτικού ελέγχου» και να αντιμετωπίσει την «κουλτούρα ασφάλειας».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή