Ένας από τους μεγαλύτερους πελάτες της Boeing απηύθυνε έκκληση για δράση στη νέα διοίκηση της αεροναυπηγικής βιομηχανίας, εκφράζοντας την απογοήτευσή του για την κρίση ασφάλειας που αντιμετωπίζει η αμερικανική εταιρεία κατασκευής αεροπλάνων και τις επακόλουθες καθυστερήσεις στις παραδόσεις παραγγελιών.
«Δεν είμαστε πραγματικά ευχαριστημένοι με αυτό που συμβαίνει, πάντα θέλαμε πραγματικά να δούμε αυτά τα αεροσκάφη να μπαίνουν στον στόλο όταν μας είχε υποσχεθεί — και υπάρχει καθυστέρηση, δεν αφορά μόνο εμάς», δήλωσε την Τρίτη στο CNBC ο Σεΐχης Αχμέντ μπιν Σαΐντ Αλ Μακτούμ, πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ναυαρχίδας αεροπορικής εταιρείας Emirates του Ντουμπάι, στο πλαίσιο του Aravian Travel Market στο Ντουμπάι.
Boeing: Στην τελική ευθεία για το διάστημα – Τι αναμένει η NASA από το Starliner
Με 245 επιβατικά αεροπλάνα και πέντε «778» cargo αεροσκάφη σε παραγγελία, η Emirates είναι ο μεγαλύτερος πελάτης της Boeing όσον αφορά τα αεροσκάφη ευρείας ατράκτου. Ωστόσο, οι παραδόσεις αεροσκαφών από τον κατασκευαστή μειώθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2024 στον χαμηλότερο αριθμό από τα μέσα του 2021, καθώς η εταιρεία αντιμετωπίζει αυξημένο έλεγχο μετά αστοχία σε θύρα αεροσκάφους 737 Max 9 εν πτήσει τον περασμένο Ιανουάριο.
Η εταιρεία παρέδωσε 83 αεροπλάνα κατά το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους – τα περισσότερα από αυτά «737» στενής ατράκτου – σε σύγκριση με 157 το προηγούμενο τρίμηνο και 130 την προηγούμενη περίοδο.
Ο Aλ Μακντούμ, ο οποίος βρίσκεται στο τιμόνι της μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρείας μεγάλων αποστάσεων στον κόσμο και βοήθησε στην απογείωσή της το 1985, απηχούσε τα συναισθήματα πολλών άλλων CEOs αεροπορικών εταιρειών όσον αφορά τις προσδοκίες για την Boeing.
«Νομίζω ότι πρέπει να ασκήσουν μεγάλη πίεση για να διασφαλίσουν ότι θα παραδώσουν στον πελάτη ό,τι υποσχέθηκαν», είπε.
Ερωτηθείς αν είχε κάποιο μήνυμα για τον κατασκευαστή αεροπλάνων, ο Αλ Μακτούμ είπε: «Πάντα λέω, ξέρετε, πάρτε τα μέτρα σας και απλώς κάντε το. Και νομίζω ότι μπορούν να το κάνουν».
Ο πρόεδρος δεν ανέφερε ότι η Emirates θα ακυρώσει τις παραγγελίες των αεροσκαφών στη Boeing ή θα τις μεταφέρει στη μεγάλη αντίπαλό της, τη γαλλική Airbus.
«Όχι, όχι — δεν μπορώ να πω τι ακριβώς σχεδιάζουμε», απάντησε όταν ρωτήθηκε για την πιθανότητα μιας τέτοιας κίνησης. «Αλλά νομίζω ότι βλέπετε ότι ανακαινίζουμε μεγάλο αριθμό αεροσκαφών εντός του υπάρχοντος στόλου. … Και δεν θα υπάρξει έλλειψη όσον αφορά στη χωρητικότητας εντός του Ντουμπάι».
Ανέφερε επίσης ότι η αύξηση μέρους του υπάρχοντος στόλου της αεροπορικής εταιρείας, συμπεριλαμβανομένων των μαμούθ διώροφων Airbus A380, συμβάλλει στην εξασφάλιση επαρκούς χωρητικότητας επιβατών.
Η πρόσφατα διορισμένη νέα διοικητική ομάδα της Boeing έχει πλέον επιφορτιστεί με την καθοδήγηση της εταιρείας σε μια περίοδο όπου βιώνει τη χειρότερη κρίση από το 2018-2019, κατά τη διάρκεια της οποίας δύο από τα νέα τζετ 737 Max της συνετρίβη μέσα σε διάστημα έξι μηνών, οδηγώντας στον θάνατο 346 ανθρώπους.
Μετά το συμβάν στο αεροσκάφος της Alaska Airlines τον Ιανουάριο, ο έλεγχος έξι εβδομάδων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας στη Boeing και τη Spirit AeroSystems «βρήκε πολλές περιπτώσεις όπου οι εταιρείες φέρεται να απέτυχαν να συμμορφωθούν με τις απαιτήσεις ποιοτικού ελέγχου κατασκευής», είχε δηλώσει τον Μάρτιο η FAA. Σημειώνεται ότι η Spirit AeroSystems κατασκευάζει ατράκτους για τα Boeing Max.
«Η FAA εντόπισε ζητήματα μη συμμόρφωσης στον έλεγχο της διαδικασίας κατασκευής της Boeing, στον χειρισμό και αποθήκευση εξαρτημάτων και στον έλεγχο προϊόντων», ανέφερε. Η ρυθμιστική υπηρεσία είπε ότι ενημέρωσε την ηγεσία της Boeing ότι «πρέπει να αντιμετωπίσει τα ευρήματα του ελέγχου ως μέρος του ολοκληρωμένου σχεδίου διορθωτικής δράσης για τη διόρθωση ζητημάτων συστημικού ποιοτικού ελέγχου» και να αντιμετωπίσει την «κουλτούρα ασφάλειας».
Latest News
Πού θα κλειδώσει το ουδέτερο επιτόκιο της ΕΚΤ - Ο εκτιμήσεις Κάζακς
Οι συζητήσεις για το ουδέτερο περιπλέκονται από το γεγονός ότι δεν μπορεί να μετρηθεί με ακρίβεια σε πραγματικό χρόνο
Σχέδιο για τόνωση των επενδύσεων με το premium «Made in Germany», προωθεί το SPD
Ο γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς έστειλε αίτημα στο κοινοβούλιο την περασμένη εβδομάδα ώστε να διεξαχθεί ψήφος εμπιστοσύνης τη Δευτέρα
Τα 24ωρο των κεντρικών τραπεζών - Με μπαράζ μειώσεων στα επιτόκια κλείνει το 2024
Το 2025 αλλάζει σημαντικά τα δεδομένα και σηματοδοτεί στροφή στις νομισματικές πολιτικές των τραπεζών
Συνεργασία και λύσεις - Πού βρίσκεται τελικά η ευρωπαϊκή απάντηση για τη στεγαστική κρίση;
Ακριβά ενοίκια και στεγαστικά δάνεια έχουν επιδεινώσει την στεγαστική κρίση στην Ευρώπη - Τι ζητούν οι πολίτες
Έρχεται το τέλος του ΠΟΕ με τον Ντόναλντ Τραμπ;
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου (ΠΟΕ) έτσι κι αλλιώς δεν λειτουργεί υποδειγματικά. Με τον Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο μάλλον θα καταρρεύσει. Ποιες θα είναι οι συνέπειες;
Μάριο Μόντι: «Η Ευρώπη δεν μπορεί άλλο να παραμείνει ένα βρέφος»
Ο πρώην πρωθυπουργός της Ιταλίας, Μάριο Μόντι μίλησε για την κρισιμότητα της επόμενης πενταετίας αλλά και για το δικαίωμα του βέτο
Στην ουρά οι τουρκικές εταιρείες για την ανοικοδόμηση της Συρίας
Πάνω από 11 δισ. δολάρια ήταν ήδη οι ζημιές σε 14 μεγάλες πόλεις και σε σημαντικούς κλάδους της οικονομίας από το 2023, σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα
Θα έκανε τα πάντα για να τον... αποφύγει - Το αμερικανικό δίκτυο ABC και ο Τραμπ
Ο άλλοτε σύμβουλος του Μπιλ Κλίντον βρέθηκε στο στόχαστρο του Τραμπ και προκάλεσε μια διαμάχη με το δίκτυο ABC
Γιατί οι Millennials δεν αγοράζουν πλέον σπίτια;
Οι τιμές των σπιτιών δεν είναι το μόνο που εμποδίζει τους millennials να αγοράζουν ακίνητα - Τι άλλο τους ανησυχεί
Δεινόσαυροι σε συλλογές δισεκατομμυριούχων - Η μάχη στις δημοπρασίες
Οι δεινόσαυροι υφαρπάζονται από δισεκατομμυριούχους καθώς οι επιστήμονες δεν έχουν τέτοιους πόρους