Το κρατικό επενδυτικό ταμείο της Σαουδικής Αραβίας βρίσκεται σε πρώιμες συνομιλίες για την απόκτηση της ναυαρχίδας του του μεσανατολικού βασιλείου, καθώς προσπαθεί να διαθέσει δισεκατομμύρια δολάρια για να μετατρέψει τη χώρα σε τουριστικό προορισμό.
Πιο συγκεκριμένα το Ταμείο Δημοσίων Επενδύσεων εξετάζει μια συμφωνία που θα έφερνε την Saudia, εταιρεία με ιστορία 80 χρόνων, στο αυξανόμενο χαρτοφυλάκιο αεροπορικών περιουσιακών στοιχείων του το επόμενο έτος, αναφέρει σε δημοσίευμά του το Bloomberg.
Η Σαουδική Αραβία δεν χρειάζεται πλέον το πετρέλαιο – Η νέα πηγή πλούτου
Το Ταμείο θα αναλάμβανε την ιδιοκτησία της αεροπορικής εταιρείας από την κυβέρνηση με σκοπό τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας και της κερδοφορίας, ανέφεραν οι πηγές του δημοσιεύματος. Ο αερομεταφορέας θα μπορούσε στη συνέχεια να ιδιωτικοποιηθεί ή να συγχωνευθεί με τη Riyadh Air, την οποία ουσιαστικά σχηματίζει αυτή την περίοδο το επενδυτικό ταμείο.
Δεν είναι σαφές πώς θα εκτιμηθεί η Saudia από το Ταμείο Δημοσίων Επενδύσεων, το οποίο στο παρελθόν έλαβε περιουσιακά στοιχεία από την κυβέρνηση χωρίς να χρειάζεται να πληρώσει για να τα προετοιμάσει για ιδιωτικοποίηση. Ο αερομεταφορέας διαθέτει στόλο με περισσότερα από 142 αεροσκάφη και πετά σε περισσότερους από 90 προορισμούς σε όλο τον κόσμο.
Οι συνομιλίες βρίσκονται ακόμη σε πρώιμο στάδιο και το σχέδιο μπορεί να καθυστερήσει ή να εγκαταλειφθεί καθώς δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις, σημειώνει το Bloomberg.
Το Ριάντ επιχειρηματικός κόμβος
Η Σαουδική Αραβία φιλοδοξεί να μετατρέψει το Ριάντ σε ισχυρό επιχειρηματικό κόμβο και να ανταγωνιστεί τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες του Κόλπου.
Η Riyadh Air, η οποία ιδρύθηκε από το Ταμείο Δημοσίων Επενδύσεων ως μέρος αυτών των προσπαθειών, επιδιώκει να δημιουργήσει το δίκτυό της και να αμφισβητήσει τις περιφερειακές κατεστημένες εταιρείες Emirates και Qatar Airways. Εν τω μεταξύ, η Saudia με έδρα την Τζέντα, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία στη χώρα, επανατοποθετείται για να επικεντρωθεί στα θρησκευτικά προσκυνήματα.
Πέρυσι, οι δύο αερομεταφορείς της Σαουδικής Αραβίας συνεργάστηκαν με παραγγελία 78 αεροσκαφών Boeing 787 Dreamliners, μια συμφωνία που ο Λευκός Οίκος αποτίμησε σε σχεδόν 37 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η Σαουδική Αραβία θέλει να προσελκύσει 150 εκατομμύρια τουρίστες ετησίως έως το 2030 ως μέρος των σχεδίων για διαφοροποίηση της οικονομίας και προσέλκυση περισσότερου συναλλάγματος στην οικονομία που εξαρτάται από το πετρέλαιο.
Το Ταμείο Δημοσίων Επενδύσεων της Σαουδικής Αραβίας πρόκειται να είναι το βασικό κρατικά ελεγχόμενο όχημα ως μέρος αυτού του σχεδίου, και αναδιαμορφώνει το αεροδρόμιο του Ριάντ σε ένα από τα μεγαλύτερα στον κόσμο.
Latest News
Υπό απόσυρση από το χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ η L'Occitane
Τα σχέδια του δισεκατομμυριούχου ιδιοκτήτη της L'Occitane International, Ρέινολντ Γκάιγκερ
Εντεκα χώρες αντιμέτωπες με τη διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος - Το ορόσημο του Ιουνίου
Ποιες πιέζουν να εξαιρεθούν από τη «διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος» λόγω των υψηλών αμυντικών δαπανών τους
Συρρίκνωση για τέταρτο τρίμηνο στην οικονομία της Σουηδίας
Πότε θα αρχίσει να μειώνει επιτόκια η κεντρική τράπεζα
Η επίσκεψη Μασκ «ξεμπλοκάρει» την Tesla στην Κίνα
Οι έλεγχοι ασφαλείας και οι συναντήσεις του CEO της αυτοκινητοβιομηχανίας
«Χρυσά συμβόλαια» για τα golden boys της Wall Street
Η ραγδαία άνοδος της χρηματιστηριακής αγοράς αυξάνει τον πλούτο των Αμερικανών ηγετών
Το «δωράκι» των 800 εκατ. ευρώ των δυτικών τραπεζών στο Κρεμλίνο
Ο αριθμός αντιπροσωπεύει τετραπλάσια αύξηση σε προπολεμικά επίπεδα και έρχεται καθώς τα κέρδη αυξάνονται στους ευρωπαίους δανειστές που βρίσκονται ακόμη στη χώρα
Στερεύουν τα προνόμια της Sephοra - Γκρεμίζεται ο μύθος του ιδανικού χώρου εργασίας
Το «Project Shift» που φέρνει τα πάνω-κάτω στους εργαζόμενους μερικής απασχόλησης και τα οφέλη που είχαν μέχρι στιγμής
Πού πάνε κορυφαία στελέχη που εγκαταλείπουν την Goldman Sachs
Ο Ίζι Iνγκλαντερ κυνηγάει στελέχη από την τράπεζα της Wall Street, τη στιγμή που ο Ντέιβιντ Σόλομον αντιμετωπίζει νέα αναταραχή
Ποιος αποκάλεσε τεμπέληδες τους Ευρωπαίους;
Ο Νικολάι Τάνγκεν βρίσκει τις επενδύσεις στις ΗΠΑ πιο ελκυστικές λόγω των πιο αδύναμων κανονισμών και της μεγαλύτερης ανάληψης κινδύνων
Το ημιφορτηγό που είναι το αντίθετο του Cybertruck
Απευθύνεται σε χρήστες που το θέλουν για σκληρή δουλειά και όχι για μόστρα