
«Η ναυτιλία είναι κομμάτι της ταυτότητάς μας και ένας από τους ισχυρότερους πυλώνες στήριξης της εθνικής οικονομίας και της αγοράς εργασίας. Αυτό τον πυλώνα, που μας έχει κάνει υπερήφανους σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της υφηλίου και έχει σηκώσει ψηλά την σημαία της χώρας μας, θα συνεχίσουμε να τον στηρίζουμε προς όφελος όλων μας και πρωτίστως των ναυτικών μας». Αυτό ανέφερε, η Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Δόμνα Μιχαηλίδου, στην εκδήλωση παρουσίασης της δεύτερης μελέτης για τη ναυτική απασχόληση του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (Ν.Α.Τ.), που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Διεθνούς Ναυτιλιακής Έκθεσης «Ποσειδώνια 2024».
Έλληνες εφοπλιστές: Η «χρυσή» ευκαιρία – Στα 180 δισ. δολ. η αξία του στόλου
Η Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, στον χαιρετισμό της, εστίασε στη συμβολή του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (Ν.Α.Τ.) στην ανάπτυξη του ναυτικού επαγγέλματος, στη στήριξη των ναυτικών μας και στην ενίσχυση της ναυτικής απασχόλησης στην Ελλάδα. Εκτενής αναφορά έκανε η Δόμνα Μιχαηλίδου, στις σημαντικές πρωτοβουλίες εκσυγχρονισμού του ΝΑΤ, όπως η πλήρης ψηφιοποίηση του νηολογίου, η εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα myΝat, η συστηματική καταγραφή και αξιολόγηση των δεδομένων απασχόλησης και η ενημέρωση των ενδιαφερόμενων. «Το Ν.Α.Τ.» είπε, «υλοποιεί σημαντικές δράσεις για την υποστήριξη των ναυτικών μας, όπως είναι η πρωτοβουλία για τη σύσταση Παρατηρητηρίου Ναυτικής Απασχόλησης, στα πρότυπα του Παρατηρητηρίου της ΕΕ για τη Γαλάζια Οικονομία».
Εστιάζοντας στα ευρήματα της δεύτερης έκθεσης του ΝΑΤ για την Ναυτική Απασχόληση, η Δόμνα Μιχαηλίδου, είπε: «Διάβασα με πολύ ενδιαφέρον τα ευρήματα της έκθεσης, που παρουσιάζεται σήμερα, και διαπίστωσα με ικανοποίηση ότι παρά τις παραδοσιακές αντιλήψεις, καταγράφεται σταθερή αύξηση της συμμετοχής των γυναικών στο ναυτικό επάγγελμα, το ποσοστό των οποίων έχει ξεπεράσει το 7%, αλλά και αύξηση 4% των νέων ηλικίας 18-30».
«Παρά τα βήματα όμως που έχουν γίνει», ανέφερε η Δόμνα Μιχαηλίδου, «η συμμετοχή των νέων δεν έχει φτάσει στο μέγιστο δυνατό βαθμό και οι γυναίκες εξακολουθούν να υποεκπροσωπούνται στο ναυτικό επάγγελμα». «Για να αλλάξει αυτό», σημείωσε: «χρειάζεται η συμβολή όλων μας και κυρίως του επιχειρηματικού κόσμου στο χώρο της ναυτιλίας. Πρέπει να δοθούν περισσότερες ευκαιρίες και κίνητρα σε νέους και γυναίκες για να «βουτήξουν» στο ναυτικό επάγγελμα που έχει σημαντικές προοπτικές».
Ειδική αναφορά έκανε η Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και στις σημαντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος, όπως είναι η ψηφιακή και «πράσινη» μετάβαση. «Η τεχνολογική πρόοδος και οι παγκόσμιες ανάγκες για βιώσιμη ανάπτυξη», είπε η Δόμνα Μιχαηλίδου, «καθιστούν αναγκαία την προσαρμογή της ναυτιλίας μας στα νέα δεδομένα. Στον πυρήνα αυτής της προσαρμογής βρίσκεται το ανθρώπινο δυναμικό, οι ναυτικοί μας».
Η Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Δόμνα Μιχαηλίδου, είχε την ευκαιρία να επισκεφθεί και να συνομιλήσει με εκθέτες που συμμετέχουν στη Διεθνή Ναυτιλιακή Έκθεση «Ποσειδώνια 2024» στην οποία έχουν δώσει το παρών περισσότερες από 2.000 εταιρείες από 82 χώρες και στελέχη του κλάδου απ’ ολόκληρο τον κόσμο.


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες