Η Kaspersky ανακάλυψε ένα νέο δόλιο σύστημα επίθεσης που στοχοποιεί ιδιοκτήτες ξενοδοχείων και το προσωπικό τους, με τους απατεώνες να προσπαθούν να κλέψουν διαπιστευτήρια ή να μολύνουν υπολογιστές με κακόβουλο λογισμικό. Τα δόλια emails, που παρουσιάζονται ως αλληλογραφία από πρώην ή πιθανούς επισκέπτες, εκμεταλλεύονται την έμφαση που δίνει η βιομηχανία φιλοξενίας στην εξυπηρέτηση πελατών για να παγιδεύσουν τα θύματά τους.
Τα παραπλανητικά emails μιμούνται έγκυρες ερωτήσεις ή παράπονα πελατών, που αποστέλλονται στις δημόσιες διευθύνσεις email του ξενοδοχείου ή εμφανίζονται ως επείγοντα αιτήματα από το Booking.com για την αντιμετώπιση ανεπιτήρητων σχολίων χρηστών. Ωστόσο, τα emails προέρχονται στην πραγματικότητα από επιτιθέμενους που στοχεύουν να εξαπατήσουν τους εργαζόμενους του ξενοδοχείου να αποκαλύψουν διαπιστευτήρια ή να κατεβάσουν κακόβουλο λογισμικό.
Εργαζόμενοι στον χρηματοικονομικό κλάδο στο στόχαστρο κυβερνοεγκληματιών
Οι απατεώνες δημιουργούν emails με πιστευτό περιεχόμενο, κάνοντάς τα να φαίνονται σαν γνήσια αιτήματα ή παράπονα πελατών, ένα συνηθισμένο κομμάτι των καθηκόντων του προσωπικού ενός ξενοδοχείου. Δεδομένης της μεγάλης αξίας που αποδίδεται στη φήμη στον τομέα της φιλοξενίας, το προσωπικό έχει την τάση να ανταποκρίνεται άμεσα σε αυτά τα emails. Αυτή η προθυμία αυξάνει την πιθανότητα να κάνουν κλικ σε κακόβουλους συνδέσμους ή να ανοίξουν επιβλαβή συνημμένα, πέφτοντας έτσι στην παγίδα. Οι επιτιθέμενοι χρησιμοποιούν δωρεάν υπηρεσίες email όπως το Gmail, οι οποίες χρησιμοποιούνται συνήθως από τους επισκέπτες, για να στείλουν τα δόλια emails τους. Αυτό καθιστά δύσκολο για το προσωπικό του ξενοδοχείου να διακρίνει μεταξύ νόμιμων μηνυμάτων και μηνυμάτων που περιέχουν απειλές ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Τα δόλια emails εμπίπτουν γενικά σε δύο κατηγορίες. Η πρώτη περιλαμβάνει παράπονα από πρώην επισκέπτες. Αυτά τα emails περιγράφουν αρνητικές εμπειρίες, όπως αγενές προσωπικό ή βρώμικα δωμάτια, μερικές φορές συνοδευόμενα από φωτογραφίες ή βίντεο. Ο στόχος είναι να ζητηθεί από το προσωπικό να κάνει κλικ σε συνδέσμους ή να ανοίξει συνημμένα που περιέχουν κακόβουλο λογισμικό. Η δεύτερη κατηγορία περιλαμβάνει emails που μιμούνται ερωτήσεις από πιθανούς επισκέπτες. Αυτά τα emails ρωτούν σχετικά με τις παροχές, τις τιμές ή τη διαθεσιμότητα ή ζητούν βοήθεια για τον προγραμματισμό του ταξιδιού. Ο στόχος της επίθεσης προφανώς είναι η συλλογή διαπιστευτηρίων προκειμένου να χρησιμοποιηθούν σε μελλοντικά σχέδια επίθεσης ή να πωληθούν σε darknet φόρουμ.
Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση spam και phishing της Kaspersky, τα phishing email και το κακόβουλο λογισμικό εξακολουθούν να αποτελούν σημαντική απειλή για τον κυβερνοχώρο. Πέρυσι, το Kaspersky Mail Anti-Virus μπλόκαρε 135.980.457 κακόβουλα συνημμένα email, ενώ το σύστημα Anti-Phishing απέτρεψε 709.590.011 απόπειρες πρόσβασης σε συνδέσμους phishing. Τα μηνύματα ηλεκτρονικού phishing και τα κακόβουλα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου συχνά υποδύονται αξιόπιστες οντότητες και χρησιμοποιούν εξελιγμένες τακτικές κοινωνικής μηχανικής για να εξαπατήσουν τους παραλήπτες να αποκαλύψουν ευαίσθητες πληροφορίες ή να εμπλακούν με κακόβουλους συνδέσμους.
Για να διατηρήσετε τα δεδομένα σας προστατευμένα από επιθέσεις phishing και διαρροές, οι ειδικοί της Kaspersky συνιστούν:
- Παρέχετε στο προσωπικό σας βασική εκπαίδευση υγιεινής στον κυβερνοχώρο. Πραγματοποιήστε μια προσομοίωση επίθεσης phishing για να διασφαλίσετε ότι οι εργαζόμενοί σας γνωρίζουν πώς να διακρίνουν τέτοιου είδους email.
- Χρησιμοποιήστε λύσεις προστασίας για mail servers με δυνατότητες anti-phishing για να μειώσετε την πιθανότητα μόλυνσης μέσω ενός phishing email.
- Χρησιμοποιήστε μια λύση προστασίας για τερματικά σημεία και mail servers με δυνατότητες anti-phishing.
- Εάν χρησιμοποιείτε την υπηρεσία cloud Microsoft 365, μην ξεχάσετε να την προστατεύσετε επίσης.
- Χρησιμοποιήστε εύκολα διαχειρίσιμες αλλά αποτελεσματικές λύσεις.
- Επιλέξτε μία λύση αποκλειστικά για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις με απλή διαχείριση και αποδεδειγμένα χαρακτηριστικά προστασίας.
Latest News
Πρόστιμο 75 εκατ. δολ. από την Τουρκία στην Google
Η μη συμμόρφωση θα έχει ως αποτέλεσμα περαιτέρω καθημερινά πρόστιμα - Η Google μπορεί να ασκήσει έφεση
Αντίστροφη μέτρηση για το digital economy forum 2024 του ΣΕΠΕ
Ποιοι θα πλαισιώσουν το συνέδριο του ΣΕΠΕ, ποιες είναι οι βασικές θεματικές ενότητες της διοργάνωσης
Η Κίνα σφίγγει τον κλοιό στο κυβερνοέγκλημα του χρηματοπιστωτικού τομέα
Η Υπηρεσία Κυβερνοχώρου δεσμεύτηκε για τη συνέχιση των προσπαθειών καταπολέμησης της ηλεκτρονικής απάτης στην Κίνα
Χτίζει... κόμβο logistics η Huawei στον Πειραιά – Οι νέες επενδύσεις που σχεδιάζει
«Το logistics hub που θα δημιουργηθεί ουσιαστικά θα λειτουργεί σαν πύλη εισόδου των προϊόντων της Huawei προς την Ευρώπη», είπε ο CEO της εταιρείας για τη νοτιοανατολική Ευρώπη
Η Apple φέρνει το ChatGPT στα iPhone και τα Mac - To Siri αποκτά AI
To chatbot τεχνητής νοημοσύνης θα ενεργοποιείται όταν ο χρήστης κάνει ερωτήσεις που το ίδιο το Siri δεν μπορεί να απαντήσει.
Θεοδωρόπουλος για AI: Αυτές είναι οι 4 ανησυχίες των επιχειρήσεων
Ο πρόεδρος του ΣΕΒ, Σπύρος Θεοδωρόπουλος, μίλησε στο AI Connect της Google για τις ανησυχίες των ελληνικών επιχειρήσεων γύρω από τη χρήση της AI
Η Google φέρνει στα ελληνικά σχολεία το “Experience AI”
Η Google και το Raspberry Pi Foundation παρέχουν χρηματοδοτική στήριξη και ενδυνάμωση σε εκπαιδευτικούς και μαθητές για ένα μέλλον καθοδηγούμενο από την Τεχνητή Νοημοσύνη
Σχέδιο απαγόρευσης των social media σε παιδιά κάτω των 15 ετών και στην Ελλάδα; - Τι εξετάζεται
Προωθούνται αυστηροί περιορισμοί στην πρόσβαση των παιδιών κάτω των 15 ετών στα social media
Πώς θα χτιστεί ο «Φάρος» του ελληνικού AI - Ο ρόλος του Υπερταμείου
Το έργο για τον «Φάρο» συνδέεται με την κατασκευή του εθνικού υπερυπολογιστή «Δαίδαλου» - Θα δημιουργηθεί θυγατρική που θα αναλάβει τη διαχείρισή του
Αποκαλυπτήρια για το «αλάνθαστο» κβαντικό μικροτσίπ της Google
Σε άρθρο που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nature, η Google είπε ότι βρήκε έναν τρόπο να συνδυάζει τα Qubits του τσιπ Willow, έτσι ώστε τα ποσοστά σφαλμάτων να μειώνονται καθώς αυξάνεται ο αριθμός των Qubits