Στις πρόφατες εκλογές για το ευρωκοινοβούλιο το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα, έλαβε τις περισσότερες έδρες. Τώρα, η συντηρητική και μεγαλύτερη ομάδα βουλευτών στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, θα επιδιώξει να αποδυναμώσει την προγραμματισμένη από την ΕΕ σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων που εκπέμπουν CO2 το 2035, σύμφωνα με προσχέδιο εγγράφου, το οποίο επικαλείται το Reuters.

Το ΕΛΚ κέρδισε το μεγαλύτερο ποσοστό από οποιαδήποτε άλλη ομάδα βουλευτών στις εκλογές για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο του περασμένου μήνα με 188 από τους συνολικά 720 βουλευτές, ενισχύοντας την επιρροή του.

Και όμως, οι «φιλοευρωπαϊκές» δυνάμεις επιμένουν

Σε μια συνάντηση στην Πορτογαλία αυτή την εβδομάδα, νομοθέτες από την ομάδα συζητούν τις πολιτικές προτεραιότητες για την επόμενη πενταετή θητεία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Αναθεώρηση των κανόνων για τη μείωση CO2

Ένα προσχέδιο αυτών των προτεραιοτήτων, σύμφωνα με το Reuters, περιελάμβανε τον στόχο «αναθεώρηση των κανόνων για τη μείωση CO2 για νέα αυτοκίνητα και φορτηγά, ώστε να επιτρέπεται η χρήση εναλλακτικών καυσίμων μηδενικών εκπομπών μετά το 2035».

Η ΕΕ πέρασε μια πολιτική πέρυσι που θα απαγορεύσει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων που εκπέμπουν CO2 το 2035, τερματίζοντας ουσιαστικά τις πωλήσεις νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που λειτουργούν με βενζίνη και ντίζελ.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε ότι θα δημιουργήσει μια νόμιμη οδό για τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων που λειτουργούν μόνο με “ηλεκτρονικά καύσιμα”, δηλαδή συνθετικά καύσιμα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης αντί για βενζίνη, για να συνεχιστεί μετά το 2035, αφότου και η Γερμανία ζήτησε αυτή την εξαίρεση.

Αυτό θα μπορούσε να επιτρέψει στις αυτοκινητοβιομηχανίες να αναπτύξουν και να συνεχίσουν να πωλούν ένα νέο είδος αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που λειτουργούν μόνο με πιστοποιημένα καύσιμα ουδέτερα σε CO2 και είναι εξοπλισμένα με τεχνολογία που εμποδίζει την εκκίνησή τους όταν στα ντεπόζιτα τοποθετεί βενζίνη ή ντίζελ.

Προ διλήμματος η Φον ντερ Λάιεν

Το ΕΛΚ δεν διευκρίνισε με ποιους τρόπους επιδιώκει να αλλάξει η πολιτική για το CO2 των αυτοκινήτων. Στο έγγραφο προστίθεται ότι η ομάδα θέλει «να αναθεωρήσει την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης και να αναπτύξει τεχνολογία αιχμής για κινητήρες εσωτερικής καύσης».

Το σχέδιο εγγράφου, εάν προωθηθεί από το ΕΛΚ, θα πιέσει την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν -η οποία ανήκει στην ομάδα του ΕΛΚ- για το πώς θα διαχειριστεί την πράσινη ατζέντα της Ευρώπης, καθώς ζητά έγκριση από την πλειοψηφία των βουλευτών της ΕΕ για δεύτερη θητεία.

Η Φον ντερ Λάιεν χρειάζεται την υποστήριξη της ομάδας του ΕΛΚ για να εξασφαλίσει την πλειοψηφία, αλλά αντιμετωπίζει την πρόκληση να χρειαστεί επίσης να κερδίσει ομάδες, συμπεριλαμβανομένων των σοσιαλιστών και των δημοκρατών, που αντιτίθενται στην αποδυνάμωση των πολιτικών της Ευρώπης για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Green |

ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση

Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»

Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου: Δράση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την κυκλική οικονομία
Green |

Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο

Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη