Στις πρόφατες εκλογές για το ευρωκοινοβούλιο το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα, έλαβε τις περισσότερες έδρες. Τώρα, η συντηρητική και μεγαλύτερη ομάδα βουλευτών στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, θα επιδιώξει να αποδυναμώσει την προγραμματισμένη από την ΕΕ σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων που εκπέμπουν CO2 το 2035, σύμφωνα με προσχέδιο εγγράφου, το οποίο επικαλείται το Reuters.
Το ΕΛΚ κέρδισε το μεγαλύτερο ποσοστό από οποιαδήποτε άλλη ομάδα βουλευτών στις εκλογές για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο του περασμένου μήνα με 188 από τους συνολικά 720 βουλευτές, ενισχύοντας την επιρροή του.
Και όμως, οι «φιλοευρωπαϊκές» δυνάμεις επιμένουν
Σε μια συνάντηση στην Πορτογαλία αυτή την εβδομάδα, νομοθέτες από την ομάδα συζητούν τις πολιτικές προτεραιότητες για την επόμενη πενταετή θητεία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Αναθεώρηση των κανόνων για τη μείωση CO2
Ένα προσχέδιο αυτών των προτεραιοτήτων, σύμφωνα με το Reuters, περιελάμβανε τον στόχο «αναθεώρηση των κανόνων για τη μείωση CO2 για νέα αυτοκίνητα και φορτηγά, ώστε να επιτρέπεται η χρήση εναλλακτικών καυσίμων μηδενικών εκπομπών μετά το 2035».
Η ΕΕ πέρασε μια πολιτική πέρυσι που θα απαγορεύσει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων που εκπέμπουν CO2 το 2035, τερματίζοντας ουσιαστικά τις πωλήσεις νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που λειτουργούν με βενζίνη και ντίζελ.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε ότι θα δημιουργήσει μια νόμιμη οδό για τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων που λειτουργούν μόνο με “ηλεκτρονικά καύσιμα”, δηλαδή συνθετικά καύσιμα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης αντί για βενζίνη, για να συνεχιστεί μετά το 2035, αφότου και η Γερμανία ζήτησε αυτή την εξαίρεση.
Αυτό θα μπορούσε να επιτρέψει στις αυτοκινητοβιομηχανίες να αναπτύξουν και να συνεχίσουν να πωλούν ένα νέο είδος αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που λειτουργούν μόνο με πιστοποιημένα καύσιμα ουδέτερα σε CO2 και είναι εξοπλισμένα με τεχνολογία που εμποδίζει την εκκίνησή τους όταν στα ντεπόζιτα τοποθετεί βενζίνη ή ντίζελ.
Προ διλήμματος η Φον ντερ Λάιεν
Το ΕΛΚ δεν διευκρίνισε με ποιους τρόπους επιδιώκει να αλλάξει η πολιτική για το CO2 των αυτοκινήτων. Στο έγγραφο προστίθεται ότι η ομάδα θέλει «να αναθεωρήσει την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης και να αναπτύξει τεχνολογία αιχμής για κινητήρες εσωτερικής καύσης».
Το σχέδιο εγγράφου, εάν προωθηθεί από το ΕΛΚ, θα πιέσει την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν -η οποία ανήκει στην ομάδα του ΕΛΚ- για το πώς θα διαχειριστεί την πράσινη ατζέντα της Ευρώπης, καθώς ζητά έγκριση από την πλειοψηφία των βουλευτών της ΕΕ για δεύτερη θητεία.
Η Φον ντερ Λάιεν χρειάζεται την υποστήριξη της ομάδας του ΕΛΚ για να εξασφαλίσει την πλειοψηφία, αλλά αντιμετωπίζει την πρόκληση να χρειαστεί επίσης να κερδίσει ομάδες, συμπεριλαμβανομένων των σοσιαλιστών και των δημοκρατών, που αντιτίθενται στην αποδυνάμωση των πολιτικών της Ευρώπης για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος