
Συνεχίζεται η «αιμορραγία» του λιμανιού του Πειραιά καθώς τον Ιούνιο σημειώθηκε νέα πτώση στη διακίνηση containers στους δυο προβλήτες που διαχειρίζεται η Cosco Shipping Ports, του Ομίλου Cosco, μέσω της ΣΕΠ. Η παράταση της έκρυθμης κατάστασης στην Ερυθρά Θάλασσα λόγω των επιθέσεων των Χούθι, έχει σχεδόν μηδενίσει την δρομολόγηση των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μέσω της Διώρυγας του Σουέζ με αποτέλεσμα ο Πειραιάς να χάνει φορτία.
Έτσι τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%. Αντιθέτως ευνοημένα εμφανίζονται τα terminals της Cosco στην Ισπανία (Βαλένθια και Μπιλμπάο) τα οποία διαχειρίζεται η COSCO SHIPPING Ports (Spain) Terminals που καταγράφουν άνοδο 31% τον Ιούνιο και 13,2% στο εξάμηνο.
Containers: Κρεσέντο αυξήσεων από 270% μέχρι και 450%
Ειδικότερα οι δυο προβλήτες της ΣΕΠ στον Πειραιά διακίνησαν τον Ιούνιο μόλις 366,5 χιλιάδες «κουτιά» έναντι 407,6 χιλιάδων πέρυσι τον ίδιο μήνα και στο πρώτο εξάμηνο 1.958,1 εκατ. teu έναντι 2.248,2 εκατ. teu το ίδιο διάστημα του 2023.
Στην Ισπανία η Cosco διακίνησε τον Ιούνιο 344,2 χιλιάδες «κουτιά» έναντι 262,8 χιλιάδων πέρυσι τον ίδιο μήνα και στο πρώτο εξάμηνο 1.747,5 εκατ. κουτιά έναντι 1.543,2 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2023.
Η κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα
Η εξέλιξη αυτή είναι απότοκος της κατάστασης που βιώνει η παγκόσμια ναυτιλία στην Ερυθρά Θάλασσα, όπου οι επιθέσεις των ανταρτών Χούθι έχουν υποχρεώσει όλες τις μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών να αποφεύγουν στα ταξίδια τους από τηνΑσία στην Ευρώπη την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ και να στέλνουν τα πλοία τους να κάνουν τον περίπλου της Αφρικής. Κατ’ αυτόν τον τρόπο ο Πειραιάς από πρώτο λιμάνι που ήταν στη Μεσόγειο μετά την έξοδο από το Σουέζ και συγκέντρωνε έτσι σημαντικό φορτίο μεταφόρτωσης έγινε το τελευταίο.
Αντίθετα, τα ισπανικά λιμάνια «βγήκαν» στον αφρό, καθώς είναι τα πρώτα από την πλευρά του Ατλαντικού στην Ευρώπη και υποδέχονται πολλά φορτία μεταφόρτωσης.
Η έκρυθμη κατάσταση στην Ερυθρά έχει επηρεάσει αρνητικά και άλλα λιμάνια της COSCO Shipping Ports στην Ανατολική Μεσόγειο. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι το λιμάνι του Kumport στην Τουρκία έχει πτώση 4,2% τον Ιούνιο και 9,2% συνολικά στο πρώτο εξάμηνο. Επίσης το ΑΡΜ Terminals Vado στην Ιταλία έχει πτώση -35.2% τον Ιούνιο και 18,9% συνολικά στο εξάμηνο.
Πάντως στο σύνολο της η Cosco Shipping Ports όπως επισημαίνει, αύξησε τη διακίνηση containers κατά 7,9% το πρώτο εξάμηνο του 2024. Όσον αφορά τους τερματικούς σταθμούς εκτός Κίνας μνημονεύει την μεγάλη άνοδο της διακίνησης τον Ιούνιο στα λιμάνια της CSP Ισπανίας και CSP Zeebrugge (+31,0% και +22,8%) αλλά και του CSP Abu Dhabi (+68,1%).


Latest News

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)