Η Amazon είναι γνωστή για πολλά πράματα. Αποτελεί έναν γίγαντα στο ηλεκτρονικό λιανεμπόριο και τα τελευταία χρόνια έχει διεισδύσει σε πολλές άλλες κατηγορίες όπως η διασκέδαση. Ένα πράγμα για το οποίο είναι λιγότερο γνωστή είναι ότι έχει απαγορεύσει τις παρουσιάσεις με το λογισμικό Power Point.
Σε παλαιότερες δηλώσεις του, ο ιδρυτής της Amazon είχε δηλώσει πως «πολλά χρόνια πριν, απαγορεύσαμε τις παρουσιάσεις PowerPoint στην Amazon. Είναι ίσως η πιο σοφή απόφαση που πήραμε ποτέ».
Η «σφήνα» της Amazon στις διαφημίσεις του streaming – Πώς μεταμόρφωσε την αγορά [γραφήματα]
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει ο ειδικός σε θέματα επικοινωνίας, Όλιβερ Οστ, 30 εκατομμύρια παρουσιάσεις PowerPoint δημιουργούνται καθημερινά και ο μέσος επαγγελματίας αφιερώνει έως και δύο εργάσιμες ημέρες εβδομαδιαίως για τη σύνταξη ή την παρακολούθηση παρουσιάσεων.
Αυτό είναι σημαντικό διότι όπως αναφέρει ο Οστ, μιλάμε ένα δαπανηρό ζήτημα: Οι διαφάνειες μπορούν να εμποδίσουν την αποτελεσματικότητα, να ενθαρρύνουν την επιφανειακή σκέψη και ενδεχομένως να οδηγήσουν σε μια ομάδα που δεν θα είναι αφοσιωμένη.
Για να αντικαταστήσει τις παρουσιάσεις PowerPoint, η Amazon δημιούργησε έναν νέο τρόπο διεξαγωγής συναντήσεων: Οι συνεδριάσεις ξεκινούν με κάθε συμμετέχοντα να κάθεται και να διαβάζει σιωπηλά ένα εξασέλιδο, αφηγηματικά δομημένο υπόμνημα για τα πρώτα 30 λεπτά της συνεδρίασης και λειτουργεί ως έναυσμα για περαιτέρω συζήτηση. Οι συμμετέχοντες ενθαρρύνονται να κρατούν σημειώσεις και μετά το τέλος της περιόδου ανάγνωσης συζητούν το υπόμνημα.
Ο Μπέζος είχε δηλώσει πως ο λόγος πίσω την ομαδική ανάγνωση είναι ότι «τα στελέχη θα μπλοφάρουν κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης σαν να έχουν διαβάσει το υπόμνημα, επειδή είμαστε απασχολημένοι και έτσι πρέπει πραγματικά να αφιερώσουν χρόνο για να διαβαστεί το υπόμνημα».
Την άποψη αυτή έχει ενστερνιστεί και ο πρώην CEO του Twitter (νυν X), Τζακ Ντόρσεϊ, ο οποίος προτιμούσε τη χρήση εγγράφων Google Dos στα οποία θα μπορούσαν να γίνονται σημειώσεις,
Ο Οστ δίνει και μερικές ακόμη εναλλακτικές:
- Παρουσιάστε ένα βίντεο
Στον σημερινό κόσμο, τα βίντεο είναι εύκολο να δημιουργηθούν με τη χρήση smartphones και εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης.
Το αποτέλεσμα: ενισχυμένη δημιουργικότητα, μεγαλύτερη δέσμευση.
- Χρήση του Ignite Talks
Πέντε λεπτά, 20 διαφάνειες, με αυτόματη προώθηση κάθε 15 δευτερόλεπτα.
Το αποτέλεσμα: Πιο συνοπτικές και ισχυρές παρουσιάσεις.
- Δημιουργία μιας αφήγησης
Χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα πλαίσια, μπορούμε να αναπτύξουμε μια ιστορία πολύ πιο γρήγορα από τη δημιουργία ενός deck.
Το αποτέλεσμα: Οι άνθρωποι έχουν 20 φορές περισσότερες πιθανότητες να συγκρατήσουν τα γεγονότα που είναι συνυφασμένα με μια αφήγηση.
- Διεξαγωγή ενός διαδραστικού εργαστηρίου
Ενεργοποιήστε το κοινό και αφήστε το να επινοήσει λύσεις σε μικρότερες ομάδες.
Το αποτέλεσμα: Αντί να είναι παθητικοί ακροατές, εμπλέκονται σε μεγάλο βαθμό και αναλαμβάνουν την ευθύνη.
- Να κάνετε μια ζωντανή επίδειξη
Παρουσιάστε το προϊόν ή την ιδέα σας. Επιτρέψτε στους άλλους να το βιώσουν.
Το αποτέλεσμα: Η εμπειρία ενισχύει το μήνυμά σας.
- Οργανώστε ένα παιχνίδι ρόλων
Πώς θα μπορούσαν να αντιδράσουν οι πελάτες, οι επενδυτές ή οι εργαζόμενοι; Ανακαλύψτε το μέσα από μια άσκηση παιχνιδιού ρόλων.
Το αποτέλεσμα: Πιο ευχάριστο, νέες ιδέες, λιγότερος χρόνος προετοιμασίας.
- Δώστε μια ομιλία τύπου TED
Παρουσιάστε την ιδέα σας σε μορφή ομιλίας τύπου TED, δίνοντας έμφαση στην αφήγηση ιστοριών και τη σύνδεση με το κοινό.
Το αποτέλεσμα: Μεταφέρετε ένα συναρπαστικό μήνυμα με έναν αξιομνημόνευτο τρόπο.
Latest News
Η κρίση του νερού - Το επόμενο μεγάλο στοίχημα
Εάν δεν αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα κατά μέτωπο, οι πυρκαγιές, οι πλημμύρες και άλλα ακραία φαινόμενα που προκαλούνται από το νερό θα γίνουν πιο έντονα και θανατηφόρα
Πώς ψωνίζουν σήμερα οι καταναλωτές - Τι αλλαγές έφερε η πανδημία [έρευνα]
Το 57% των καταναλωτών θέλουν να «δουν», να «αγγίξουν» και να «αισθανθούν» τα προϊόντα πριν τα αγοράσουν - Πώς αντιδρά το λιανεμπόριο
Έξι στις δέκα επιχειρήσεις αναζητούν εργαζόμενους - Τι κίνητρα προσφέρουν [πίνακες]
Πώς διαμορφώνεται η απασχόληση στις ελληνικές επιχειρήσεις - Τι δείχνει έρευνα για τις ανάγκες
KPMG: Αναγκαίος ο επανασχεδιασμός ρόλων και δεξιοτήτων στην εποχή της AI
Η Πέγκυ Βελλιώτου, Partner, Advisory, KPMG στην Ελλάδα, συμμετείχε σε συζήτηση που διοργάνωσε το Υπερταμείο στο πλαίσιο της 88ης ΔΕΘ
Σταθερή η αγορά εργασίας παγκοσμίως - Πού γίνονται οι περισσότερες προσλήψεις
Η έρευνα της Man Power έγινε σε περισσότερους από 40.000 εργοδότες σε 42 χώρες και αναδεικνύει τις τάσεις στην αγορά εργασίας
Η «κληρονομιά» των οικογενειακών επιχειρήσεων - Τι δείχνει έρευνα της KPMG
Το 45% κορυφαίων οικογενειακών επιχειρήσεων αναφέρει ότι έχει χτίσει μία «ισχυρή κληρονομιά», με την ίδια ομάδα να δηλώνει σημαντικές επιχειρηματικές επιδόσεις
Οι 5 φράσεις που λες στη δουλειά και δείχνουν ότι έχεις ισχυρή προσωπικότητα
Πρόκειται για μόλις λίγες λέξεις που όταν τις χρησιμοποιείς δείχνεις ότι έχεις άποψη και αντίληψη, φυσικά με απόλυτο σεβασμό προς τον συνομιλητή σου
Νέα μόδα της υβριδικής εργασίας το workation
Σύμφωνα με έρευνα της IWG η Αθήνα βρίσκεται στις 25 καλύτερες πόλεις για ψηφιακούς νομάδες
Τι ζητάνε και τι δίνουν οι εργοδότες: Μικρή προϋπηρεσία και χαμηλούς μισθούς
Οι 8 στους 10 εργοδότες δηλώνουν ότι δεν βρίσκουν εύκολα προσωπικό, λόγω έλλειψης δεξιοτήτων, προϋπηρεσίας ή ενδιαφέροντος
Τηλεργασία: Πέντε συμβουλές για ένα ασφαλές home office
Οι εργαζόμενοι με τηλεργασία πρέπει να διασφαλίσουν ότι τα δεδομένα τους παραμένουν ασφαλή ακολουθώντας 5 βήματα