
Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει το υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ για την κατάσταση του υπό ελληνική σημαία δεξαμενοπλοίου «Sounion», το οποίο εγκαταλείφθηκε από το πλήρωμά του στην Ερυθρά Θάλασσα ύστερα από επίθεση των Χούθι.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες ανησυχούν σοβαρά για τις επιθέσεις των Χούθι κατά του δεξαμενοπλοίου «Sounion».
Χωρίς θύματα η επίθεση σε ελληνικό τάνκερ στην Ερυθρά – Τι ανακοίνωσε το υπουργείο Ναυτιλίας
Οι συνεχιζόμενες επιθέσεις των Χούθι μπορεί να έχουν ως αποτέλεσμα να πέσουν στη θάλασσα ένα εκατομμύριο βαρέλια πετρελαίου, ποσότητα τετραπλάσια από την καταστροφή του «Exxon Valdez».
Ενώ το πλήρωμα έχει εκκενώσει το πλοίο, οι Χούθι εμφανίζονται αποφασισμένοι να το βυθίσουν και το φορτίο του να βρεθεί στη θάλασσα, προειδοποιεί το State Department.
Με τις επιθέσεις αυτές οι Χούθι κατέστησαν σαφές ότι είναι πρόθυμοι να καταστρέψουν την αλιευτική βιομηχανία και τα περιφερειακά οικοσυστήματα στα οποία βασίζονται οι Υεμενίτες και άλλες κοινότητες της περιοχής για τον βιοπορισμό τους, όπως ακριβώς έχουν υπονομεύσει την παράδοση ζωτικής σημασίας ανθρωπιστικής βοήθειας στην περιοχή μέσω των απερίσκεπτων επιθέσεών τους.
Καλούμε τους Χούθι να σταματήσουν αμέσως αυτές τις ενέργειες και παροτρύνουμε άλλα έθνη να παρέμβουν για να βοηθήσουν στην αποτροπή αυτής της περιβαλλοντικής καταστροφής, προστίθεται στην ανακοίνωση.
Για μεγάλο περιβαλλοντικό κίνδυνο έχει κάνει λόγο και ανακοίνωση της ναυτιλιακής δύναμης «Aspides» της ΕΕ καθώς το πλοίο μεταφέρει 150.000 τόνους αργού πετρελαίου.
Το πλοίο εγκαταλείφθηκε από το πλήρωμά του ύστερα από επίθεση που δέχθηκε την Τετάρτη 21/8, ανοικτά του λιμένα Χοντάιντα, που ελέγχουν οι αντάρτες. Οι Χούθι, που πρόσκεινται στο Ιράν, ανέλαβαν την ευθύνη για την επίθεση εναντίον του δεξαμενόπλοιου με drones και πυραύλους.
Σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας της Ελλάδας, το «Sounion» μετέφερνε στην Κόρινθο 150.000 τόνους αργού πετρελαίου που φόρτωσε στο λιμάνι της Βασόρας, στο Ιράκ. Η εταιρεία έχει ανακοινώσει ότι προσπαθεί να υλοποιήσει σχέδιο μεταφοράς του σε ασφαλές σημείο.


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες