
Μεγαλύτερο αντίτιμο καλούνται να καταβάλουν οι καταναλωτές στην πολυτέλεια, την ίδια στιγμή που σπεύδουν να καταγγείλουν τον «πληθωρισμό της απληστίας» με την τιμή των βασικών προϊόντων του σούπερ μάρκετ να αυξάνεται ταχύτερα από το κόστος των πρώτων υλών.
Και παρά το γεγονός ότι είναι δύσκολο να καταλάβουν πότε το πολύ… γίνεται πάρα πολύ, οι αυξήσεις και στον τομέα της πολυτέλειας, αρχίζουν να προκαλούν έντονη ανησυχία καθώς είναι μεγάλος ο αντίκτυπος στη ζήτηση και τις πωλήσεις, ενώ οι μεγάλοι οίκοι βλέπουν την ελκυστικότητά τους να βαίνει μειούμενη.
Πολυτέλεια: Γιατί Louis Vuitton, Kering και Zegna ποντάρουν στο άνοιγμα περισσότερων καταστημάτων
Πολυτέλεια: Οι αυξήσεις ξετυλίγουν το κουβάρι
Οι αναλυτές της Bernstein εκτιμούν ότι, μεταξύ του 2020 και του 2023, οι παγκόσμιες ομοειδείς τιμές σε μια επιλογή «αειθαλών» προϊόντων αυξήθηκαν κατά 66% στον Dior που ανήκει στην LVMH, με την Chanel να ακολουθεί. Στο άλλο άκρο του φάσματος, ο ηγέτης του κλάδου Hermès περιορίστηκε σε αύξηση 20%.
Η τάση αυτή ευθύνεται για μεγάλο μέρος της διεύρυνσης των περιθωρίων κέρδους του τομέα τα τελευταία χρόνια. Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν από το 21% των εσόδων το 2019 στο 26% το 2022 σύμφωνα με τους αριθμούς της HSBC.
Το πρόβλημα είναι ότι τώρα αρχίζει να ξετυλίγεται. Με τους καταναλωτές να γίνονται όλο και πιο φειδωλοί, η τιμολόγηση έχει μετατραπεί από ούριο άνεμο σε εντελώς σε αντίθετο.
Ήδη, πολλές μάρκες έχουν σταματήσει να ανεβάζουν τις τιμές τους. Κάποιες μάλιστα έχουν βάλει την όπισθεν. Και οι μάρκες δεν χρειάζεται απαραίτητα να κάνουν εκπτώσεις για να δουν χαμηλότερα περιθώρια κέρδους. Πρέπει απλώς να εισάγουν περισσότερα από τα φθηνότερα προϊόντα που μπορούν.
Συνολικά, το δεύτερο τρίμηνο σημειώθηκε μείωση 3% στη μέση τιμή πώλησης των προϊόντων πολυτελείας και μείωση 6% στην τιμή των τσαντών, σύμφωνα με την ανάλυση της Bernstein για τα στοιχεία της Lyst.
Διαφορές στις μάρκες
Δεν θα επηρεαστούν εξίσου όλα τα εμπορικά σήματα. Η Hermès, η οποία συνδύασε τη συγκράτηση με την επιθυμητότητα, κατάφερε να περάσει μια αύξηση της τάξης του 8-9% τους δύο πρώτους μήνες του έτους, σύμφωνα με την HSBC. Η Moncler και η Prada – μεταξύ εκείνων που αύξησαν τις τιμές τους πιο έντονα μετά την πανδημία – το έκαναν από χαμηλότερη βάση.
Οι πρόσφατες επιδόσεις υποδηλώνουν ότι δεν έχουν – ακόμη – καταφέρει να τιμολογήσουν τους πελάτες τους έξω από την πόρτα. Αντίθετα, η Burberry ήταν σχετικά συντηρητική στην παραδοσιακή της σειρά προϊόντων. Αλλά οι νέες συλλογές ήταν κατά πολύ πιο ακριβές, οδηγώντας σε μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 21% το δεύτερο τρίμηνο του έτους.
Συνολικά, η μειωμένη τιμολογιακή δύναμη υποδηλώνει ότι η πολυαναμενόμενη αναγέννηση της πολυτέλειας θα αργήσει να έρθει. Οι επενδυτές έχουν ανεβάσει τις τιμές του κλάδου πάνω από 10 τοις εκατό με την ελπίδα ότι το πακέτο μέτρων τόνωσης της Κίνας θα αναζωογονήσει την τύχη του. Δεν θα είναι τόσο απλό.


Latest News

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια

Πόσο πιο πλούσιες έγιναν οι 19 πλουσιότερες οικογένειες των ΗΠΑ πέρυσι
Οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους στην Αμερική ελέγχουν τον πλούτο του έθνους σε επίπεδα ρεκόρ

100 ημέρες χάους και ελάχιστα αποτελέσματα από το DOGE του Μασκ
Αδηλο το μέλλον του υπουργείου αποτελεσματικότητας μετα την αποχώρηση Μασκ - Η κριτική για έλλειψη διαφάνειας και τα πενιχρά αποτελέσματα

Από τα τρένα στα... τανκς - Η ιστορική στροφή της Γερμανίας που γεννά ευκαιρίες
Τι αναφέρει δημοσίευμα των FT για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτό το διάστημα η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης

Τραμπ: Ο πόλεμος με την Fed και το βαθύ πλήγμα στην αγορά ομολόγων
Στο κάδρο η ανεξαρτησία της Fed που προστίθεται στις ανησυχίες των επενδυτών για το χρέος, τον εμπορικό πόλεμο και τους τριγμούς στο καθεστώς του ασφαλούς καταφυγίου

H μεγάλη αντεπίθεση της Volkswagen στην Κίνα
Τρία καινούργια μοντέλα σχεδιασμένα ειδικά για την κινεζική αγορά παρουσίασε η γερμανική εταιρεία στη Σανγκάη

Η Nestle παγώνει τις τιμές για να μη χάσει καταναλωτές
Οι δασμοί πυροδοτούν σενάρια ύφεσης και πτώσης της κατανάλωσης - Σε άνοδο τα προϊόντα private label
![Φιλίπ Λέιν [ΕΚΤ]: Οι δασμοί Τραμπ είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/lane-ecb-600x432.jpg)
Λέιν: Οι δασμοί είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη
Ο Φιλίπ Λέιν εμφανίστηκε αισιόδοξος - Τι ανακοίνωσε για τα επιτόκια