
Για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια οι ξενοδόχοι της Αθήνας εκφράζουν μια σχετική ικανοποίηση για τα δεδομένα της τουριστικής αγοράς και τους βασικούς ξενοδοχειακούς δείκτες.
Η άνοδος της πληρότητας τον Οκτώβριο πιστοποιεί ότι η πρωτεύουσα βελτιώνει την ελκυστικότητα της στη διεθνή τουριστική αγορά, όπως εκτιμά και η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ) και φαίνεται ότι αρχίζει να κερδίζει έδαφος ως city break προορισμός.
ΕΞΑΑΑ: Αύξηση 1,6% της πληρότητας στο 10μηνο – Πώς συγκρίνεται η Αθήνα με διεθνείς προορισμούς
Μια τάση που προφανώς θα βελτιωθεί περαιτέρω με τις επενδύσεις που υλοποιούνται στην Αθηναϊκή Ριβιέρα αλλά και τις νέες μονάδες που δημιουργούνται στο κέντρο της Αθήνας και αναβαθμίζουν τις ξενοδοχειακές υποδομές.
Όπως τονίζει μιλώντας στον ΟΤ ο νέος πρόεδρος της ΕΞΑΑΑ, Ευγένιος Βασιλικός ενώ ο ιδιωτικός τομέας επενδύει στον προορισμό Αθήνα απομένουν ακόμη να γίνουν πολλά και από το δημόσιο τομέα για να εμπεδωθεί η έννοια του city break προορισμού για την πρωτεύουσα.
Σύμφωνα με τον κ. Βασιλικό, το πρώτο που θα πρέπει να εστιάσουν όλοι οι εμπλεκόμενοι είναι στην διατήρηση της ανταγωνιστικότητας του προϊόντος κάτι που δεν εξασφαλίζεται με τις επιπλέον επιβαρύνσεις του τουρισμού όπως το τέλος παρεπιδημούντων και το τέλος κλιματικής ανθεκτικότητας αλλά και η υπερφορολόγηση του ξενοδοχειακού τομέα.
Άμβλυνση της εποχικότητας
Όλες οι πρωτοβουλίες θα πρέπει να στοχεύουν στην άμβλυνση της εποχικότητας, όπως αυτή αποτυπώνεται σε αφίξεις, πληρότητες και τιμές των ξενοδοχείων ανά μήνα. Σε ένα city break προορισμός δεν υπάρχει τόσο έντονη η εικόνα της εποχικότητας, εξηγεί ο κ. Βασιλικός. Όσον αφορά τις αφίξεις τα στοιχεία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών αποτυπώνουν ήδη μια άνοδο της ζήτησης στα «άκρα» της σεζόν, αλλά τα περιθώρια βελτίωσης είναι ακόμη πολλά.
Όσον αφορά πληρότητες και τιμές τα δεδομένα που συλλέγει η ΕΞΑΑΑ δείχνουν ότι οι τα εν λόγω μεγέθη εμφανίζουν πολύ μεγάλη διαφορά μεταξύ των χειμερινών και των υπόλοιπων μηνών, σημειώνει ο κ. Βασιλικός.
Από τον Νοέμβριο μέχρι και σχεδόν όλο τον Μάρτιο η μέση πληρότητα των ξενοδοχείων της Αθήνας κυμαίνεται γύρω στο 50% ενώ τους μήνες της υψηλής σεζόν φτάνουν μέχρι 90%.
Επίσης η μέση τιμή δωματίου το διάστημα Νοέμβριος-Μάρτιος είναι κάτω από 100 ευρώ όταν τους επόμενους μήνες (Απρίλιος-Οκτώβριος) κυμαίνονται από 160-210 ευρώ.
Και βέβαια ακόμη μεγαλύτερες είναι οι διαφορές μεταξύ των μηνών υψηλής και χαμηλής ζήτησης στο μέσο έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο που τους «νεκρούς» μήνες κυμαίνεται στα 45-70 ευρώ ενώ στους μήνες υψηλής ζήτησης φτάνει από τα 125 ευρώ μέχρι τα 185 ευρώ.
Όταν μειωθεί η εποχικότητα αυτό θα σημαίνει ότι η Αθήνα είναι πλέον προορισμός 12μηνών, σύμφωνα με όσα εξηγεί ο κ. Βασιλικός.
Για να συμβεί αυτό όμως όπως σημειώνει ο ίδιος χρειάζεται διεύρυνση του τουριστικού προϊόντος, βελτίωση των υποδομών και νέα «προϊόντα» όπως ένα μεγάλο μητροπολιτικό συνεδριακό κέντρο, ένα θέμα που συζητείται δεκαετίες χωρίς όμως μέχρι στιγμής να φαίνεται κάποια προοπτική.
Επίσης σύμφωνα με τον κ. Βασιλικό απαιτείται ένας στρατηγικός σχεδιασμός με την συνεργασία όλων των φορέων όπως η Περιφέρεια, ο Δήμος Αθηναίων, οι ξενοδόχοι, ενδεχομένως υπό την ομπρέλα του ΕΟΤ, με στόχο την προώθηση του προορισμού.
Ενδιαφέρουσα δημοφιλία
Πάντως θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Αθήνα, όπως αναφέρει η ΕΞΑΑΑ «διανύει μια ενδιαφέρουσα εποχή για την δημοφιλία της και κατάφερε να βελτιώσει αρκετά τη θέση της έναντι των ανταγωνιστών της – συγκριτικά με προηγούμενες δεκαετίες».
Τα πλέον πρόσφατα στοιχεία της ΕΞΑΑΑ αποτυπώνουν μια αισιοδοξία καθώς σε επίπεδο 10μηνου 2024, συγκρίνοντας τις πόλεις της Μεσογείου Ρώμη, Βαρκελώνη, Μαδρίτη και Κωνσταντινούπολη, η πληρότητα της Αθήνας παρουσίασε μικρή αύξηση (+1,6% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι), ενώ η πληρότητα σε Μαδρίτη και Κωνσταντινούπολη αυξήθηκε κατά 4,7% και 6,6% αντίστοιχα.
Στην Ρώμη και στη Βαρκελώνη η ζήτηση / πληρότητα παρέμειναν στα ίδια επίπεδα με πέρσι. Από πλευράς Μέσης Τιμής Δωματίου (ADR), η Αθήνα σημείωσε αύξηση του ADR κατά 8,9% στο 10μηνο 2024/23, την περίοδο που η Μαδρίτη συνέχισε να καταγράφει διψήφια αύξηση της τάξης του 14,5% και η Βαρκελώνη κατά +8,1%. Η Ρώμη κέρδισε μικρή αύξηση της τάξης του 1,4%, ενώ στην Κωνσταντινούπολη σημειώθηκε μείωση του ADR κατά 7,6%.


Latest News

Aυξήθηκαν οι αφίξεις και οι διανυκτερεύσεις σε τουριστικά καταλύματα τον Φεβρουάριο
Ιδιαίτερη αύξηση παρουσίασαν οι αφίξεις και διανυκτερεύσεις αλλοδαπών, με ποσοστά 3,8% και 4,9% αντίστοιχα
![Accor: Η βιωσιμότητα «κλειδί» για την ανάπτυξη και ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού [έρευνα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/thumbnail-600x400.jpg)
Accor: Η βιωσιμότητα «κλειδί» για την ανάπτυξη και ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού [έρευνα]
Το White Paper “Sustainable Expansion of Greek Tourism” που δημοσίευσε πρόσφατα η Accor αποτυπώνει τη δέσμευσή της στη βιώσιμη φιλοξενία

Σην Ιβηρική το brand Super 8 της Wyndham - Η συμφωνία με τη Soliteight
Η Wyndham και η Soliteight βάζουν το brand Super 8 σε Ισπανία και Πορτογαλία με 40 νέα ξενοδοχεία σε διάστημα 10 ετών

Ποιοι προορισμοί κέρδισαν τους Έλληνες το Πάσχα - Το κόστος μετακίνησης
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Ferryscanne για τις εξορμήσεις το Πάσχα

Ανοίγει νέα ξενοδοχεία σε Αθηνα και Μάνη ο όμιλος Radisson - Η συνεργασία με την Fais Group
Την επέκταση της παρουσίας του στην Ελλάδα δρομολογεί ο όμιλος Radisson - Οι συνεργασίες σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς

Παράνομη εγκύκλιος της ΑΑΔΕ για τη φορολόγηση του Airbnb - Η απόφαση του ΣτΕ
Το θέμα παραπέμφθηκε προς οριστική κρίση στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Αύξηση μόλις 0,5% στις ταξιδιωτικές εισπράξεις το πρώτο δίμηνο του 2025 - Άνοδος 3,5% στους τουρίστες
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΤτΕ για τις χώρες προέλευσης των τουριστών - Η μεγάλη άνοδος των Αμερικάνων και οι μηδενικές εισπράξεις από Ρώσους τον Φεβρουάριο - Πάνω από 1,5 εκατ. οι ξένοι τουρίστες

Πόρτο Χέλι και Ερμιόνη ο νέος προορισμός τριών πολυτελών διεθνών αλυσίδων
Τα σχέδια επέκτασης στην ελληνική αγορά με πολυτελή ξενοδοχεία των Waldorf Astoria της Hilton, Six Sences της IHG Group και Four Seasons
![Ξενοδοχεία: Μεγάλο το ενδιαφέρον για επενδύσεις στην Ελλάδα – Η θέση της Αθήνας [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/Athens-hotels-600x399.jpg)
«Μαγνήτης» επενδύσεων η Ελλάδα στα ξενοδοχεία - Στο top 10 η Αθήνα [γραφήματα]
Η Αθήνα μπήκε στη δεκάδα των ελκυστικών πόλεων και η Ελλάδα διατηρεί την πέμπτη θέση στην Ευρώπη

Οι top χώρες προέλευσης των περισσότερων ξένων ταξιδιωτών στην Ελλάδα
Η θερινή τουριστική περίοδος διαγράφεται θετικά για την Ελλάδα, με τα διαθέσιμα στοιχεία να επιβεβαιώνουν τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη του κλάδου