
Το σήμα εκκίνησης για την κατασκευή του νέου λιμανιού στη Σαντορίνη δίνει η τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή και περιλαμβάνεται στο Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τίτλο «Αναδιάρθρωση σιδηροδρομικού τομέα και ενίσχυση ρυθμιστικών φορέων μεταφορών».
Με το άρθρο 2 του σχεδίου νόμου που φέρει τον τίτλο «Κατασκευή νέου λιμένα Θήρας Τροποποίηση παρ. 6 άρθρου 5 π.δ. 82/2023» προστίθεται στο ΠΔ παράγραφο που αναφέρεται στο νέο λιμάνι Θήρας που προβλέπει ότι «οι μελέτες που απαιτούνται για την κατασκευή του νέου λιμένα στη Νήσο Θήρα, καθώς και οι αναγκαίες μελέτες των συνοδών έργων στη στεριά και στην ακτογραμμή, ολοκληρώνονται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες της Γενικής Διεύθυνσης Υδραυλικών, Λιμενικών και Κτιριακών Υποδομών της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που αναλαμβάνουν και τη δημοπράτηση και την κατασκευή των σχετικών έργων».
Σαντορίνη: «Πατήθηκε το κουμπί» για το νέο λιμάνι – Η νέα θέση, η Καλντέρα και το τελεφερίκ
Επίσης στο ίδιο σχέδιο νόμου στο άρθρο πέντε ορίζεται το ΤΑΙΠΕΔ ως αρχή σχεδιασμού για τους λιμένες Αθηνιού και Φηρών, αρμοδιότητας του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Θήρας, καθώς και ο νέος λιμένας Σαντορίνης αλλά και για τους τουριστικούς λιμένες που βρίσκονται σε ζώνη λιμένα ευθύνης του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Θήρας.
Μάλιστα η συγκεκριμένη ρύθμιση προβλέπει ότι τα παραπάνω λιμάνια διαθέτουν αναπτυξιακό πρόγραμμα και μελέτη διαχείρισης λιμένα (master plan).
Καλώδιο του ΑΔΜΗΕ που υπάρχει στο σημείο του αρχικού σχεδίου αναγκάζει να μετατοπιστεί η θέση του νέου λιμανιού
Η χωροθέτηση
Επιπλέον με την ίδια τροπολογία μεταφέρεται πλέον η αρμοδιότητα της χωροθέτησης των τουριστικών λιμένων εντός ζώνης λιμένα από το Υπουργείο Τουρισμού στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Αυτή η ρύθμιση επιταχύνει τις διαδικασίες χωροθέτησης καθώς οι μαρίνες μέσα στα λιμάνια θα χωροθετούνται με το master plan του λιμένα.
Υπενθυμίζεται ότι το Δημοτικό Συμβούλιο της Σαντορίνης έχει πάρει απόφαση για τη θέση του νέου λιμανιού και περιμένει τη χωροθέτησή του. Θέλουμε ένα λιμάνι πιο σύγχρονο για να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες του τόπου, είχε δηλώσει στον ot.gr ο δήμαρχος Σαντορίνης Νίκος Ζώρζος.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Θήρας κ. Γιώργος Νομικός είχε επισημάνει ότι το νέο λιμάνι σε συνδυασμό και με τα μέτρα ελέγχου της ροής των κρουαζιερόπλοιων που έχουν ληφθεί θα φέρουν μια τάξη στη μελλοντική τουριστική εικόνα της Σαντορίνης.
Όσον αφορά το λιμάνι όλα δείχνουν ότι θα γίνει στον Μονόλιθο όχι όμως εκεί ακριβώς που προέβλεπε το αρχικό σχέδιο της σχετικής απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου Θήρας. Δεδομένου ότι στο ίδιο σημείο υπάρχει καλώδιο του ΑΔΜΗΕ, φαίνεται να προκρίνεται η λύση της μικρής μετατόπισης της θέσης του νέου λιμανιού.
Νέα μαρίνα
Το κυβερνητικό σχέδιο προβλέπει ακόμη την κατασκευή νέας μαρίνας στην ίδια περιοχή όπως και άλλα έργα βελτίωσης των υποδομών της Σαντορίνης, που αντιμετωπίζει ιδιαίτερα προβλήματα με την κρουαζιέρα όπως π.χ. δεύτερο τελεφερίκ. Παράλληλα τρέχουν και τα άλλα μέτρα όπως η κατάρτιση συστήματος διαχείρισης κρουαζιερόπλοιων (berth allocation), μέτρα για το χωροταξικό, άλλα έργα υποδομής (διαχείριση απορριμμάτων κ.λπ.).
Η δημιουργία νέου λιμανιού στη Σαντορίνη ήταν δέσμευση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη ο οποίος είχε δηλώσει από τα μέσα του περασμένου Οκτωβρίου ότι «η Σαντορίνη χρειάζεται κατεπειγόντως ένα νέο λιμάνι και ήδη το δρομολογούμε αυτό».


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)