
Μέχρι και πέντε χρόνια πίσω γύρισαν οι ναύλοι στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Η αγορά χύδην ξηρού φορτίου γνώρισε απότομη πτώση των ναύλων σε διάφορα τμήματα ενόψει της κινεζικής πρωτοχρονιάς.
Οι Κινέζοι υποδέχονται το Έτος του Φιδιού από σήμερα 29 Ιανουαρίου και παραδοσιακά ενόψει της πρωτοχρονιάς μπαίνουν σε μια περίοδο διακοπών σε όλες τις επιχειρήσεις και τις βιομηχανίες.
Πράσινη μετάβαση: Οι κίνδυνοι που απειλούν τη ναυτιλιακή βιομηχανία
Πώς κινούνται οι ναύλοι
Οι ναύλοι Capesize αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv, δέχθηκαν σημαντικό πλήγμα, με το δρομολόγιο 5TC Average να κλείνει την εβδομάδα στα 8.156 δολ/ημέρα, μια μείωση 29% σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα, και ένα επίπεδο που έχει να παρατηρηθεί από την 1η Μαρτίου 2023.
Ομοίως, οι τιμές των Handysize έχουν επίσης αποδυναμωθεί, με τη Μέση τιμή του 7TC να βρίσκεται σήμερα στα 7.406 δολ/ημέρα, μια μείωση 9% σε σχέση με την εβδομάδα και το χαμηλότερο επίπεδο από την 11η Αυγούστου 2023.
Η κατάσταση είναι ακόμη πιο άσχημη για τα πλοία Supramax και Kamsarmax, με τους ναύλους να βυθίζονται στα χαμηλότερα επίπεδα από το 2020. Η μέση τιμή Kamsarmax 5TC έπεσε κατακόρυφα στα 6.969 δολ/ημέρα, σημειώνοντας πτώση 14% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, σηματοδοτώντας το χαμηλότερο σημείο από τις 29 Μαΐου 2020.
Ομοίως, ο Μέσος Όρος Supramax 10TC υπέστη επίσης ζημία, φθάνοντας στα 6.044 δολ/ημέρα, σημειώνοντας μείωση 18% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και το χαμηλότερο επίπεδο από τις 9 Ιουνίου 2020.
Τα τάνκερ
Στα δεξαμενόπλοια η τάση ήταν παρόμοια κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας, με το VLCC TC Equivalent και το MR Pacific Basket να παρουσιάζουν τις σημαντικότερες μειώσεις. Το VLCC TCE έκλεισε την εβδομάδα στα 36.265 δολ/ημέρα, σημειώνοντας πτώση 36% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα.
Το MR Pacific Basket μειώθηκε κατά 29%, στα 16.268 δολ/ημέρα. Το Suezmax TCE και το Aframax TCE παρουσίασαν μείωση 9% και 4%, αντίστοιχα, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, κλείνοντας στα 27.578 δολ/ημέρα και 24.133 δολ/ημέρα αντίστοιχα.
Οι προοπτικές για την περίοδο 2025, τόσο για τις αγορές ξηρού χύδην φορτίου όσο και για τις αγορές δεξαμενόπλοιων, είναι αβέβαιες και εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τις πολιτικές της προεδρίας Τραμπ, αναφέρει η Xclusiv.


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες