
Οι παγκόσμιες πωλήσεις καυσίμων πλοίων εκτινάχθηκαν το 2024 μετά τις επιθέσεις που εκδηλώθηκαν από τους αντάρτες Χούθι της Υεμένης, που ξεκίνησαν στα τέλη του 2023, και ώθησαν τις περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες να εκτρέψουν τα πλοία γύρω από τη νότια Αφρική και όχι μέσα από την Ερυθρά Θάλασσα, σύμφωνα με στοιχεία και αναλυτές.
Ερυθρά Θάλασσα: Επιστρέφει η σταθερότητα εκτιμά η διοίκηση της Διώρυγας Σουέζ
Ο όγκος των διακινηθέντων καυσίμων στη Σιγκαπούρη σημείωσε νέο υψηλό 54,92 εκατομμυρίων μετρικών τόνων το 2024, ή περίπου 955.000 βαρέλια την ημέρα (bpd), ενώ οι πωλήσεις στο Fujairah των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων σημείωσαν την πρώτη ετήσια άνοδο μετά από πτωτική τάση για αρκετά χρόνια.
Οι εκτροπές έχουν πράγματι αυξήσει τη χιλιομετρική απόσταση λόγω μακρύτερων διαδρομών, γεγονός που έχει αυξήσει τη ζήτηση για καύσιμα στα πλοία
Οι πωλήσεις καυσίμων πλοίων του Ρότερνταμ αυξήθηκαν 12% το πρώτο τρίμηνο του 2024 και ανήλθαν σε 2,16 εκατομμύρια τόνους, ή περίπου 38.000 bpd παραπάνω σε σχέση με τους προηγούμενους τρεις μήνες, σύμφωνα με στοιχεία της λιμενικής αρχής του Ρότερνταμ, και διατηρήθηκαν πάνω από αυτό το επίπεδο για το υπόλοιπο του 2024.
«Οι εκτροπές έχουν πράγματι αυξήσει τη χιλιομετρική απόσταση λόγω μακρύτερων διαδρομών, γεγονός που έχει αυξήσει τη ζήτηση για καύσιμα στα πλοία», δήλωσε ο Aldo Spanjer της BNP Paribas.
Αλλαγή τακτικής Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα
Τον Ιανουάριο, οι Χούτι ανακοίνωσαν ότι θα επιτεθούν μόνο σε πλοία που συνδέονται με το Ισραήλ μετά την κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, ενισχύοντας τις ελπίδες για επιστροφή στην Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ.
Η επιστροφή των διελεύσεων προς βορρά μέσω της Διώρυγας του Σουέζ θα μειώσει τη ζήτηση καυσίμων καυσίμων, δήλωσε ο αναλυτής Spanjer και FGE της BNP Paribas, Stephen Brennock, αλλά τα στελέχη της ναυτιλίας παραμένουν προσεκτικά όσον αφορά την επιστροφή στη ναυσιπλοΐα μέσω της διαδρομής της Ερυθράς Θάλασσας προς τη Διώρυγα του Σουέζ.
Η ανάκαμψη στις πωλήσεις καυσίμων πλοίων στο Ρότερνταμ το πρώτο τρίμηνο οφειλόταν κυρίως στη σταθερή ζήτηση για μαζούτ υψηλής περιεκτικότητας σε θείο (HSFO) από μεγαλύτερα πλοία, είπαν οι αναλυτές.
Οι συνολικές πωλήσεις καυσίμων στο Ρότερνταμ μειώθηκαν κατά 1% το 2024 σε ετήσια βάση και σε 9,06 εκατομμύρια τόνους ή 158.000 bpd, λόγω της ασθενέστερης ζήτησης για καύσιμα HSFO.


Latest News

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο