
Μπούμερανγκ στην πολιτική του προέδρου Τραμπ που επιδιώκει την ενίσχυση της αμερικανικής παραγωγικής μηχανής, μπορεί να γυρίσουν τα μέτρα κατά των κινεζικής κατασκευής και ιδιοκτησίας πλοία, όπως υποστηρίζουν οι αναλυτές.
Ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv σε μία ανάλυση του υποστηρίζει ότι η κινεζική ναυπηγική βιομηχανία αποτελεί κρίσιμο στοιχείο της υποδομής της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας και οποιαδήποτε διαταραχή στη ροή των κινεζικών πλοίων θα μπορούσε να έχει αλυσιδωτές επιπτώσεις και στη μείωση της αποτελεσματικότητας του παγκόσμιου εμπορίου πλήττοντας τελικά τις αμερικανικές επιχειρήσεις, οι οποίες βασίζονται στην προσιτή και αποτελεσματική ναυτιλία για να παραμείνουν ανταγωνιστικές στην παγκόσμια αγορά.
Η πρόταση του γραφείου εμπορικού αντιπροσώπου των ΗΠΑ (USTR) που στοχεύει τα κινεζικά ναυτιλιακά συμφέροντα, ιδίως στα κινεζικής κατασκευής πλοία, τα λιμενικά τέλη και τις σχετικές κυρώσεις, αντιπροσωπεύει μια σημαντική κλιμάκωση των συνεχιζόμενων εμπορικών εντάσεων μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας, σημειώνει η Xclusiv. Η δεσπόζουσα θέση των κινεζικών ναυπηγείων στην παγκόσμια αγορά, σε συνδυασμό με τη συνεχιζόμενη διεθνή ζήτηση για πλοία κινεζικής κατασκευής, προκαλεί ερωτηματικά για την αποτελεσματικότητα των μέτρων του Προέδρου Τραμπ.
Κατά 45% κινεζικής κατασκευής ο στόλος ηλικίας μέχρι 10 ετών
Η κινεζική ναυπηγική βιομηχανία κατέχει δεσπόζουσα θέση στην παγκόσμια αγορά, αντιπροσωπεύοντας σημαντικό μερίδιο του χαρτοφυλακίου παραγγελιών σε βασικούς τομείς της ναυτιλίας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Xclusiv τα κινεζικά ναυπηγεία καλύπτουν περίπου το 70% του βιβλίου παραγγελιών για πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια άνω των 10.000 DWT, το 75% του βιβλίου παραγγελιών για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων άνω των 5.000 dwt και το 37% του βιβλίου παραγγελιών για πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου άνω των 3.000 DWT.
Επιπλέον, τα κινεζικά ναυπηγεία ελέγχουν μεγάλο μέρος των παραγγελιών για τα πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου, εδραιώνοντας περαιτέρω την κυριαρχία τους. Το 2026, προβλέπεται ότι τα κινεζικά ναυπηγεία θα παραδώσουν το 65% των νέων πλοίων σε όλες αυτές τις κατηγορίες. Αυτό το ισχυρό μερίδιο αγοράς οφείλεται σε έναν συνδυασμό παραγόντων, συμπεριλαμβανομένων των ανταγωνιστικών τιμών, των αποτελεσματικών διαδικασιών παραγωγής και των τεχνολογικών εξελίξεων στη ναυπηγική βιομηχανία.
Επίσης οι περισσότεροι πλοιοκτήτες στον κόσμο διαθέτουν ήδη πλοία κινεζικής κατασκευής ή βρίσκονται στη διαδικασία κατασκευής νέων σε κινεζικά ναυπηγεία. Τα κινεζικής κατασκευής πλοία αποτελούν σήμερα το 43% των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου άνω των 10.000 dwt, το 23% των δεξαμενόπλοιων άνω των 10.000 dwt, το 35% των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων άνω των 5.000 dwt και το 15% των πλοίων μεταφοράς αερίου άνω των 3.000 dwt στον ενεργό στόλο. Τα μεγέθη είναι ακόμη μεγαλύτερα στα πλοία ηλικίας 0-10 ετών καθώς τα κινεζικής κατασκευής πλοία αντιπροσωπεύουν 54%, 33%, 59% και 21% σε αυτά τα τμήματα, αντίστοιχα. Ο συνολικός στόλος των πλοίων ηλικίας κάτω των 10 ετών είναι κατά 45% κινεζικής κατασκευής.


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες