
Οι διαμορφώσεις των καθισμάτων στα αεροπλάνα συνήθως δεν αποτελούν μυστήριο: Η πρώτη θέση πάντα είναι πρώτη, παντού, ακολουθούμενη από τις θέσεις business class, τις οικονομικές θέσεις premium και, τέλος, τις απλές οικονομικές. Τώρα η Lufthansa ανατρέπει όλα αυτά.
Στο πλαίσιο του επανασχεδιασμού Allegris ύψους 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ, ο οποίος ισχύει πλέον επίσημα στις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων, η γερμανική εταιρεία αναβαθμίζει όχι μόνο τις θέσεις της αλλά και τον αριθμό των τύπων θέσεων που προσφέρει — σε 14 κατηγορίες.
Οι αναβαθμισμένες θέσεις που προαναγγέλθηκαν το 2017 σηματοδοτούν μια από τις μεγαλύτερες αναμορφώσεις του αερομεταφορέα. Μέχρι τώρα, άλλες αεροπορικές εταιρείες ανέβασαν το ενδιαφέρον τους για προσφορά πολυτέλειας, όπως τα Qsuites δύο ατόμων της Qatar Airways, που μετατρέπονται από ζευγάρι καθισμάτων σε κρεβάτια πλήρους μεγέθους ή τις σουίτες Aria της Cathay Pacific, που περιλαμβάνουν πρόσβαση σε μια ιπτάμενη γκαλερί τέχνης.
H δημιουργία τόσων πολλών διαφορετικών προϊόντων δημιουργεί πονοκεφάλους στην εφοδιαστική αλυσίδα και συμφόρηση στις κρατήσεις
Αυτό άφησε τη Lufthansa να προσπαθεί να προλάβει τις εξελίξεις. Ενώ το Κατάρ ψηφίστηκε ως η καλύτερη αεροπορική εταιρεία για business class από τη Skytrax το 2024, η Lufthansa δεν κατάφερε καν να μπει στην πρώτη 20άδα.
Η διαφορά που θα κάνει η κατηγοριοποίηση Allegris μπορεί επίσης να είναι πρόβλημα: Προσφέροντας τόσες πολλές κατηγορίες θέσεων, η Lufthansa έχει δημιουργήσει σύγχυση. Μόνο στην επιχειρηματική θέση, υπάρχουν επτά τύποι καθισμάτων. Υπάρχει ακόμη και κεντρικά καθίσματα «θρόνοι». Περιπλέκοντας τα πράγματα, όλα διατίθενται σε διαφορετικές τιμές.
Στελέχη αεροπορικών εταιρειών λένε ότι στόχος είναι να προσφέρουν «μέγιστη εξατομίκευση και αποκλειστικότητα». Και υπάρχει προηγούμενο για τις αεροπορικές εταιρείες να δημιουργούν ιδέες «business-class-plus» με επικουρικές χρεώσεις που συνδέονται με τους ήδη υψηλούς ναύλους premium. Μεταξύ αυτών, η British Airways χρεώνει επιπλέον για να επιλέξει κανείς θέση, ακόμα κι αν θέλει να καθίσει στο εμπρόσθιο τμήμα.
Όλο αυτό προκάλεσε περισσότερες καθυστερήσεις στην εισαγωγή του Allegris: Όπως αποδεικνύεται, η δημιουργία τόσων πολλών διαφορετικών προϊόντων δημιουργεί πονοκεφάλους στην εφοδιαστική αλυσίδα και συμφόρηση στις κρατήσεις. Αν και το μεγαλύτερο μέρος του στόλου θα έχει τις νέες θέσεις μέχρι το τέλος Απριλίου, περίπου το 10% του στόλου της Lufthansa θα παραμείνει αμετάβλητο τουλάχιστον μέχρι το 2028.

Θέσεις premium economy
Τι προσφέρουν οι νέες θέσεις
Allegris Business Class
Καμπίνες με πόρτες και προσωπικές ντουλάπες έχουν τοποθετηθεί σε όλα τα καθίσματα business class. Τα καθίσματα διαθέτουν επίσης σύστημα θέρμανσης και ψύξης που μπορούν να ρυθμιστούν μέσω tablet. Υπάρχουν επίσημα πέντε μοντέλα προς επιλογή, με δύο υποκατηγορίες. Εκτός από το κανονικό κάθισμα, η κάθε επιλογή δημιουργεί επιπλέον χρέωση.
- Σουίτες πρώτης θέσης: Οι σουίτες της πρώτης θέσης έχουν σχεδιαστεί για να έχουν περισσότερο προσωπικό και αποθηκευτικό χώρο. Τα διαμερίσματα προσφέρουν επίσης περισσότερη ιδιωτικότητα και μια πρόσθετη αίσθηση αποκλειστικότητας. Αναμένετε να στοιχίζουν €400 περισσότερο από την τυπική business class για πτήσεις μικρών αποστάσεων (> 3.000 μίλια), €500 για πτήσεις μεσαίων αποστάσεων (περ. 4.000 μίλια) και €600 για μεγαλύτερες πτήσεις.
- Κεντρικά καθίσματα με επιπλέον χώρο: Γνωστά και ως καθίσματα «θρόνοι», βρίσκονται στο κεντρικό τμήμα του αεροπλάνου, με επιπλέον χώρο και μεγαλύτερα τραπέζια. Είναι ιδανικά για να απλωθεί κανείς με φορητό υπολογιστή, αλλά τα καθίσματα λίγο πιο στενά γύρω από τους ώμους και τα πόδια. Στοιχίζουν 130 ευρώ επιπλέον για μικρές αποστάσεις, 170 ευρώ για μεσαίες και 230 ευρώ για μεγαλύτερες πτήσεις.
- Εξαιρετικά μακρύ κρεβάτι: Αυτά τα καθίσματα μπορούν να αναδιπλωθούν σε ένα κρεβάτι μήκους 2,2 μέτρων αντί 2 μέτρων για ψηλότερους επιβάτες. Ισχύει επιπλέον χρέωση €100 για μικρές διαδρομές, €140 για μεσαίες και €170 για μεγαλύτερες.
- Κάθισμα παραθύρου: Αυτά τα καθίσματα έχουν δύο διαφορετικές διατάξεις, είτε δίπλα στο παράθυρο ή λίγο πιο κοντά στο διάδρομο, ανάλογα με το πού βρίσκεται το τραπέζι και το προσωπικό μίνι μπαρ σε σχέση με το ίδιο το κάθισμα. Σε κοντινές αποστάσεις αυτό θα στοιχίζει επιπλέον €100, €140 για μεσαίες και €170 για μεγάλες αποστάσεις.
- Κανονικό κάθισμα: Απλώς το τυπικό κάθισμα δίπλα στο διάδρομο, οπότε τίποτα το ιδιαίτερο, χωρίς επιπλέον χρέωση.
Allegris Πρώτη Θέση
Για πρώτη φορά, οι σουίτες μπήκαν στην πρώτη θέση της Lufthansa. Αντί για μικρά διαχωριστικά, υπάρχουν τοίχοι μέχρι την οροφή και πόρτα που κλείνει. Υπάρχουν δύο ειδών σουίτες, μεμονωμένες σουίτες ή μία κατάλληλη για δύο άτομα.
Στην πρώτη θέση της Lufthansa, οι βασικές σουίτες προσφέρουν καθίσματα πλάτους περίπου 1 μέτρου, σε σύγκριση με 0,89 μέτρων στη Singapore Airlines, με ατομικές ρυθμίσεις θερμοκρασίας τόσο για την καμπίνα όσο και για τις πλάτες των καθισμάτων. Υπάρχει επίσης οθόνη τηλεόρασης 4K 32 ιντσών, μεγάλο τραπέζι φαγητού, προσωπική ντουλάπα και ασύρματη φόρτιση συσκευών με συνδεσιμότητα Bluetooth.
Οι θέσεις “Suite Plus” έχουν επιπλέον κομφόρ. Έχουν σχεδιαστεί για δύο άτομα που ταξιδεύουν μαζί, αν και είναι δυνατό να γίνει κράτηση για έναν μόνο. Τα ζευγάρια μπορούν να καθίσουν το ένα δίπλα στο άλλο ή το ένα απέναντι από το άλλο σε καθίσματα που αναδιπλώνονται για να γίνουν ένα διπλό κρεβάτι πλάτους 1,4 μέτρων. Η τηλεόραση είναι επίσης μεγαλύτερη, στις 43 ίντσες.
Σε αντίθεση με την business class, δεν υπάρχει καμία επικουρική χρέωση για αυτόν τον τύπο καθίσματος για δύο επιβάτες που κάνουν ήδη κράτηση για πρώτη θέση. Όμως, όπως σε ορισμένα ξενοδοχεία, υπάρχει επιπλέον χρέωση για ατομική χρήση: €1.900 για μικρές αποστάσεις, €2.400 για μεσαίες και €2.900 για μεγαλύτερες.
Ποιες πτήσεις αφορά
Από τις 30 Μαρτίου, οι θέσεις Allegris της Lufthansa θα διατίθενται από το Μόναχο προς Σαγκάη, Σικάγο και Σαν Φρανσίσκο. Περισσότεροι προορισμοί αναμένεται να προστεθούν στο μέλλον.
Όσο για το κόστος; Μια πτήση πρώτης θέσης μετ’ επιστροφής από το Μόναχο στη Σαγκάη μπορεί να στοιχίζει από περίπου 7.400 έως 9.250 ευρώ.


Latest News

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια

Πόσο πιο πλούσιες έγιναν οι 19 πλουσιότερες οικογένειες των ΗΠΑ πέρυσι
Οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους στην Αμερική ελέγχουν τον πλούτο του έθνους σε επίπεδα ρεκόρ

100 ημέρες χάους και ελάχιστα αποτελέσματα από το DOGE του Μασκ
Αδηλο το μέλλον του υπουργείου αποτελεσματικότητας μετα την αποχώρηση Μασκ - Η κριτική για έλλειψη διαφάνειας και τα πενιχρά αποτελέσματα

Από τα τρένα στα... τανκς - Η ιστορική στροφή της Γερμανίας που γεννά ευκαιρίες
Τι αναφέρει δημοσίευμα των FT για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτό το διάστημα η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης

Τραμπ: Ο πόλεμος με την Fed και το βαθύ πλήγμα στην αγορά ομολόγων
Στο κάδρο η ανεξαρτησία της Fed που προστίθεται στις ανησυχίες των επενδυτών για το χρέος, τον εμπορικό πόλεμο και τους τριγμούς στο καθεστώς του ασφαλούς καταφυγίου

H μεγάλη αντεπίθεση της Volkswagen στην Κίνα
Τρία καινούργια μοντέλα σχεδιασμένα ειδικά για την κινεζική αγορά παρουσίασε η γερμανική εταιρεία στη Σανγκάη

Η Nestle παγώνει τις τιμές για να μη χάσει καταναλωτές
Οι δασμοί πυροδοτούν σενάρια ύφεσης και πτώσης της κατανάλωσης - Σε άνοδο τα προϊόντα private label
![Φιλίπ Λέιν [ΕΚΤ]: Οι δασμοί Τραμπ είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/lane-ecb-600x432.jpg)
Λέιν: Οι δασμοί είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη
Ο Φιλίπ Λέιν εμφανίστηκε αισιόδοξος - Τι ανακοίνωσε για τα επιτόκια