Οι οικονομικές πιέσεις που βιώνουν οι καταναλωτές συνεχίζουν να διαμορφώνουν τις αγοραστικές τους συμπεριφορές. Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει η έρευνα Consumer Outlook της NielsenIQ.

Σύμφωνα με τα ευρήματα, το 50% των Ελλήνων καταναλωτών αναφέρει επιδείνωση της οικονομικής τους κατάστασης σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, αποδίδοντας αυτή την επιδείνωση κυρίως στην αύξηση του κόστους ζωής, τόσο στα βασικά είδη νοικοκυριού, όσο και στις υπηρεσίες κοινής ωφέλειας.

Ως αποτέλεσμα, οι υπεύθυνοι για τις αγορές των νοικοκυριών έχουν υιοθετήσει μια πιο προσεκτική προσέγγιση στις δαπάνες τους, με το 67% να δείχνει αυξημένη ευαισθησία στις τιμές των προϊόντων και να παρακολουθεί τις αλλαγές τους.

Nieslsen IQ: Η έρευνα Shopper Insights

Οι προωθητικές ενέργειες συνεχίζουν να ασκούν σημαντική επίδραση στις αγοραστικές αποφάσεις, με πάνω από το 80% των καταναλωτών να επιλέγουν εναλλακτικές μάρκες βάσει των προωθητικών προσφορών, όπως αποδεικνύεται από την έρευνα Shopper Insights της NielsenIQ.

Αυτό εγείρει σημαντικά ερωτήματα σχετικά με το αν η τιμή παραμένει το κυρίαρχο κριτήριο επιλογής, την προοπτική ανάπτυξης των premium προϊόντων και τον ρόλο της καινοτομίας στη διαφοροποίηση της αγοράς.

Παραμένει η τιμή το κυρίαρχο κριτήριο επιλογής;

Μια ενδελεχής ανάλυση 162 κατηγοριών ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (FMCGs), που πραγματοποιήθηκε από τον κ. Δημήτρη Βελισσαρίδη, Senior Customer Success Consultant στη NielsenIQ, ανέδειξε τη δυναμική ανάπτυξης των premium προϊόντων.

Αυτά παρουσιάζουν υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης συγκριτικά με το σύνολο των FMCGs (+4,7% έναντι +3,7%), ενώ συνεισφέρουν άνω του 50% των πωλήσεων στο 30% των εξεταζόμενων κατηγοριών, δημιουργώντας ευκαιρίες για στρατηγική premiumization.

Kαταναλωτές έτοιμοι να επενδύσουν σε προϊόντα υψηλότερης αξίας

Τα βασικά χαρακτηριστικά που καθιστούν τους καταναλωτές διατεθειμένους να επενδύσουν σε προϊόντα υψηλότερης αξίας, σύμφωνα και πάλι με την έρευνα Consumer Outlook της NielsenIQ, περιλαμβάνουν την προώθηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής, την παροχή στιγμών απόλαυσης και τη διευκόλυνση των καθημερινών διαδικασιών.

Η πρακτικότητα και η αποτελεσματικότητα αποτελούν επίσης καθοριστικούς παράγοντες στις αγοραστικές αποφάσεις. Επιπλέον, η εισαγωγή νέων προϊόντων διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στη διαμόρφωση της αγοράς, με περίπου το 13% των διαθέσιμων κωδικών να αφορά νέες, ενδεχομένως καινοτόμες προτάσεις, οι οποίες συμβάλλουν άμεσα στην ανάπτυξη των FMCGs.

Σε ένα ολοένα πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον, η καινοτομία παραμένει θεμελιώδης για τη βιώσιμη ανάπτυξη, ιδιαίτερα σε κατηγορίες όπου η έρευνα και ανάπτυξη αποτελούν βασικό στοιχείο στρατηγικής εξέλιξης. Τα παραπάνω ευρήματα αναδεικνύουν τη μεταβαλλόμενη καταναλωτική νοοτροπία, τη δυναμική μεταξύ κόστους και ποιότητας και την ανάγκη των επιχειρήσεων να ευθυγραμμίσουν τις προσφορές τους με τις αναδυόμενες καταναλωτικές προτιμήσεις.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Οικονομία
Alpha Bank: Αλληλένδετες η παραγωγικότητα της εργασίας και οι επενδύσεις
Οικονομία |

Αλληλένδετες η παραγωγικότητα της εργασίας και οι επενδύσεις - Πώς εξελίσσονται στην Ελλάδα

Το εργατικό δυναμικό ως ποσοστό του συνολικού πληθυσμού και ο δείκτης παραγωγικότητας της εργασίας εξακολουθούν να υπολείπονται σε σύγκριση με τις προ κρίσης επιδόσεις τους, σύμφωνα με την Alpha Bank

Χατζηδάκης: Τον Σεπτέμβριο θα έχουμε μέτρα στήριξης και για τη μεσαία τάξη
Οικονομία |

Έρχονται μέτρα στήριξης και για τη μεσαία τάξη - Τι είπε ο Χατζηδάκης

Καλεσμένος στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» ήταν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Κωστής Χατζηδάκης, ο οποίος μίλησε για τα μέτρα οικονομικής στήριξης που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός μετά την ανακοίνωση του πρωτογενούς πλεονάσματος