Αυτοκινητοβιομηχανία: Αλλαγή πλάνου από τις κινεζικές εταιρείες στην απόβασή τους στην ΕΕ

Η ραγδαία άνοδος των EV που παράγει η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία έχει πυροδοτήσει προστατευτικά μέτρα από τις ΗΠΑ αλλά και την ΕΕ

Αυτοκινητοβιομηχανία: Αλλαγή πλάνου από τις κινεζικές εταιρείες στην απόβασή τους στην ΕΕ

Οι Κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων που επεκτείνονται στην Ευρώπη αναγκάζονται να αναπροσαρμόσουν τις βραχυπρόθεσμες φιλοδοξίες τους, καθώς τα δασμολογικά εμπόδια έχουν επιβραδύνει τις κυκλοφορίες προϊόντων και έχουν καταστήσει τα ηλεκτρικά τους οχήματα λιγότερο προσιτά, όπως επισημαίνουν οι Financial Times.

Η ραγδαία άνοδος των ηλεκτρικών οχημάτων κινεζικής κατασκευής – με τις χαμηλές τιμές τους και τα προηγμένα χαρακτηριστικά λογισμικού τους – έχει πυροδοτήσει προστατευτικά μέτρα τόσο στις ΗΠΑ όσο και στην ΕΕ, με τις Βρυξέλλες πέρυσι να επιβάλλουν δασμούς έως και 45% στα ηλεκτρικά οχήματα από τη χώρα, ενώ η αγορά των ΗΠΑ παραμένει ουσιαστικά κλειστή για τους Κινέζους κατασκευαστές αυτοκινήτων.

Η Κίνα επιδιώκει επίσης να επαναπροσδιορίσει τους δεσμούς με την ΕΕ και να εντείνει τις διαπραγματεύσεις υψηλού επιπέδου για την επίλυση του ζητήματος των δασμών εν μέσω ενός σκληρού παγκόσμιου εμπορικού πολέμου που ξεκίνησε ο Ντόναλντ Τραμπ

Το πρόσθετο κόστος έχει αποδυναμώσει την ανταγωνιστικότητα των τιμών πολλών εταιρειών, ενώ άλλες αντιμετωπίζουν προβλήματα στην επέκταση των δικτύων διανομής τους.

Οι «δυσκολίες σίγουρα υποτιμήθηκαν στον αρχικό μας σχεδιασμό», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Nio, William Li, στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάης την περασμένη εβδομάδα, αν και είπε ότι η εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων παρέμεινε «σταθερά δεσμευμένη» να αυξήσει σταδιακά το αποτύπωμά της στην Ευρώπη.

Μικρό μερίδιο η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία

Παρά τις δηλωμένες φιλοδοξίες τους, το μερίδιο αγοράς των κινεζικών εμπορικών σημάτων στην Ευρώπη και το Ηνωμένο Βασίλειο εξακολουθεί να είναι μικρό, στο 4,3% τους πρώτους δύο μήνες του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με τον αναλυτή αυτοκινήτων Matthias Schmidt.

Τον περασμένο μήνα, ο διευθύνων σύμβουλος της Leapmotor, Zhu Jiangming, προειδοποίησε ότι «ο δασμός 30,7% και το κόστος αποστολής 10% έχουν επηρεάσει σημαντικά την ανταγωνιστικότητά μας [στην Ευρώπη]».

Η Stellantis αγόρασε πέρυσι το 20% των μετοχών της Leapmotor σε μια συμφωνία-ορόσημο, όπου τα ηλεκτρικά οχήματα της νεοσύστατης εταιρείας με έδρα το Hangzhou επρόκειτο να πωλούνται στις αντιπροσωπείες των ιδιοκτητών της Fiat και της Peugeot στην Ευρώπη.

Ωστόσο, η συνεργασία έχει ήδη υποστεί ένα σημαντικό πλήγμα, αφού η Stellantis σταμάτησε απότομα την παραγωγή του μικρού ηλεκτρικού μοντέλου T03 της Leapmotor στην Πολωνία στα τέλη Μαρτίου, χωρίς να δώσει δημόσια κάποια εξήγηση για την απόφασή της.

Η Πολωνία ήταν μεταξύ των κρατών της ΕΕ που ψήφισαν υπέρ των δασμών του μπλοκ, αφού οι Βρυξέλλες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά οχήματα επιδοτήθηκαν άδικα από το Πεκίνο.

Η προτεραιότητα της εταιρείας τώρα είναι να ξεκινήσει την παραγωγή στην Ευρώπη έως το δεύτερο ή τρίτο τρίμηνο του 2026.

«Οι δασμοί κατά των επιδοτήσεων φαίνεται να έχουν φρενάρει την πρόοδο διείσδυσης [των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων]», δήλωσε ο Schmidt, παρά το γεγονός ότι μάρκες όπως η Xpeng και η BYD εισέρχονται στην ήπειρο με νέα μοντέλα. Το μερίδιο των κινεζικών ομίλων σε νέα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη έχει επίσης μειωθεί από 50% πριν από τους δασμούς που επιβλήθηκαν από τις Βρυξέλλες — σε 30% — καθώς στρέφονται σε πιο κερδοφόρα βενζινοκίνητα οχήματα για να αποφύγουν τους δασμούς.

Η Nio στοχεύει να λανσάρει ένα νέο μικρό ηλεκτρικό όχημα με την μάρκα Firefly σε περισσότερες από πέντε ευρωπαϊκές χώρες μέχρι το τέλος του έτους, αφού δεν κατάφερε να συγχρονίσει το ντεμπούτο του μοντέλου με την κυκλοφορία του στην Κίνα αυτόν τον μήνα. Η εταιρεία δυσκολεύεται να επεκτείνει το τοπικό δίκτυο αντιπροσώπων της στην Ευρώπη και πρόσφατα εγκατέλειψε ένα μοντέλο πωλήσεων απευθείας στον καταναλωτή μετά από τις αδύναμες ευρωπαϊκές πωλήσεις.

Ο Li δήλωσε ότι ήταν δυνατό να ανοίξουν 100 εκθεσιακούς χώρους σε ένα μόνο μήνα στην Κίνα, αλλά «η επίτευξη του ίδιου ρυθμού στην Ευρώπη είναι πολύ πιο δύσκολη, με το κόστος να υπερβαίνει κατά πολύ τις προσδοκίες μας».

Σχέδια επέκτασης

Παρ’ όλα αυτά, ορισμένοι κινεζικοί όμιλοι προχωρούν με σχέδια επέκτασης.

Η διοίκηση της BYD δήλωσε στους αναλυτές της Citi στη Σαγκάη ότι ο όμιλος αναμένει ότι η ΕΕ θα αντιπροσωπεύει το 20% των εξαγωγών οχημάτων του φέτος, από 15% το 2024, με την παραγωγή να αναμένεται να ξεκινήσει στην Ουγγαρία φέτος.

αυτοκινητοβιομηχανία

Τα υβριδικά οχήματα οδηγούν την προβλεπόμενη ανάπτυξη, καθώς τα οχήματα δεν υπόκεινται σε δασμούς της ΕΕ και αναμένεται να αποτελούν περίπου το ήμισυ των εξαγωγών της BYD.

Ο Zeekr, που υποστηρίζεται από την Geely, υποβάθμισε επίσης τον αντίκτυπο των δασμών της ΕΕ στην ανταγωνιστικότητα των τιμών του. «Σε ορισμένες χώρες, οι δασμοί είναι υψηλοί, κάτι που είναι δίκαιο για όλους. Δεν είναι πρόβλημα», δήλωσε ο Mars Chen, αντιπρόεδρος της Zeekr.

Ο όμιλος, ο οποίος έχει παρουσία στη Σουηδία, την Ολλανδία και τη Νορβηγία, στοχεύει να επεκταθεί σε εννέα ευρωπαϊκές αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, της Ελβετίας και της Δανίας μέχρι το τέλος του έτους.

Η Κίνα επιδιώκει επίσης να επαναπροσδιορίσει τους δεσμούς με την ΕΕ και να εντείνει τις διαπραγματεύσεις υψηλού επιπέδου για την επίλυση του ζητήματος των δασμών εν μέσω ενός σκληρού παγκόσμιου εμπορικού πολέμου που ξεκίνησε ο Ντόναλντ Τραμπ.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, Όλα Καλένιους, δήλωσε σε δημοσιογράφους στη Σαγκάη ότι αναμένει από τις δύο πλευρές να καταλήξουν σε «μια δίκαιη και έξυπνη λύση». «Είμαστε ανοιχτοί στον ανταγωνισμό προς οποιαδήποτε κατεύθυνση, μέσω οποιασδήποτε χώρας, με ίσους όρους ανταγωνισμού», κατέληξε.

OT Originals

Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο