Στην… άλλη άκρη του Ατλαντικού και συγκεκριμένα τον Καναδά θα φθάσει σύντομα η Jumbo. Η εταιρεία του Απόστολου Βακάκη υπέγραψε συμφωνία με τον ισραηλινό όμιλο Fox για την ανάληψη των δικαιωμάτων δικαιόχρησης (franchise) και στην καναδική αγορά.
Ο όμιλος Fox διαθέτει ήδη τα δικαιώματα του ελληνικού σήματος για την αγορά του Ισραήλ. Συγκεκριμένα, αυτή τη στιγμή λειτουργεί τρία καταστήματα ενώ σύμφωνα με πληροφορίες αναμένεται να προστεθούν άλλα δυο το επόμενο διάστημα σε νέες περιοχές της χώρας.
Τα θετικά αποτελέσματα της μεταξύ τους συνεργασίας αποτέλεσαν, όπως αναφέρουν πηγές που γνωρίζουν, το «διαβατήριο» για την επέκτασή της και στον Καναδά.
Tο success story του Ισραήλ
Μάλιστα, ο Απόστολος Βακάκης μιλώντας πρόσφατα σε αναλυτές έκανε ειδική μνεία στο Ισραήλ, λέγοντας πως «κινείται ενάντια σε κάθε λογική», πηγαίνοντας καλύτερα τις προσδοκίες καθώς βρίσκεται σε εξέλιξη ένας πόλεμος.
«Η κατάσταση θα μπορούσε να εξελιχθεί ακόμη καλύτερα υπέρ μας και θα λέγαμε ότι το Ισραήλ είναι ένα success story», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Το σχέδιο του ομίλου Fox
Ο όμιλος Fox έχει ήδη παρουσία στην χώρα της Βόρειας Αμερικής με δικά της καταστήματα. Σύμφωνα με πληροφορίες, η επένδυση θα βαρύνει αποκλειστικά τον ισραηλινό όμιλο ενώ λέγεται πως σε πρώτη φάση αφορά στη δημιουργία 5-10 καταστημάτων Jumbο μέσα στην επόμενη τριετία.
Η… πολιτική του franchise είναι κάτι που προωθεί η διοικητική ομάδα του Jumbo, αναθέτοντας την ευθύνη ανάπτυξης του σήματος εκτός Ελλάδας σε τρίτους. Πρόσφατα, άναψε το πράσινο φως για την λειτουργία ενός καταστήματος franchise στη Μολδαβία στον συνεργάτη της στην Αλβανία.
Οι πασχαλινές πωλήσεις και η αισιοδοξία
Όσον αφορά στην πορεία των πωλήσεων του ομίλου Jumbo, πληροφορίες αναφέρουν ότι συνέχισαν την ανοδική τους πορεία και τον Απρίλιο, καταγράφοντας άνοδο κάτω από 8%. Η περίοδος του Πάσχα άλλωστε είναι από τις πιο παραγωγικές περιόδους της εταιρείας στη διάρκεια όλου του χρόνου.
Ο κ. Βακάκης δήλωσε πρόσφατα πως παραμένει αισιόδοξος για την πορεία ανάπτυξης της Jumbo ενώ τόνισε ότι προσπαθεί να διασφαλίσει κέρδη, αποφεύγοντας αχρείαστα ρίσκα.
«Αυτός είναι ο τρόπος των Jumbo – μπορεί να δυσαρεστώ κάποιους που θα ήθελα να διοικήσουν την εταιρεία σαν πύραυλο αντί για αεροπλάνο, αλλά αυτή είναι η απόφαση της τρέχουσας διοίκησης».
Η επέκταση του ιδιόκτητου δικτύου
Να σημειωθεί πως σύμφωνα με τον επενδυτικό σχεδιασμό του ομίλου Jumbo για τα ιδιόκτητα καταστήματα, στην Ελλάδα προγραμματίζεται το άνοιγμα ενός καταστήματος κάθε τρία χρόνια.
Στην Κύπρο, 2 επιπλέον υπερκαταστήματα τα επόμενα 5 χρόνια, ένα στη Λάρνακα και ένα στον Πρωταρά.
Στη Βουλγαρία, ένα ακόμη υπερ-κατάστημα μαζί με τις πωλήσεις οικοπέδων (που δεν προορίζονται για την ανάπτυξη καταστημάτων) τα επόμενα 2-3 χρόνια. Και στη Ρουμανία, συνεχίζεται η επέκταση του δικτύου με την προσθήκη 1-2 υπερκαταστημάτων ετησίως.