Apple: Το σχέδιο, με αιχμή την ΑΙ, απειλεί την κυριαρχία της Google 

Οι δύο εταιρείες μέχρι τώρα συνεργάζονται στενά για τις αναζητήσεις των χρηστών του iPhone

Apple: Το σχέδιο, με αιχμή την ΑΙ, απειλεί την κυριαρχία της Google 

Η Apple σχεδιάζει να προσθέσει λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) στο δικό της πρόγραμμα περιήγησης Safari, απειλώντας την πρωτοκαθεδρία της Google στις αναζητήσεις στο διαδίκτυο. Σήμερα Apple και Google έχουν σήμερα συμφωνία ώστε οι χρήστες των 2 δισεκατομμυρίων σε λειτουργία iPhone της πρώτης να χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες της δεύτερης στις αναζητήσεις τους.

Σήμερα η επικερδής διαφημιστική δραστηριότητα της Google βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στη χρήση της μηχανής αναζήτησής της από τους χρήστες συσκευών της Apple. Η κατασκευάστρια των iPhone τώρα φαίνεται ότι εξετάζει ενεργά την αναμόρφωση στον τρόπο με τον οποίο το Safari θα παρέχει δυνατότητες αναζήτησης.

Oι αναζητήσεις στο Safari μειώθηκαν για πρώτη φορά τον περασμένο μήνα λόγω της στροφής των χρηστών στην ΑΙ

Όλα ξεκίνησαν από κατάθεση του αντιπροέδρου της Apple, Έντι Κιού, στη δίκη που έχει ξεκινήσει μετά από προσφυγή του Υπουργείου Δικαιοσύνης των ΗΠΑ κατά της μητρικής της Google, της Alphabet. Εκεί ανέφερε ότι η Apple «εξετάζει ενεργά» να αναμορφώσει τη μηχανή αναζήτησής της, το Safari.

Στην καρδιά της δίκης είναι η συμφωνία των δύο εταιρειών, η οποία εκτιμάται σε 20 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως, η οποία καθιστά την Google την προεπιλεγμένη μηχανή αναζήτησης στο πρόγραμμα περιήγησης της Apple. Η προσφυγή των ΗΠΑ θα μπορούσε να αναγκάσει τους τεχνολογικούς γίγαντες να αναιρέσουν τη συμφωνία, ανατρέποντας τον τρόπο λειτουργίας του iPhone και άλλων συσκευών.

Κάτι τέτοιο θα ήταν μεγάλο πλήγμα για τη Google η οποία βασίζεται στην Apple για μεγάλο μέρος των διαφημιστικών της εσόδων μέσω της προβολής αποτελεσμάτων σε αναζητήσεις. Και οι επενδυτές είδαν τις εξελίξεις αυτές ως κακό οιωνό τόσο για την Alphabet όσο και για την Apple, οι οποίες ίσως χρειαστεί να εγκαταλείψουν την επικερδή τους συμφωνία.

Apple

Στροφή προς την ΑΙ για τις αναζητήσεις

Ο Κιού ανέφερε ότι οι αναζητήσεις στο Safari μειώθηκαν για πρώτη φορά τον περασμένο μήνα λόγω της αυξανόμενης στροφής των χρηστών προς την τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ). Η Google από την πλευρά της ανακοίνωσε ότι συνέχισε να βλέπει αύξηση στον συνολικό αριθμό υποβολής ερωτημάτων αναζήτησης από χρήστες, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που προέρχονται από τις συσκευές και τις πλατφόρμες της Apple.

Το ίδιο στέλεχος πιστεύει ότι οι πάροχοι υπηρεσιών αναζήτησης μέσω ΑΙ, συμπεριλαμβανομένων των OpenAI, Perplexity AI  και Anthropic PBC, θα αντικαταστήσουν τελικά τις παραδοσιακές μηχανές αναζήτησης όπως η Google της Alphabet. Ο ίδιος θεωρεί ότι η Apple θα φέρει αυτές τις επιλογές χρήσης ΑΙ στο Safari στο μέλλον. «Θα τις προσθέσουμε στη λίστα – πιθανότατα δεν θα είναι οι προεπιλεγμένες» υπηρεσίες, είπε, υποδεικνύοντας ότι χρειάζονται ακόμη βελτίωση. Η Apple είχε ήδη κάποιες συζητήσεις με την Perplexity για το θέμα αυτό. «Νομίζω ότι σήμερα υπάρχει πολύ μεγαλύτερο δυναμικό επειδή υπάρχουν νέοι συμμετέχοντες (ΑΙ) που αντιμετωπίζουν το πρόβλημα με διαφορετικό τρόπο», ανέφερε.

Η σημασία της αλλαγής

Μια τέτοια πιθανή αλλαγή από το Google Search σε υπηρεσίες ΑΙ για αναζητήσεις θεωρείται πολύ μεγάλη υπόθεση στη Silicon Valley και παγκοσμίως. Μόνο η Appleμε τα iPhone έχει περισσότερες από 2 δισεκατομμύρια ενεργές συσκευές με τις οποίες οι χρήστες κάνουν αναζητήσεις.

Από την κυκλοφορία του πρώτου smartphone της Apple το 2007 μέχρι τώρα, οι χρήστες πλοηγούνται στον ιστό κάνοντας αναζητήσεις μέσω της Google. Τώρα, οι καταναλωτές θα εισέλθουν σε ένα σύμπαν που κυριαρχείται από υπηρεσίες τεχνητής νοημοσύνης που προσφέρουν πολλές εταιρείες.

Η Apple προσφέρει αυτήν τη στιγμή το ChatGPT της OpenAI ως επιλογή στον ψηφιακό βοηθό Siri και αναμένεται να προσθέσει το Gemini, το προϊόν αναζήτησης τεχνητής νοημοσύνης της Google, αργότερα φέτος.

OT Originals

Περισσότερα από Τεχνολογία

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο