Ο Όμιλος Eurostar σχεδιάζει να λανσάρει απευθείας σιδηροδρομικές υπηρεσίες από το Λονδίνο προς τη Φρανκφούρτη και τη Γενεύη την επόμενη δεκαετία, συνδέοντας την πρωτεύουσα του Ηνωμένου Βασιλείου με δύο από τα βασικά οικονομικά κέντρα της Ευρώπης.
Τα ταξίδια θα διαρκούν περίπου πέντε ώρες, δήλωσε εκπρόσωπος του φορέα εκμετάλλευσης στο Bloomberg. Στο πλαίσιο των νέων υπηρεσιών, η Eurostar, η οποία ανήκει κατά πλειοψηφία στην κρατική σιδηροδρομική εταιρεία της Γαλλίας SNCF, δήλωσε ότι θα επενδύσει περίπου 2 δισεκατομμύρια ευρώ για να αυξήσει τον στόλο της κατά περίπου 30%.
Τα σχέδια της Eurostar έρχονται καθώς αντιμετωπίζει κριτική για τις υψηλές τιμές και την αξιοπιστία της. Θα μπορούσε επίσης να αντιμετωπίσει την αντίθεση άλλων φορέων εκμετάλλευσης που πιέζουν να λανσάρουν ανταγωνιστικές υπηρεσίες για να τερματίσουν το 31ετές μονοπώλιό της στα διεθνή τρένα από τη Βρετανία. Ο όμιλος Virgin του Ρίτσαρντ Μπράνσον και ο όμιλος FS Italiane είναι μεταξύ των εταιρειών που επιδιώκουν να ανταγωνιστούν την Eurostar στην κύρια διαδρομή της μεταξύ Λονδίνου και Παρισιού.

Τα τρένα που θα εξυπηρετούν στελέχη χρηματοοικονομικών
Η προσφορά απευθείας τρένων από το Λονδίνο προς τη Φρανκφούρτη και τη Γενεύη θα επέτρεπε σε τραπεζίτες και άλλους επαγγελματίες του χρηματοοικονομικού τομέα να συνεχίσουν την εργασία τους και να πραγματοποιούν κλήσεις κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους, σε αντίθεση με τα αεροπλάνα.
Η Eurostar λειτουργεί επί του παρόντος υπηρεσίες σε πέντε χώρες: το Ηνωμένο Βασίλειο, το Βέλγιο, τη Γαλλία, την Ολλανδία και τη Γερμανία. Η πιο δημοφιλής διαδρομή, από το Λονδίνο προς το Παρίσι, προσέλκυσε περισσότερους από 280.000 επιβάτες πέρυσι.
Η εταιρεία πίσω από το St Pancras, τον σιδηροδρομικό σταθμό του Λονδίνου όπου λειτουργεί η Eurostar, και η Getlink SE, ο φορέας εκμετάλλευσης της σήραγγας της Μάγχης, δήλωσαν νωρίτερα φέτος ότι ήθελαν να ανοίξουν περισσότερες υπηρεσίες προς τη Γαλλία και νέες διαδρομές προς τη Γερμανία και την Ελβετία.
Πέρυσι, μια έκθεση της ομάδας εκστρατείας Transport and Environment (T&E) αξιολόγησε την Eurostar ως τη χειρότερη από τις 27 ευρωπαϊκές σιδηροδρομικές υπηρεσίες. Η έρευνα έλαβε υπόψη παράγοντες όπως οι τιμές των εισιτηρίων, η αξιοπιστία και η εμπειρία. Η Eurostar αμφισβήτησε τα ευρήματα.