Tο πρώτο της ελαφρύ ηλεκτρικό επιβατικό αυτοκίνητο για την ιαπωνική αγορά παρουσίασε η Honda Motor, φιλοδοξώντας το νέο μοντέλο να βοηθήσει στην τόνωση της ζήτησης για πιο οικολογικά οχήματα στη χώρα.
Το λεγόμενο αυτοκίνητο kei, με την ονομασία N-ONE e:, θα κυκλοφορήσει στην αγορά στην τιμή των 2,7 εκατομμυρίων γεν (18.300 δολάρια) από τις 12 Σεπτεμβρίου, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία την Πέμπτη. Το αυτοκίνητο μπορεί να διανύσει 295 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση, ξεπερνώντας την αυτονομία των 180 χιλιομέτρων του Sakura της Nissan, του πιο δημοφιλούς ηλεκτρικού οχήματος της χώρας.
Τα αυτοκίνητα Kei αντιπροσωπεύουν περίπου το ένα τρίτο της αγοράς αυτοκινήτων της Ιαπωνίας
Τα αυτοκίνητα Kei αντιπροσωπεύουν περίπου το ένα τρίτο της αγοράς αυτοκινήτων της Ιαπωνίας και η Honda ήδη κυριαρχεί στον τομέα — το βενζινοκίνητο N-Box της είναι το αυτοκίνητο με τις καλύτερες πωλήσεις στη χώρα. Ωστόσο, οι κατασκευαστές δυσκολεύονται να εισέλθουν ουσιαστικά στην εγχώρια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, με τους καταναλωτές να αποθαρρύνονται από τις υψηλές τιμές και την ανεπαρκή υποδομή φόρτισης και να προτιμούν τα υβριδικά βενζινοκίνητα οχήματα.
«Όσον αφορά την προώθηση ηλεκτρικών οχημάτων, ο τρόπος σκέψης μας είναι ότι θα πρέπει να ξεκινά με τα αυτοκίνητα που είναι πιο οικεία στον κόσμο», δήλωσε ο Hideo Kawasaka, ο οποίος διευθύνει τις περιφερειακές δραστηριότητες της Honda στην Ιαπωνία.
Ο ανταγωνισμός των Kei στην Ιαπωνία
Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πιθανό να αντιπροσωπεύουν μόλις το 3,4% των πωλήσεων νέων οχημάτων στη χώρα το 2025, σύμφωνα με το BloombergNEF , καθιστώντας τη μετάβαση της Ιαπωνίας σε καθαρότερες μεταφορές σημαντικά πιο αργή από ό,τι σε χώρες όπως οι ΗΠΑ, η Ευρώπη και η Κίνα.
Ωστόσο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες στοιχηματίζουν ότι οι καταναλωτικές προτιμήσεις θα μεταμορφωθούν μακροπρόθεσμα. Εκτός από την Honda, οι τοπικές μάρκες Suzuki και Toyota θα λανσάρουν από κοινού ένα ηλεκτρικό όχημα kei φέτος. Εν τω μεταξύ, η κινεζική BYD σχεδιάζει να λανσάρει ένα ηλεκτρικό όχημα kei με μπαταρία για την Ιαπωνία τον επόμενο χρόνο, σύμφωνα με τους Financial Times.
«Προβλέπουμε ότι το ανταγωνιστικό περιβάλλον θα γίνεται ολοένα και πιο αυστηρό στο μέλλον, επομένως σχεδιάζουμε να κάνουμε συνεχείς βελτιώσεις προκειμένου να ενισχύσουμε την αξία της μάρκας Honda στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων», δήλωσε ο Kawasaka.