Την «Κοινοπραξία METKA ATE – ΤΕΚΑΛ ΑΕ» ως προσωρινό Ανάδοχο για την κατασκευή του 6ου Προβλήματα ενέκρινε το διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, επιβεβαιώνοντας σχετικό ρεπορτάζ του ΟΤ.
Το εν λόγω έργο αποτελεί υποχρεωτική Επένδυση σύμφωνα με τη Σύμβαση Παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΟΛΘ Α.Ε. Το Διοικητικό Συμβούλιο ενέκρινε επίσης τη Σύμβαση Κατασκευαστικών Εργασιών. Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση θα ακολουθήσουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες για την ανάθεση και υπογραφή της Σύμβασης σύμφωνα με τους όρους του Διαγωνισμού.
Σε εξέλιξη οι εργασίες
Σημειώνεται ότι οι πρόδρομες εργασίες έχουν ξεκινήσει μήνες τώρα, ενώ με την τελική υπογραφή θα ανέβουν οι ταχύτητες υλοποίησης του έργου. Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Ντίνος Μπενρουμπή, αντιπρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου και διευθύνων σύμβουλος της METKA είχε προδιαγράψει την εξέλιξη μιλώντας στο OT FORUM που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της 89ης ΔΕΘ, λέγοντας ότι «στις επόμενες λίγες εβδομάδες θα προχωρήσουμε στην τελική υπογραφή».
Τα δύο ορόσημα του 6ου Προβλήτα του ΟΛΘ
Σύμφωνα με τον κ. Μπενρουμπή είχαν ήδη υλοποιηθεί δύο πολύ σημαντικά ορόσημα.
Το ένα ορόσημο είναι ότι ξεκίνησαν οι πρόδρομες εργασίες αξίας τριών εκατομμυρίων, οι οποίες κοντεύουν να τελειώσουν.
Και το δεύτερο είναι ότι «η υποχρέωση που είχαμε, η οποία τονίζω βέβαια, ήταν αφού υπογραφόταν η σύμβαση, αλλά λόγω της πολύ καλής σχέσης με τον κύριο του έργου και επειδή καθυστερούσαν κάποιες αδειοδοτήσεις του ίδιου του λιμανιού, το αλλάξαμε και το κάναμε πριν, το value engineering που απαιτείτο. Δεχτήκαμε να το κάνουμε πριν υπογράψουμε και έτσι φτάσαμε στην τελική σύμβαση και στο τελικό ποσό ήδη, οπότε το ποσό είναι συμφωνημένο πια μετά το engineering».
Με την επέκταση του Προβλήτα 6, το λιμάνι θα μπορεί να εξυπηρετεί πλοία εμπορευματοκιβωτίων κύριων γραμμών
Πάνω από 200 εκατ. ευρώ το έργο
Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 200 εκατ. ευρώ. Επιπλέον η ΟΛΘ Α.Ε., στο πλαίσιο της επιτάχυνσης του έργου, συμφώνησε με τον ανάδοχο για την αξιοποίηση και δεύτερης μονάδας παραγωγής «caisson» ώστε οι εργασίες να προχωρούν πιο γρήγορα.
Με την επέκταση του Προβλήτα 6, το λιμάνι θα μπορεί να εξυπηρετεί πλοία εμπορευματοκιβωτίων κύριων γραμμών, δυναμικότητας έως και 24.000 TEU. Έτσι, θα ενισχυθεί σημαντικά η εμπορική δραστηριότητα του λιμανιού, το οποίο θα καταστεί σημείο αναφοράς για τη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα.













![Wall Street: Τι την στοιχειώνει αυτό το Halloween [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/10/ΗΠΑ-halloween-2.png)


























