Με κέρδη ρεκόρ έκλεισε το πρώτο εννεάμηνο η Inditex, καθώς ανακοίνωσε καθαρά κέρδη 4,622 δισεκατομμυρίων ευρώ για το διάστημα αυτό, αυξημένα κατά 3,9% σε ετήσια βάση. Εν τω μεταξύ, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 2,7% στα 28,171 δισεκατομμύρια ευρώ (αύξηση 6,2% σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες).
Το κλείσιμο ήταν πανηγυρικό, με όλους τους δείκτες υψηλότερα: το μικτό περιθώριο κέρδους αυξήθηκε κατά 3,2% στα 16,811 δισεκατομμύρια ευρώ (59,7% των πωλήσεων). Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 4,2% στα 8,303 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBIT) ανήλθαν στα 5,943 δισεκατομμύρια ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 4,8% σε ετήσια βάση.

To νέο κτίριο Zara στο Arteixo (A Coruña)
Ο αστερίσκος της Inditex για αρνητικό αντίκτυπο
Ο όμιλος βελτίωσε την απόδοσή του σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο, όταν οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 1,6% (αύξηση 5,1% σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες) και τα κέρδη αυξήθηκαν κατά 0,8%. «Με τις τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες, αναμένουμε αρνητικό αντίκτυπο περίπου 4% στις πωλήσεις το 2025», ανέφερε η εταιρεία.
«Η Inditex δραστηριοποιείται σε 214 αγορές με χαμηλό μερίδιο αγοράς σε έναν κατακερματισμένο τομέα. Η βελτιστοποίηση των καταστημάτων παραμένει σε καλό δρόμο και αναμένουμε ότι αυτό θα οδηγήσει σε περαιτέρω βελτιώσεις στην παραγωγικότητα. Η ετήσια αύξηση του ακαθάριστου χώρου κατά την περίοδο 2025-2026 αναμένεται να είναι περίπου 5%, με θετικό καθαρό χώρο παράλληλα με ισχυρές διαδικτυακές πωλήσεις», συμπλήρωσε η μητρική εταιρεία των Zara, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti, Oysho, Zara Home, Lefties και Pull&Bear, όλα υπό την καθοδήγηση του ιδρυτή Amacio Ortega.
Η επιτάχυνση
Όσον αφορά τα στοιχεία του τρίτου τριμήνου, δείχνουν ότι ο όμιλος επιταχύνθηκε: μεταξύ Αυγούστου και Οκτωβρίου, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 4,9% στα 9,814 δισεκατομμύρια ευρώ (αύξηση 8,4% σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες). Τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 9% στα 1,831 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ τα EBITDA κατά 8,9% (3,189 δισεκατομμύρια ευρώ) και τα EBIT κατά 11,2% (2,372 δισεκατομμύρια ευρώ). Στο τρίτο τρίμηνο, το ακαθάριστο περιθώριο κέρδους σημείωσε άνοδο κατά 6,2% στα 6,108 δισεκατομμύρια ευρώ, φτάνοντας το 62,2%.
Στις αρχές του τέταρτου τριμήνου, η Inditex δήλωσε ότι οι φθινοπωρινές-χειμερινές συλλογές της έτυχαν θερμής υποδοχής από τους πελάτες. «Οι πωλήσεις εντός καταστήματος και στο διαδίκτυο με σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες μεταξύ 1ης Νοεμβρίου και 1ης Δεκεμβρίου 2025 αυξήθηκαν κατά 10,6% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2024», ανέφερε η εταιρεία.

To κατάστημα Zara στο Ceasar’s Palace στο Λας Βέγκας
Ανοίγματα σε 39 αγορές και στρατηγικές δραστηριότητες
Κατά τους πρώτους εννέα μήνες του οικονομικού έτους, η Inditex άνοιξε καταστήματα σε 39 αγορές και έκλεισε το τρίμηνο με 5.527 καταστήματα. Μεταξύ των βασικών εξελίξεων ήταν το άνοιγμα ενός Zara στο Caesars Palace στο Λας Βέγκας, καθώς και του πρώτου Bershka στη Δανία, ενός Stradivarius στη Γλασκώβη, ενός Zara Home στο Αμβούργο και ενός Oysho στο Άμστερνταμ.
Ο όμιλος θα συνεχίσει να επεκτείνει το δίκτυο λιανικής πώλησης για το υπόλοιπο του έτους, ανέφερε: «Αυτή την εβδομάδα θα ανοίξουμε στο Charlotte της Βόρειας Καρολίνας, καθώς και ένα αυτόνομο κατάστημα Zara Man στο Palazzo Verospi της Ρώμης».
Πέρα από το λιανικό εμπόριο, ο όμιλος λειτουργεί ήδη το κέντρο διανομής Zaragoza II, η ανάπτυξη του οποίου αποτελεί μέρος της ενίσχυσης του δικτύου logistics μέσω μιας εξαιρετικής επένδυσης 1,8 δισεκατομμυρίων ευρώ μεταξύ 2024 και 2025.
Και τον Οκτώβριο εγκαινίασε το νέο κτίριο Zara στο Arteixo (A Coruña), με περισσότερα από 200.000 τ.μ., που προορίζονται για ομάδες προϊόντων με κατεύθυνση τα Zara Woman και Zara Kids.



































