Αερομεταφορείς: Οι χαμηλού κόστους εταιρείες σχεδιάζουν επιστροφή στην Ουκρανία

Οι αερομεταφορείς Ryanair, Wizz Air και EasyJet προβλέπουν άνθηση στα ταξίδια, συμπεριλαμβανομένου του «τουρισμού καταστροφών», μόλις υπογραφεί μια ειρηνευτική συμφωνία

Αερομεταφορείς: Οι χαμηλού κόστους εταιρείες σχεδιάζουν επιστροφή στην Ουκρανία

Ο πόλεμος στην Ουκρανία κάποια στιγμή θα λήξει και αυτό μπορεί να σημάνει άνθηση στα ταξίδια. Τουλάχιστον αυτό προβλέπουν οι οικονομικοί αερομεταφορείς Ryanair, Wizz Air και easyJet , συμπεριλαμβανομένου του «τουρισμού καταστροφών», μόλις υπογραφεί μια ειρηνευτική συμφωνία.

Οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους της Ευρώπης ετοιμάζονται να επανέλθουν στην Ουκρανία μόλις υπογραφεί μια ειρηνευτική συμφωνία που θα επιτρέψει στα αεροδρόμιά της να ανοίξουν ξανά στους ταξιδιώτες — καθώς προβλέπουν άνθηση από τον «τουρισμό καταστροφών», καθώς και από την επιστροφή ανθρώπων στη χώρα.

Η Wizz Air ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να έχει 15 αεροσκάφη με βάση τη χώρα εντός δύο ετών από μια ειρηνευτική συμφωνία, τα οποία θα αυξηθούν σε 50 σε επτά χρόνια, ενώ η Ryanair ανακοίνωσε ότι θα μπορούσε να επαναλειτουργήσει τις υπηρεσίες της εντός δύο εβδομάδων από οποιαδήποτε συμφωνία.

«Έχουμε σχεδιάσει γι’ αυτό, μόλις ανοίξει ο εναέριος χώρος, θα είμαστε πολύ γρήγοροι στην αποκατάσταση της θέσης μας», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Wizz Air, Γιόσεφ Βάραντι, στους Financial Times για να συμπληρώσει πως «η επαναλειτουργία θα ήταν μια σημαντική ευκαιρία για εμάς».

Εκτός από ένα κύμα επιστροφής Ουκρανών και σημαντικά έργα ανοικοδόμησης, ο Βάραντι προέβλεψε ένα κύμα «τουρισμού καταστροφών» στη χώρα, όπου οι ταξιδιώτες επισκέπτονται περιοχές που έχουν πληγεί από ανθρωπογενείς ή φυσικές καταστροφές. «Όταν έπεσε το Τείχος του Βερολίνου, εκατομμύρια άνθρωποι πήγαν εκεί για να το δουν», είπε.

αερομεταφορείς

Μια ακμάζουσα αγορά πριν την εισβολή

Η Wizz, με έδρα την Ουγγαρία, ήταν η μεγαλύτερη μη ουκρανική αεροπορική εταιρεία που λειτουργούσε στη χώρα πριν η εισβολή της Μόσχας το 2022 αναγκάσει τις διεθνείς αεροπορικές εταιρείες να σταματήσουν τις δραστηριότητές τους. Διαχειριζόμενη περισσότερες από 5.000 πτήσεις προς την Ουκρανία το 2021, ο όμιλος ήταν ο τρίτος μεγαλύτερος αερομεταφορέας μετά την ρωσική Aeroflot και την Windrose, μια ουκρανική εταιρεία τσάρτερ, εκείνο το έτος.

Σχεδόν 15 εκατομμύρια επιβάτες πέταξαν στην Ουκρανία κατά τη διάρκεια του 2019, το υψηλότερο σημείο των αεροπορικών ταξιδιών πριν από την πανδημία. Περίπου 10,8 εκατομμύρια άνθρωποι πέταξαν το 2021, το έτος πριν από την πλήρη εισβολή της Ρωσίας, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας συμβούλων αεροπορίας Cirium.

Στελέχη της Ryanair έχουν επισκεφθεί βασικά ουκρανικά αεροδρόμια με σχέδιο να αυξήσουν τον αριθμό των ταξιδιωτών της σε 4 εκατομμύρια. Πριν κλείσουν τα ουκρανικά αεροδρόμια, η αεροπορική εταιρεία μετέφερε περίπου 1,5 εκατομμύριο επιβάτες ετησίως στο Κίεβο, το Λβιβ και την Οδησσό.

«Θα είχαμε πτήσεις σε προσφορά εντός δύο εβδομάδων, το μόνο που είναι θέμα του πότε θα είναι ασφαλές να πετάξουμε», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Έντι Γουίλσον σε συνέντευξή του αυτή την εβδομάδα.

Είπε ότι η αεροπορική εταιρεία, η οποία διαθέτει αεροσκάφη σε 95 αεροδρόμια σε όλη την Ευρώπη, θα μπορούσε να ανοίξει δρομολόγια από οποιαδήποτε από τις βάσεις της χωρίς να διαταράξει το υπόλοιπο δίκτυό της, επιτρέποντας στον αερομεταφορέα να κινείται ταχύτερα από τους ανταγωνιστές του με λιγότερες βάσεις.

«Μπορείτε να πετάξετε από το Δουβλίνο, το Σάνον, το Κορκ, σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο ή την Ευρώπη, θα μπορούσατε να έχετε τρεις, τέσσερις, πέντε πτήσεις την εβδομάδα.», είπε, σημειώνοντας ότι «δε θα υπήρχε καμία δυσκολία να στείλετε 4 εκατομμύρια επιβάτες εκεί».

«Ένα κομμάτι της Ευρώπης που λείπει»

Η EasyJet, η οποία προηγουμένως δεν πετούσε στην Ουκρανία, διερευνά επίσης το άνοιγμα δρομολογίων εκεί. Ο διευθύνων σύμβουλος Κέντον Τζάρβις δήλωσε στους FT ότι η χώρα υποσχέθηκε να είναι «το μεγαλύτερο κατασκευαστικό έργο της Ευρώπης», ενώ οι άνθρωποι «θα θέλουν να επιστρέψουν σπίτι όταν το σπίτι τους θα είναι ασφαλές».

«Αυτή τη στιγμή, είναι ένα κομμάτι της Ευρώπης που λείπει», είπε.

«Από λειτουργικής άποψης, ο έλεγχος της εναέριας κυκλοφορίας μπορεί να ξεκινήσει αρκετά γρήγορα, εξαρτώμενος από την κατάσταση των αεροδρομίων και των διαδρόμων προσγείωσης και από τη διασφάλιση ότι ο τερματικός σταθμός και οι διάδρομοι λειτουργούν σύμφωνα με τα υψηλότερα πρότυπα ασφαλείας».

Σε αντίθεση με την Wizz και την Ryanair, η easyJet δεν σχεδιάζει να έχει αεροσκάφη με έδρα την Ουκρανία βραχυπρόθεσμα.

Η Αρχή Ασφάλειας της Αεροπορίας της ΕΕ συμβουλεύει επί του παρόντος τις αεροπορικές εταιρείες να μην ταξιδεύουν πάνω από τον ουκρανικό εναέριο χώρο ή να προσγειώνονται στη χώρα.

«Ο εναέριος χώρος και οι κρίσιμες υποδομές, συμπεριλαμβανομένων των αεροδρομίων, εκτίθενται σε στρατιωτικές δραστηριότητες που οδηγούν σε κινδύνους για την ασφάλεια των πολιτικών αεροσκαφών. Συγκεκριμένα, υπάρχει κίνδυνος τόσο σκόπιμης στόχευσης όσο και εσφαλμένης αναγνώρισης πολιτικών αεροσκαφών», προειδοποιεί.

Το 2014, μια πτήση MH17 των Malaysia Airlines καταρρίφθηκε ενώ πετούσε πάνω από την ανατολική Ουκρανία.

Δεδομένα από την Cirium δείχνουν ότι μόνο μία αεροπορική εταιρεία – η ρωσική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Smartavia – κατέγραψε πτήσεις στη χώρα τα τελευταία δύο χρόνια, και μάλλον στα κατεχόμενα από την Ρωσία εδάφη.

OT Originals
Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Μέτοχος: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο