Συνολικά, το 11,5% της παγκόσμιας χωρητικότητας έχει «βγει εκτός αγοράς» λόγω καθυστερήσεων που καταγράφονται στις προσεγγίσεις των πλοίων στα λιμάνια και η κατάσταση δεν δείχνει σημάδια βελτίωσης, εκτιμά η sea-intelligence.

Η εταιρεία αναλύσεων μελέτησε τα στοιχεία του Νοεμβρίου 2021 και εκτίμησε ότι το 11,5% του παγκοσμίου στόλου των πλοίων μεταφοράς containers βρίσκεται καθηλωμένο έξω από τα λιμάνια, παρουσιάζοντας ωστόσο μια μείωση σε σχέση με το 12,3% του Οκτωβρίου του 2021.

Κρίνοντας όμως από τα στοιχεία, φαίνεται ότι δεν υπάρχει ένδειξη επικείμενης βελτίωσης. Η φυσιολογική κατάσταση στην αγορά είναι σύμφωνα με την sea-intelligence το 2% της παγκόσμιας δυναμικότητας να «παγιδεύεται» σε καθυστερήσεις. Δείχνει επίσης ξεκάθαρα το τεράστιο μέγεθος του προβλήματος το 2021, μια χρονιά όπου η ζήτηση αυξήθηκε κατά 7% σε ετήσια βάση (εν μέρει λόγω της πτώσης στις αρχές του 2020) και ταυτόχρονα η μεταφορική δυναμικότητα μειώθηκε ουσιαστικά κατά 11%.

Όσον αφορά τη συμφόρηση τερματικών σταθμών στη Βόρεια Αμερική, η ελαφρά βελτίωση μετά τoν Απρίλιο πέρυσι, αντιστράφηκε πλήρως μέχρι το τέλος του 2021 και ένα νέο ρεκόρ σημειώθηκε στις 30 Δεκεμβρίου, για να υπάρξει μια μικρή βελτίωση και πάλι στις 6 Ιανουαρίου, λόγω των καλύτερων συνθηκών στα λιμάνια της Σαβάνα και στο Τσάρλεστον.

Στην  Ευρώπη, η κατάσταση επιδεινώνεται σταθερά από τις αρχές Οκτωβρίου, χωρίς σημάδια βελτίωσης. Αυτό σημαίνει επίσης ότι θα μπορούσαμε κάλλιστα να περιμένουμε να δούμε μια συνεχή ανοδική ώθηση των ναύλων, καθώς η συμφόρηση είναι πιθανό να έχει αρνητικό αντίκτυπο στην αξιοπιστία, και ως εκ τούτου στη διαθέσιμη χωρητικότητα, σημειώνει η sea-intelligence.

Όλα τα διαθέσιμα δεδομένα δείχνουν ότι τα προβλήματα συμφόρησης επιδεινώνονται το 2022 και δεν υπάρχουν ακόμη ενδείξεις βελτιώσεων, καταλήγει.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επικαιρότητα