Κατά 6,6% από έτος σε έτος αυξήθηκε το 2021 σε σύγκριση με το 2020 το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο εμπορευματοκιβωτίων. Κατά τη διάρκεια του 2021, οι παγκόσμιοι όγκοι φορτίου σε TEU αυξήθηκαν σε 179,1 εκατομμύρια TEU, σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία από τα Container Trades Statistics (CTS), έναντι 168,080 εκατ. teu το 2020 και 169,877 εκατ. teu το 2019.
Η άνοδος, όπως αναφέρει η DynaLiners κατανεμήθηκε λίγο πολύ εξίσου μεταξύ του διηπειρωτικού και του ενδοπεριφερειακού εμπορίου.
Το εξαγωγικό εμπόριο εμπορευματοκιβωτίων ήταν αυξημένο σε όλες τις περιοχές ς εκτός από τη Βόρεια Αμερική, όπου συρρικνώθηκε κατά 3,7%. Οι κύριες περιοχές ανάπτυξης ήταν η Άπω Ανατολή και η Μέση Ανατολή/Ινδία, με ρυθμούς ανάπτυξης, αντίστοιχα, 11,4% και 11,8%.
Στις εισαγωγές όμως κυριάρχησαν η Βόρεια Αμερική με +16,9% και η Λατινική Αμερική με +18,5%. Οι εισαγωγές της Άπω Ανατολής πράγματι μειώθηκαν κατά 6,6%, ενώ της Αυστραλίας παρέμειναν στα ίδια επίπεδα.
Όσον αφορά τους όγκους του ενδοπεριφερειακού εμπορίου, σημειώθηκε έντονη ανάπτυξη στην Άπω Ανατολή (+8,6%) και τη Λατινική Αμερική (+6,7%), αλλά μεγάλη πτώση στην Αυστραλία/Ασία ( 12,0%) και Μέση Ανατολή/Ινδία (-10,8%).
Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία του CTS, από τον παρακάτω πίνακα εισαγωγών/εξαγωγών, σημειώθηκε αύξηση στην πλειονότητα των συναλλαγών για το 2021, αν και με ορισμένες σαφείς εξαιρέσεις.
Εξετάζοντας τα στοιχεία της διετίες από το 2019 έως και το 2021 το συμπέρασμα είναι ότι το εμπόριο έχει αυξηθεί κατά 5,4% σε διετή περίοδο, κατά μέσο όρο 2,7% κάθε χρόνο. Για όλες τις περιοχές εκτός της Βόρειας Αμερικής και της Αυστραλασίας, οι εξαγωγές είναι υψηλότερες, ενώ για τις εισαγωγές, μόνο η Μέση Ανατολή/ISC απέτυχε να αναπτυχθεί.
Latest News
Θηριώδεις επενδύσεις στα ευρωπαϊκά λιμάνια
Η πράσινη μετάβαση θα στοιχίσει πάνω από 80 δισ. ευρώ για να ανταποκρίνεται στις νέες ανάγκες του διεθνούς εμπορίου και των πλοίων
Πρώτοι σε παραγγελίες τάνκερ οι έλληνες εφοπλιστές
Με 28 παραγγελίες είναι πρωταγωνιστές - Η αύξηση της ζήτησης για νέα δεξαμενόπλοια έρχεται καθώς οι πλοιοκτήτες επιδιώκουν να ανανεώσουν τους γερασμένους στόλους
Έξι θαλάσσιες «αρτηρίες ζωής» για το παγκόσμιο εμπόριο
Απο τα σημαντικότερα θαλάσσια στενά, αυτά του Ντόβερ στην Ευρώπη και της ΤαΪβάν στη ΝΑ Ασία, είναι τα πιο πολυσύχναστα
Πώς θα μεταφέρουν τα ακτοπλοϊκά πλοία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί των οχημάτων
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Επιχείρηση διάσωσης από το Maran Gas Psara στα ανοιχτά της Ινδονησίας
To Maran Gas Psara ταξιδεύει υπό ελληνική σημαία
Επίθεση των Χούθι με πυραύλους και drones στο ελληνόκτητο πλοίο Cyclades
Οι Χούθι ανακοίνωσαν ότι στόχευσαν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Orion σε επίθεση με drone στον Ινδικό Ωκεανό