Ήρθε και έφυγε σαν πύραυλος. Η ουκρανική Rocket Delivery που ήθελε συναγωνιστεί την ισπανική Glovo και την αμερικανική Uber Eats, μισό σχεδόν χρόνο από την είσοδό της στην ελληνική αγορά, ξαφνικά διέκοψε τη δραστηριοποίησή της αφήνοντας ξεκρέμαστους δεκάδες διανομείς. Ήδη, πληροφορίες αναφέρουν ότι έχουν απευθυνθεί στις αρμόδιες Αρχές του υπουργείου Εργασίας.
Εκτός από την Ελλάδα αποχώρησε και από τις υπόλοιπες 6 ευρωπαϊκές αγορές στις οποίες είχε επεκταθεί τους τελευταίους 10 μήνες, παραμένοντας ενεργή μόνο στην ουκρανική αγορά.
«Με λύπη ανακοινώνουμε το κλείσιμο στην Ευρώπη», σχολίασαν οι συνιδρυτές της, Oleksii Yukhymchuk και Stanislav Dmytryk, ενώ δηλώνουν πως κάνουν ό,τι είναι δυνατόν «για να διατηρήσουν την επιχείρηση στην Ουκρανία και να συνεχίσουν την ανάπτυξη».
Στη φάση αυτή αναζητούν νέο γύρο χρηματοδότησης. «Διαπραγματευόμαστε με πιθανούς επενδυτές/εταίρους», έγραψε ο Yukhimchuk στη σελίδα του στο Facebook, εξηγώντας ότι η μη προσέλκυση διεθνούς επενδυτή ήταν ο λόγος για τα «δυσάρεστα νέα».
Ξεκίνησε ως Raketa και έγινε Rocket
Η Rocket ξεκίνησε την δραστηριοποίηση της στην ουκρανική αγορά το 2018 και όπως (ακόμη) αναφέρει, συγκαταλέγεται ανάμεσα στα 10 ταχύτερα αναπτυσσόμενα delivery app στην Ευρώπη, ενώ συμπεριλήφθηκε στις top-30 νεοφυείς επιχειρήσεις της Ουκρανίας από το Forbes.
Προκειμένου να αποκτήσει διεθνή «αέρα» άλλαξε την επωνυμία της από Raketa σε Rocket όταν άρχισε να λειτουργεί στη Λευκωσία, την πρώτη αγορά εκτός Ουκρανίας στην οποία επεκτάθηκε.
Παράλληλα, έπρεπε να μετατρέψει τις τιμές από χρίβνια σε ευρώ και να προσαρμοστεί σε συστήματα πληρωμών που χρησιμοποιούνται σε διαφορετικές αγορές.
Στην Ελλάδα ξεκίνησε να δραστηριοποιείται τον Ιούλιο του 2021, ενώ ακολούθησε η Ολλανδία, η Γαλλία, Πορτογαλία, η Ισπανία και πριν δυόμισι μήνες η Ουγγαρία.
Στη χώρα μας είχε συστήσει θυγατρική εταιρεία, τη Ρόκετ Ντελίβερι Μονοπρόσωπη ΙΚΕ, με έδρα την Αγία Παρασκευή.
Μέχρι τη χθεσινή της «εξαφάνιση» από την Ευρώπη, η Rocket κάλυπτε οκτώ χώρες – μαζί με την Ουκρανία – και συνολικά 44 πόλεις.
Τι προηγήθηκε
Η ξαφνική αποχώρηση από τις ευρωπαϊκές αγορές φαίνεται ότι δεν έγινε τόσο ξαφνικά. Στα τέλη Δεκεμβρίου 2021- αρχές Ιανουαρίου 2022, η Rocket ξέμεινε από κεφάλαια αναφέρουν ουκρανικά μέσα ενημέρωσης, με συνέπεια να προχωρήσει στην απόλυση 50 ατόμων, το 10% του προσωπικού της. Περίπου το 40% των απολυμένων υπαλλήλων ήταν τεχνικοί.
Σύμφωνα με την εταιρεία, επίσημος λόγος ήταν οι αλλαγές στην αγορά και η μείωση της χρηματοδότησης. Έπρεπε λοιπόν να αλλάξει το οικονομικό της πλάνο και να αναζητήσει πρόσθετες επενδύσεις.
Ωστόσο, πληροφορίες που επικαλούνται τα ουκρανικά Μ.Μ.Ε. αναφέρουν πως ο κύριος λόγος της μειωμένης ρευστότητας ήταν η απροσδόκητη απόφαση του Igor Rokhlin, μεγαλομετόχου της Rocket να σταματήσει τη χρηματοδότηση της εταιρείας.
Μάλιστα, τα οικονομικά προβλήματα της Rocket συνέπεσαν με τη σύλληψη του πρώην επενδυτή της εταιρείας, Timur Rokhlin, για εμπλοκή σε κύκλωμα εξαπάτησης επενδυτών μέσω εταιρειών «φαντασμάτων», οι οποίες προωθούσαν χρηματοοικονομικά προϊόντα, όπως τα CFDs. Για την υπόθεση έχουν γίνει αρκετές συλλήψεις σε πολλές χώρες, μεταξύ των οποίων και η Κύπρος, έπειτα από σχετικό αίτημα γερμανικών εισαγγελικών Αρχών.
Από τον γιο στον πατέρα
Ο Timur Rokhlin γιος του Igor Rokhlin, απέκτησε πλειοψηφικό μερίδιο στη Rocket το 2019 και παρέμεινε για ένα διάστημα ο μοναδικός επενδυτής της, σύμφωνα με το forbes.ua.
Αργότερα το μερίδιο πέρασε στον πατέρα του Igor. Οι δύο ιδρυτές Oleksiy Yukhymchuk, 35 ετών, και Stanislav Dmytryk, 32, κατέχουν ο καθένας το 7% των μετοχών της εταιρείας.
Ο Timur Rokhlin, 32 ετών, βρίσκεται επί του παρόντος σε κατ’ οίκον περιορισμό στο Ισραήλ (κατέχει ισραηλινό και ουκρανικό διαβατήριο), εν αναμονή της απόφασης για έκδοσή του στη Γερμανία.
Οι συμβάσεις αορίστου χρόνου και το επιθετικό μάρκετινγκ
Εφαρμόζοντας επιθετική εμπορική πολιτική στην εγχώρια αγορά πρόσφερε μεγάλες εκπτώσεις στα συνεργαζόμενα καταστήματα. Μάλιστα προ λίγων μηνών η Rocket είχε καλέσει όλες τις εταιρείες του κλάδου της διανομής φαγητού να προχωρήσουν σε συμβάσεις αορίστου χρόνου για τους διανομείς τους.
Επίσης σχεδίαζε να προσθέσει τα σούπερ μάρκετ και το λιανικό εμπόριο στο ελληνικό χαρτοφυλάκιο των υπηρεσιών της, ενώ τον περασμένο Σεπτέμβριο η εταιρεία ανακοίνωσε προσλήψεις για 500 νέες θέσεις εργασίας. Όλα αυτά αποτελούν πλέον παρελθόν.
Μέχρι σήμερα η εταιρεία εξυπηρετούσε τις περιοχές: Χαλάνδρι, Χολαργό, Αγία Παρασκευή, Παπάγου, Νέο Ψυχικό, Ψυχικό, Φιλοθέη αλλά και το κέντρο της Αθήνας – Κολωνάκι, Παγκράτι, Ζωγράφου, Αμπελόκηποι, Άγιο Αρτέμιο, Θησείο, Κουκάκι, Κεραμεικό και Γκάζι.
Latest News
Ποια είναι η ενδεδειγμένη επενδυτική στρατηγική για τις αγορές - Οι εκτιμήσεις της Alpha Bank
Πού θα πάνε οι μετοχές, τα ομόλογα, ο χρυσός, το πετρέλαιο και το ευρώ
Ένοχοι οι Κουτσολιούτσοι για τέσσερις κατηγορίες - Η εισήγηση της εισαγγελέως
Για ποιους ζήτησε ενοχή και για για ποιους απαλλαγή η εισαγγλέας
Σε ποια φιλανθρωπική πλατφόρμα επενδύουν Εριέττα Λάτση και V Group
«Η πλατφόρμα της Givelink αντιπροσωπεύει μια νέα προσέγγιση στη φιλανθρωπία», σημείωσε η Εριέττα Κούρκουλου -Λάτση
Folli Follie: Πρόταση Εισαγγελέα για απαλλαγή από την κατηγορία της εγκληματικής οργάνωσης
Το σκεπτικό της εισαγγελέως για Τζώρτζη και Δημήτρη Κουτσολιούτσο
Παπακωνσταντίνου (ΤτΕ): Πλήρης η ανάκαμψη του ελληνικού τραπεζικού τομέα – Δεν υπάρχει περιθώριο εφησυχασμού
Τα τρία διδάγματα της μεγάλης χρηματοπιστωτικής κρίσης που βίωσε η Ελλάδα
Επιβεβαίωση προβλέψεων και απορρόφηση θυγατρικών προανήγγειλε η Entersoft
Εκτίμηση της Entersoft ήταν ότι η οργανική ανάπτυξη θα παραμείνει ισχυρή για τα επόμενα χρόνια λόγω της αυξημένης ζήτησης για όλα τα προϊόντα και υπηρεσίες του Ομίλου
ΗΠΕΙΡΟΣ ΑΕΒΕ: Διψήφια ποσοστά αύξησης σε κύκλο εργασιών και κερδοφορία το 2023
Ο κύκλος εργασιών το 2023 ανήλθε σε 99,89 εκατ. ευρώ, έναντι 87,37 εκατ. ευρώ το 2022, σημειώνοντας αύξηση 14,3%
Korinthian Foods: Το όραμα, η ανάπτυξη και η ιστορία επιτυχίας
Tην επόμενη 5ετία δρομολογεί ένα εκτεταμένο πλάνο επενδύσεων
Tα «θέλω» του ΣΕΒ για Ελλάδα και Ευρώπη - Η γραφειοκρατία σε Αθήνα και Βρυξέλλες
Η «ατζέντα 2030» του ΣΕΒ και η Ευρώπη που οφείλει να «ξυπνήσει»
Καβάλα: Το πρώτο ιδιωτικό αεροδρόμιο στην Ελλάδα ανοίγει τα φτερά του
Το αεροδρόμιο Λυδία μπορεί να συμβάλει, ουσιαστικά και μετρήσιμα, στην ανάπτυξη της περιοχής, ως πύλη εισόδου των Βαλκανίων